دستگیری محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۷۵: گرامیداشت روز تولد حمید روحی از جانباختگان انقلاب و تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز و شوش. امروز ۱۶ فروردین سالروز تولد حمید رضا روحی از جانباختگان انقلاب بود. پدر حمید رضا روحی در استوری خود نوشته بود:"عزیز جانم خیالت راحت. امسال کسی تولدت رو یادش نمیره. دوستان قرار گذاشتن روز تولدت ساعت هشت شب بیان دم خونمون برایت تولد بگیرن". بدنبال این استوری و دعوت پدر حمید رضا به شرکت در سالگرد تولد او در شهر زیبای- تهران امروز بسیاری از جوانان در تهران به محل سکونت وی رفتند و با فریاد شعارهای ضد حکومتی در همبستگی با خانواده وی یاد این عزیز را گرامی داشتند.

مردم در حوالی منزل حمید رضا روحی در شهر زیبا شعار میدادند:"سیدعلی بی ریشه، خیزش تموم نمیشه"، " آزادی آزادی آزادی"، " مرگ بر دیکتاتور"، " مرگ بر حکومت بچه‌کش"، " قسم به خون یاران ایستاده ایم تا پایان"، " زن زندگی آزادی"، " مرگ بر خامنه ای". از همدان به مناسبت فراخوان تولد حمید رضا روحی پیام ارسال شده بود:"تولدت مبارک پسرِ باران".
در این روز عده ای به مزار وی رفتند و آنرا گلباران کردند. همچنین دانش آموزان انقلابی آمادگی خود را برای پاسخ به فراخوان تولد حمید رضا روحی در مدیای اجتماعی اعلام داشتند.
در یکی از مدارس سنندج نیز دانش آموزان به این مناسبت بر روی تمام میزهای مدرسه نوشتند:"تولدت مبارک حمیدرضا ". همچنین بنری به مناسبت سالروز تولد حمید رضا روحی و گرامیداشت یاد او بر فراز اتوبانی در تهران و با موضوع دعوت به شرکت در فراخوان روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ساعت ۱۹ در شهر زیبا آویزان شده بود.
خانواده‌های دادخواه و مردم سرنگونی طلب در سال جدید، با تجلیل یاد و خاطر جانباختگان که بدست جانیان اسلامی به قتل رسیده اند، با گرامیداشت جمعی یاد آنها و جمع شدن بر مزار عزیزان جانباخته، بر دادخواهی تا سرنگونی حکومت اسلامی و بر ادامه انقلاب زن_زندگی_آزادی تاکید میکنند.
خبر دیگر در مورد تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در دو شهر اهواز و شوش در روز دوشنبه ۱۴ فروردین در اعتراض به فقر و گرانی و وضع بد معیشتی است. یک موضوع اعتراض آنها به مصوبه مزدی شورای عالی کار است. تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش در مقابل فرمانداری و در اهواز مقابل اداره تامین اجتماعی برگزار شد. در این اعتراضات بازنشستگان شعار میدادند: "مشکل بازنشسته تا کی میخواد حل بشه"، گرانی، تورم، بلای جان مردم"، "نه مجلس نه دولت / نیستند به فکر ملت"، "فقط کف خیابون / به دست میاد حقمون"، " بازنشسته بپاخیز، برای رفع تبعیض"، "دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست"، "این‌همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی"، و "رئیسی بی‌عرضه، برگرد برو به حوزه".
فضای خشم و سرنگونی طلبی در سراسر جامعه و در تمامی اعتراضات اجتماعی موج میزند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۵ آپریل ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۷۶
دستگیری محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان
صبح امروز شانزدهم فروردین محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان
ایران (تهران) در محل تدریس خود در شهریار توسط چهار نفر از نیروهای امنیتی حکومت
به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور بازداشت شد و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید. محمد
حبیبی در حالی امروز بازداشت شد که از آزادی وی کمتر از دو ماه گذشته بود. حکومت
اسلامی که با از سرگیری اعتراضات معلمان درآغاز سال جاری و اولتیماتوم آنها برای
پیگیری مطالباتشان به وحشت افتاده، با این دستگیریها تلاش میکند اوضاع را تحت
کنترل بگیرد. معلمان با اعلام اینکه خط قرمز ما دانش آموزان هستند سد محکمی
در برابر حملات جنایتکارانه جمهوری اسلامی به مدارس ایجاد کرده اند. این سومین بار
است که محمد حبیبی دستگیر میشود.

