ترور دو عضو حزب دمکرات کردستان محکوم است

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

بر مبنای اطلاعیه حزب دمکرات کردستان ایران، روز جمعه ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۲ برابر با ۷ ژوئیه ۲۰۲۳ دو عضو این حزب با نام های عادل مهاجر و لقمان آجی در پی یک طرح از پیش برنامه ریزی شده در شهر "قلادزه" كردستان عراق ترور شده اند. جمهوری اسلامی از طریق یکی از آدمکشان اجیر شده اش این ترور را در اول بامداد انجام داده است. در این حمله تروریستی یكی دیگر از اعضای این حزب زخمی شده است. این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی اقدام به ترور مخالفین خود می کند، در سالهای گذشته صدها نفر از مخلفین این حكومت توسط جنایتکاران جمهوری اسلامی در كردستان عراق ترور شده اند.

اما برای این نظام آدمکش اقدامات تروریستی و طرح ترور مخالفینش نه از سر قدرت بلکه از سر استیصال و نیازش برای تغییر تناسب قوا به نفع خود است. لشکرکشی و میلیتاریزه کردن شهرهای مختلف کردستان و اقدامات خرابکارانه و تروریستی اش بخشی از نقشه بزرگتر جمهوری اسلامی در مقابل عزم و جهش قدرتمند جامعه برای به زیر کشیدن و سرنگونی اش است. تلاشی که با این درجه از نفرت عمومی و خواست آزادیخواهانه و متحدانه در سطح سراسری و با این درجه از استیصال در جواب به ابتدایی ترین نیازهای اقتصادی، سیاسی و رفاهی مردم در نطفه منجر به شکستی سنگین از طرف مردم آزادیخواه و برابری طلب خواهد شد. ماشین ترور و کشتار نظام با هر درجه از جنایت، بی گمان در مقابل صف متحد و منسجم مردم خواهان آزادی و رفاه و سعادت در سراسر ایران به زانو در خواهد آمد و پرونده این جانیان را سنگین تر می کند. بی تردید چنین جنایاتی كه با هدف ارعاب در جامعه ایران و پس زدن موج وسیع اعتراضی مردم آزادیخواه انجام میگیرد، نمی تواند اراده طبقه كارگر و مردم آزادیخواه در سراسر ایران و در كردستان را برای بزیر كشیدن جمهوری اسلامی و تامین زندگی برابر و انسانی تضعیف كند.
دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی) ضمن تسلیت به خانواده و بستگان این دو عضو حزب دمكرات، اقدامات تروریستی و ترور مخالفین را از طرف جمهوری اسلامی به شدت محکوم می کند. در همان حال دفتر کردستان تاکید می کند مسئولیت تامین امنیت ساکنین و به ویژه مخالفین سیاسی جمهوری اسلامی ساکن در اقلیم کردستان بر عهده دولت اقلیم کردستان و بعلاوه حكومت عراق است. دولت اقلیم کردستان باید بی قید و شرط امنیت مخالفین سیاسی ساکن در آنجا را تضمین نماید، سكومت و مماشات حاكمین بر اقلیم كردستان، زد و بند آنها با جمهوری اسلامی از جانب مردم آزادیخواه در كردستان ایران و مردم آزادیخواه در كردستان عراق مایه تنفر و بیزاری و محكوم است. مردم در کردستان عراق نباید اجازه دهند که محل زندگی شان تبدیل به لانه تروریست های دول مختلف و به ویژه جوخه های ترور جمهوری اسلامی شود. تامین امنیت و تضمین آن قاعدتا و مستقیما بر عهده دولت اقلیم کردستان است.
دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)
۷ ژوٸیه ۲۰۲۳
https://hekmatist.com/fa/etelaeye/230707e