تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز یکشنبه ۱۱ تیرماه بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان تامین اجتماعی در چندین شهر تجمع کردند. این تجمعات در شهرهای شوش، شوش ،کرخه و هفت تپه، اهواز، رشت و کرمانشاه برگزار شد. در رشت بازنشستگان با خواندن سرود زیر بار ستم نمی کنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی همراه با کف زدن صحنه پر شوری از اعتراض را ایجاد کردند. اعتراض این بازنشستگان به بدتر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی خود، مصوبه مزدی شورایعالی کار و طرح موسوم به «برنامه توسعه هفتم» است که تعرضی به معیشت آنها و کل جامعه است و به اختلاسها و دزدی هاست. اجرای کامل همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر که اکنون از رقم سی میلیون نیز گذشته است و درمان رایگان و پایان دادن به دزدیها از صندوق بازنشستگان و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به این صندوق خواستهای فوری این بازنشستگان است.

در این تجمعات بازنشستگان شعار میدادند: "فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون" ، " زیر بار تورم، شکسته پشت مردم"، "اعتراض اعتراض، علیه فقر و فساد"،
هم اکنون بخش های مختلف بازنشستگان در اعتراضند و روزهای مختلف هفته را به روز اعتراض خود تبدیل کرده اند. روز ۹ تیرماه نیز همزمان با سفر رئیسی به استان کرمان بار دیگر شمار قابل توجهی از بازنشستگان و کارکنان مس در اعتراض به واگذاری صندوق بازنشستگان مس به وزارت رفاه و دزدی های پشت پرده، در مقابل درب ورودی مجتمع مس سرچشمه تجمع اعتراضی ای برگزار کردند. در این تجمع یکی از زنان معترض فریاد اعتراضش را به این واگذاری اعلام کرد و گفت ما تا وقتی این مساله حل نشود از این محل تکان نمیخوریم و سخنان او با کف زدن جمعیت مورد تایید قرار گرفت. بازنشستگان صندوق مس بارها با برگزاری تجمع اعتراضی خواهان ابطال مصوبه "شورای‌عالی رفاه" درخصوص الحاق مؤسسه صندوق بازنشستگان مس به وزارت رفاه، توسط دیوان عدالت اداری حکومت، شده‌اند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۲ اوت ۲۰۲۳
tel:00447435562462
tel:00447435562462