خواست معلمان و همه مردم آزادی فوری محمد حبیبی و تمامی زندانیان
سیاسی است و با مبارزات و اعتصابات و اعتراضات خود این امر را پی خواهند گرفت.
جمهوری منفور اسلامی با حملات شیمیائی به کودکان و دستگیری معلم معترض ومحبوب
حبیبی، بدون تردید طوفان درو خواهد کرد و خشم و اعتراضات گسترده تری را دامن خواهد زد.

نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۵ آپریل ۲۰۲۳

tel:00447435562462
tel:004474355624

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۷۴
اولتیماتوم کارگران رسمی نفت، تجمع کارگران داروگر و پرستاران مشهد
کارگران رسمی نفت طی بیانیه ای اولتیماتوم داده اند که اگر تا بیستم فروردین به خواستهای آنها و در راس آن مطالبه اجرای ماده ده پاسخ داده نشود با استیضاح وزیر نفت دست به اعتراض گسترده تری خواهند زد. این اولتیماتوم از سوی شورای هماهنگی و همبستگی کارکنان رسمی نفت طی بیانیه ای در تاریخ سیزدهم فروردین اعلام شده است. در این بیانیه کارگران خشمگین به اوجی وزیر نفت اولتیماتوم داده و مینویسند:" هشدار می‌دهیم اگر تا ۲۰ فروردین‌ اجرای ماده کذایی به سرانجام نرسد ما کارکنان رسمی صنعت نفت تا آخرین نفس برای درآوردن ردای وزارت از تن شما تلاش و اقدام خواهیم کرد". ماده ۱۰ مصوبه ای مربوط به شرایط ویژه استخدام و حقوق و مزایای کارکنان بخشهای عملیاتی شرکت نفت است . این مصوبه در سال ۹۱ زیر فشار کارگران مصوب و بر اساس آن قرار بود بهبودهایی در وضع حقوقی و کاری این کارگران ایجاد شود. اعتراض کارگران رسمی نفت به عدم اجرای این مصوبه و سنگ اندازی نهادهای حکومتی است. در این رابطه کارگران رسمی نفت اعتراضات متعددی در سال گذشته داشتند و یک بخش معترض کارگری در دل انقلاب بودند. اعتراضات آنها بر تحرک اعتراضی در بخش های دیگر نفت نیز تاثیر گذار بود.
- صبح روز چهارشنبه ۱۶ فروردین حدود صد نفر از کارگران داروگر تهران در اعتراض به اخراج چهارده نفر از همکاران خود، تعویق پرداخت سه ماه حقوق و شش ماه حق بیمه و نداشتن امنیت شغلی دست از کار کشیده و مقابل ساختمان وزارت کارتجمع کردند. بنا بر خبرها مدیران کارخانه به بهانه‌های مختلف از روز ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴ نفر از کارگران این کارخانه را که سوابق بعضی از آنها به ۱۵ تا ۲۰سال هم می‌رسد، اخراج کرده اند. کارگران این کارخانه به دلیل داشتن قراردادهای موقت یک ماهه هیچگونه امنیت شغلی ای ندارند. به گفته کارگران بیش از یکسال است که تحت عنوان نبود مواد اولیه، تولید در کارخانه داروگر تهران محدود و کارگران در خطر اخراج قرار دارند. و به همین دلیل کارگران در محل کار خود تقریبا بیکار هستند. لغو سرویس ایاب و ذهاب، وضعیت نامناسب غذا و مرخصی‌های کارگران از دیگر موضوعات اعتراض این کارگران است.
-روز چهارشنبه ۱۶ فروردین پرستاران و کمک پرستاران بیمارستان رضای مشهد در اعتراض به واریز ناعادلانه تعرفه خدمات پرستاری و سطح نازل حقوقها و فشارهای سنگین کاری دست به تجمع زدند. در همین رابطه در روز قبل نیز پرستاران در بیمارستان روحانی بابل و در اراک در برابر دانشگاه علوم پزشکی تجمع داشتند. در اراک پرستاران شعار میدادند: "تعرفه ما کجاست /توی جیبای کیاست؟ "، "تعرفه‌ی عادلانه حق ماست! "، "تنهاترین رسته‌ایم از وعده‌ها خسته‌ایم "، "با کرونا جنگیدیم حمایتی ندیدیم". سطح نازل حقوقها، فشار سنگین کاری، وضع نابسامان استخدامها، وضع نابسامان مراکز درمانی و استاندارد پایین بهداشتی آنها ا زجمله موضوعات سراسری است که پرستاران بارها بخاطر آن دست به اعتراض زده اند. اعتراض علیه فقر و بی تامینی و اختلاسها و وخیم تر شدن هر روزه وضع معیشتی و سطح نازل حقوقها یک اعتراض اجتماعی است. از جمله علاوه بر پرستاران در همین رابطه اعتراضات در میان معلمان، بازنشستگان، کارگران در نفت و بسیاری از مراکز کارگری گسترش یافته و فضایی برای اعتصابات سراسری را فراهم کرده است. حزب کمونیست کارگران اعتصابات سراسری کارگران را گام موثر و مهمی در مقابله با تعرضات کارفرمایان و حکومت میداند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۵ آپریل ۲۰۲۳
خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۷۱

آغاز سال جدید و شروع مجدد حملات شیمیایی به مدارس
پاسخ قاطع به این جنایت اعتصابات سراسری است
حوالی ساعت یازده و نیم صبح امروز پانزدهم فروردین دانش آموزان مدرسه دخترانه "حضرت معصومه" باغمیشه در تبریز مورد حمله شیمیایی حکومتیان قرار گرفتند. بنا بر گزارشات در اثر این حمله جنایتکارانه تعدادی از دانش آموزان دچار علائم (تنفسی و تنگی نفس ) شدند. که بیست نفر آنها به بیمارستان سینا انتقال یافتند. خبرها حاکیست که بعد از حمله شیمیایی مسئولان مدرسه اجازه خروج دانش‌آموزان از مدرسه را ندادند. در این روز همچنین دانش آموزان دختر در منطقه دولت آباد اصفهان در نتیجه حمله شیمیایی دچار مسمومیت شدند. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بدحالی دختران دانش آموز و انتقال آنها به بیمارستان خبر داده است.
روز گذشته در نخستین روز بازگشایی مدارس در چهاردهم فروردین ماه نیز دانش آموزان دخترانه دبیرستان "۲۲ بهمن" محمدیار شهرستان نقده مورد حمله شیمیایی حکومتیان قرار گرفتند . که به گزارش روزنامه شرق 5 دانش آموز دچار مسمومیت شدند. محمد امین ولی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گو با رسانه ها ضمن تایید مسمومیت دانش آموزان اعلام کرد: "در اولین روز بازگشایی مدارس در سال جدید، ۷۸ دانش‌آموز به مرکز درمانی مراجعه کردند که ۷۷ دانش آموز مرخص شدند و یک مورد بستری شده است که علت آن، سرفه ؛ تنگی نفس و علایم اضطرابی است.". در این روز همچنین دانش آموزان مدرسه مهدیه در منطقه چهار تهران هدف حمله شیمیایی رژیم قرار گرفتند و چند نفر از آنان روانه بیمارستان شدند.
تا کنون بیش از ۷ هزار دانش‌آموز در ۹۹ شهر هدف حملات شیمیایی حکومتیان قرار گرفته اند. مدارس دخترانه و خوابگاه‌‌‌‌های دانشجویی دختران هدف اصلی این حملات بوده اند. با حربه حملات شیمیایی به مدارس حکومتیان کوشیدند اذهان را از تعرض به نظام منحرف و فضای ارعاب ایجاد کنند و از دختران شجاع پرچمدار انقلاب زن زندگی آزادی انتقام بگیرند. اما جامعه مقابلشان ایستاد. در ۱۶ اسفند به فراخوان معلمان و حمایتهای مردمی در نزدیک به چهل شهر تجمع و اعتراض شکل گرفت و مردم با شعار "مرگ بر این حکومت بچه کش" و "مرگ بر طالبان چه ایران چه افغان" پاسخ محکمی به حکومت دادند. با همین قدرت باید جلوی ادامه این جنایت را گرفت و قدمی هم جلوتر برداشت. تجمعات اعتراضی مقابل مدارس و در صحن دانشگاهها و خیابانها یک شکل اعتراض است. اما جواب قاطع اعتصابات سراسری است. معلمان از قبل اولتیماتوم داده اند که برای پیگیری خواستهایشان در تدارک اعتراضات گسترده تر خواهند بود و در این آغاز سال در چندین شهر تجمع داشتند. اکنون انتظار میرود همانطور که اعلام کرده بودند که خط قرمزشان دانش آموزان هستند، دوباره به میدان بیایند و اعلام اعتصاب سراسری کنند. اعلام کنند که تا معرفی آمرین و عاملین این جنایت و ایمن شدن مدارس به کلاسهای درس باز نخواهند گشت. در عین حال پیگیر خواستهای اعلام شده خود شوند. همچنین باید همه بخشهای جامعه همراه با معلمان در اعتراض به حملات جنایتکارانه حکومت به دانش آموزان اعلام اعتصاب کنند. با اعتصابات سراسری میتوان حکومت را فلج کرد و بساط توحش و بربریت آنرا جمع کرد. جمهوری اسلامی بخاطر همه این جنایاتش باید در سطح جهان منزوی و از نهادها و مراجع بین المللی از جمله کنوانسیون جهانی حقوق کودک اخراج شود.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۴ آپریل ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۷۲
جنگی بی امان بر سر حجاب
حجاب سنگر فتح شده انقلاب زن، زندگی، آزادی است. حجاب نماد مهمی از موجودیت جمهوری اسلامی و بساط آپارتاید جنسی آن است و حکومت با راه انداختن دوباره طرح های حجاب و عفاف و ریختن مزدوران گشت ارشادی به کف خیابان دارد زور آزمایی میکند تا تا هرچقدر که بتواند بخشی از این سنگر از دست رفته را باز پس بگیرد. جامعه نیز در برابر حاکمیت استوار ایستاده و با رقص مختلط در این ایام نوروزی خیابانها را به تصرف خود در آورد و مرزهای تفکیک جنسیتی را در هم شکست و با زور اجتماع در جاهایی گشت های ارشاد را فراری داد. علاوه بر ریختن گشت های ارشاد به خیابان حکومت تلاش کرده است که با بخشنامه های سرکوبگرانه اش و با پلمپ مغازه ها فشارش را تشدید کند. از جمله بخشنامه داده است که دختران بی حجاب را مدیران به مدرسه راه ندهند، پرستاران بیحجاب از محل کار اخراج شوند، اماکنی که فروشندگان و کارکنان زن در محل کار بدون حجاب ظاهر شوند پلمپ شوند، رانندگی بدون حجاب مشمول جریمه و توقیف گواهینامه و اتومبیل شود، ارائه خدمات عمومی و دولتی به زنان بی حجاب ممنوع و خدمات دهندگان مشمول جریمه شوند و رعایت حجاب برای زنان در شرکتها و موسسات خصوصی و سازمانهای غیردولتی و مردم نهاد الزامی است و در صورت عدم رعایت حجاب از فعالیت واحد مربوطه جلوگیری خواهد شد.
جامعه نیز پاسخ این بخشنامه ها را با رقص مختلف در خیابان ها و اعتراض جمع در برابر گشت های ارشاد رژیم داده اند. این اعتراضات را باید گسترش داد. شهرهای بیشتری به زنجیره اعتراضات خیابان با رقص مختلف و جمع کردن گشت های ارشاد از تمام محلات و از خیابان ها بپیوندند. جمهوری اسلامی با تمام نیروهای سرکوبش باید گورش را گم کند و برود.
دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۴ آپریل ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۷۳
اعتصاب کارگران شرکت عمران صنعت چابهار و پرستاران در اراک
روز پانزده فروردین کارگران شرکت عمران صنعت در چابهار در اعتراض به پایمال شدن حقوق کارگران و کارکنان این شرکت توسط پیمانکار به اعتصاب خود ادامه داد. این پروژه در دست سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا است.
روز ۱۴ فروردین جمعیت بزرگی از پرستاران در برابر دانشگاه علوم پزشکی در اراک تجمع کردند و در اعتراض به سطح نازل حقوقها، فشار سنگین کاری و وضعیت نابسامان استخدامی خود تجمع کردند. پرستاران شعار میدادند: "تعرفه ما کجاست /توی جیبای کیاست؟ "، "تعرفه‌ی عادلانه حق ماست! "، "تنهاترین رسته‌ایم از وعده‌ها خسته‌ایم "، "با کرونا جنگیدیم حمایتی ندیدیم"
اعتراض علیه فقر و بی تامینی و وخیم تر شدن هر روزه وضع معیشتی و حقوقهای نازل یک اعتراض اجتماعی است. از جمله در همین رابطه معلمان، بازنشستگان، کارگران در نفت و بسیاری از مراکز دیگر اولتیماتوم به اعتراض داده اند. حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری بعنوان یک حلقه مکمل اعتراضات مردمی و جلو بردن انقلاب برای سرنگونی جمهوری اسلامی تاکید دارد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۴ آپریل ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۶۹
تجمع و راهپیمایی بازنشستگان در شوش و اعتراض به مصوبه مزد
روز ۱۴ فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش در اعتراض سطح نازل حقوقها و فقر و گرانی و بی تامینی و نیز در اعتراض به مصوبه مزدی شورای عالی کار و برای پیگیری دیگر مطالباتشان دست به تجمع و راهپیمایی زدند. بازنشستگان در این تجمع اعتراضی شعار میدادند:"وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه"، "فقط کف خیابان، بدست میاد حقمون"، "تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم".
بازنشستگان تامین اجتماعی یک نیروی مهم این اعتراضات هستند. خواستهای اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی که بارها آنها را در اعتراضاتشان اعلام کرده اند عبارتند از: اجرای کامل همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای نرخ سبد هزینه که بالای سی میلیون است، درمان و تحصیل رایگان و داشتن مسکن مناسب، پایان دادن به اختلاسها و دزدیها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی و پرداخت دیون دولت به این صندوق، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و دستگیری و احضار کارگران. تشکل های بازنشستگان از جمله امضا کنندگان بیانیه خواستهای حداقلی بیست تشکل با سر سخن زن، زندگی، آزادی هستند و باید از خواستها و اعتراضات بازنشستگان وسیعا حمایت کرد.
اعتراض به مصوبه مزدی شورایعالی کار گسترده است. کارگران نیشکر هفت تپه نیز در این رابطه طوماری اعتراضی منتشر کرده اند که تا کنون سی هزار نفر آنرا امضا کرده اند. همچنین تشکلهای مختلف کارگری در رابطه با این مصوبه بیانیه داده و صدای اعتراضشان را بلند کرده اند. در این بیانیه کارگران به کل بساط شورایعالی کار و تعیین دستمزد از بالای سر کارگران و دستمزدهای چندین و چند بار زیر خط فقر اعتراض کرده اند. کارگران میگویند اگر سبد هزینه سی میلیون است دستمزد نیز باید با سبد معیشت زندگی تناسب داشته باشد و حداقل به همین اندازه افزایش یابد.
در مجامع عمومی در همه مراکز کارگری باید در مورد مصوبه شورای عالی کار حکومت هم نظری کرد و اعتراضاتی سراسری و متحد را علیه این مصوبه ضد کارگری و ضد مردمی که کارگران و بازنشستگان را به فقر و محرومیت بیشتر محکوم میکند، سازمان داد. پاسخ گستاخی حکومت با تعیین حداقل دستمزد ۵ میلیونی که فاصله آن با نرخ سبد هزینه به اندازه دره ای عمیق است را باید با تجمعات و اعتصابات سراسری پاسخ داد.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۳ آپریل ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۷۰
آغاز سال جدید و شروع اعتراضات گسترده معلمان
روز ۱۴ فروردین معلمان در مدرسه محمود کاظمی در ناحیه دو همدان، در مدرسه ای در شهرستان فیروزه در خراسان و در برخی از مدارس در بوکان برای پیگیری مطالباتشان و در اعتراض به فقر و گرانی و وضع بد معیشتی و پاسخ نگرفتن مطالباتشان دست از کار کشیدند و در دفتر مدرسه شان تحصن کردند.
همچنین در این روز معلمان شهر سقر در اعتراض به تداوم بازداشت همکار خود سلیمان عبدی عضو انجمن صنفی معلمان کردستان (سقز و زیویە) طی بیانیه ای اعلام داشتند که در صورت تداوم بازداشت سلیمان عبدی، ساعت ده تا دوازده ظهر روز هفدهم فروردین مقابل آموزش و پرورش این شهر تجمع خواهند کرد.
معلمان در استان تهران نیز قبلا بیانیه داده و اعلام کرده بودند که از چهاردهم فروردین دست تحصن خواهند زد و در هفدهم فروردین مقابل آموزش و پرورش تجمع خواهند داشت.
قبلا نیز در هشتم فروردین معلمان در شهرهای مختلفی همچون زنجان، کرمانشاه، ملایر، تبریز، بجنورد، تبریز، ارومیه، قزوین و اردبیل تجمع و اعتراض داشتند. در قزوین معلمان حق التدریس در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان و خلف وعده در اجرای رتبه بندی و تعیین رتبه بندی سلیقه ای، تجمع کرده بودند.
گفتنی است که بدنبال تجمع سراسری و گسترده معلمان در شانزدهم اسفند در اعتراض به حملات شیمیایی حکومتی به مدارس، در هفدهم فروردین سه عضو هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان عزیز قاسم زاده، محمود صدیقی پور و انوش عادلی برای اجرای حکم زندان خود به شعبه پنجم اجرای احکام احضار شدند. در اعتراض به این احضارها طوماری اعتراضی از سوی معلمان این شهر با خواست آزادی همه دانش آموزان و معلمان زندانی و بسته شدن پرونده های امنیتی معلمان تحت تعقیب و مشخصا معلمان عزیز قاسم زاده، محمود صدیقی پور و انوش عادلی انتشار یافت و این کارزار ادامه دارد. در این طومار معلمان اعتراض میدانی در قبال دستگیری معلمان و صدور احکام سنگین و پرونده سازی های امنیتی را حق مسلم خود دانسته اند.
بدین ترتیب با آغاز سال جدید دور جدیدی از اعتراضات معلمان شروع شده است. خواستهای اعلام شده معلمان در اعتراضاتشان از جمله عبارتند از: اجرای کامل رتبه بندی و همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای سبد هزینه که رقمش همین امروز بیش از سی میلیون است، تحصیل رایگان با کیفیت و غیر ایدئولوژیک و درمان رایگان برای همه و داشتن حق مسکن، پایان دادن به برنامه های غارتگرانه برای صندوق ذخیره فرهنگیان و پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها،‌ پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی و بازگشت به کار معلمان اخراجی و تبعیدی و لغو احکام صادر برای معلمان معترض و مسدود شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنها، پایان دادن به حبس دانش‌آموزان در کانون‌های اصلاح و تربیت و پایان دادن به بازداشت دانش آموزان و بازگشت به کلاس دانش آموزان اخراجی و دانشجویان ستاره دار. حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از خواستها و مبارزات معلمان اعلام میکند و همه مردم را به پشتیبانی از این مبارزات فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۳۱ مارس ۲۰۲۳