لندن: گزارشی از تظاهرات علیه اعدام های جمهوری اسلامی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز شنبه 24 جون میدان “ترافلگاراسکوئر”شهر لندن انگلستان شاهد تجمع اعتراضی فعالین سیاسی جنبش مردمی ایران علیه موج اخیر اعدام های وحشیانه جمهوری اسلامی بود. محل تظاهرات با بنرها و پرچم های سرخ به زیبایی تزئین شده بود. این بنرها جدا از عکس هائی که گوشه هائی از جنایات دیکتاتوری حاکم بر ایران را نشان می داد، حاوی شعارهای “مرگ بر جمهوری اسلامی”، “نان، کار، مسکن، آزادی”، زنده باد سوسیالیسم”، مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر” (به زبان‌های فارسی و انگلیسی) و... نیز بود که هم توجه عابرین را به خود جلب می کرد و هم خواستهای تظاهرکنندگان را به اطلاع بازدیدکنندگان می رساند.

در این آکسیون چند سخنرانی صورت گرفت که سخنرانی رفیق محمد هشی به زبان انگلیسی توجه بسیاری را به رویداد های ایران جلب نمود. سخنران ضمن افشای جنایات جمهوری اسلامی بر ضرورت حمایت افکار عمومی مردم آزادیخواه و فشار آنها بر نمایندگان پارلمان به منظور قطع حمایت دولت بریتانیا از جمهوری اسلامی تاکید کرد.
در این جرکت جمعیت شرکت کننده شعار های مختلفی علیه دیکتاتوری حاکم بر کشور به زبان انگلیسی و فارسی سردادند؛ از جمله "مرگ بر جمهوری اسلامی"،"زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، "اعدامها باید متوقف شوند"، کارگران زندانی باید آزاد شوند"، "حمایت از جمهوری اسلامی را متوقف کنید"، "از جنبش آزادیخواهانه مردم ایران دفاع کنید"، "انقلاب تنها راه است"، "زنده باد سوسیالیسم"،و ...
فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در لندن و سازمان دمکراتیک ضدامپریالیستی ایرانیان در انگلستان از فراخوان دهندگان این آکسیون موفق مبارزاتی بودند. در طی جرکت تعداد زیادی اعلامیه به زبان انگلیسی بین بازدیدکنندگان توزیع شد که خواننده را در جریان جنایات دزخیمان جمهوری اسلامی علیه مردم ایران و اهداف خیزش انقلابی کارگران و زحمتکشان قرار می داد.
در جریان این حرکت، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از بنر ها و آرم سازمان عکس گرفته و پرسش های خود را با رفقائی که اعلامیه پخش می کردند در میان گذاشتند. این آکسیون موفق مبارزاتی که از ساعت یک بعد از ظهر شروع شده بود در ساعت 3 بعدازظهر به پایان رسید.
جمهوری اسلامی، ماحصل گوادلوپ، ننگت باد، مرگت باد!
زنده باد انقلاب!
زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در لندن
سوم تیر ماه ۱۴۰۲ برابر با 24 جون ۲۰۲۳

گزارشی از یک آکسیون مبارزاتی در آمستردام
متن کامل با فرمت پی دی اف
بعدازظهر روز ۱۷ جون ۲۰۲۳ برابر با ۲۷ خرداد ۱۴۰۲، در حمایت از جنبش‌ها و مطالبات کارگران ایران و به ویژه کارگران اعتصابی، یک آکسیون افشاگرانه در میدان “دام” آمستردام هلند برگزار شد. این آکسیون توسط کمیته حمایت از مبارزات کارگران و زحمت‌کشان ایران در هلند که فعالین چریک‌های فدایی خلق در هلند بخشی از آن هستند، سازمان یافته بود.
محل برگزاری آکسیون با بنرها و همچنین شعارهای بزرگ علیه امپریالیسم و سرمایه‌داری و علیه رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی آراسته شده بود. تصاویر متعددی در ارتباط با جنایات حکومت علیه کارگران و زحمت‌کشان و زنان و خلق‌های تحت ستم نیز در محل آکسیون قرار داده شده بود. بخش دیگری از بنرها به تصاویر جان‌باختگان جنبش‌های انقلابی سال‌های اخیر و به ویژه تصاویر جان‌باختگان خیزش بزرگ توده‌ای چند ماه اخیر اختصاص داشت و شعارهای مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد و … در محل به نمایش درآمده بود. تعداد زیادی از اعلامیه‌های کمیته حمایت از مبارزات کارگران به زبان‌های فارسی و انگلیسی و هلندی نیز در محل در بین بازدیدکنندگان از آکسیون و عابرین توزیع شد. در طول این حرکت موسیقی و ترانه سرودهای انقلابی پخش شد که باعث جلب نظر رهگذران به محل و آگاهی آنها از اهداف و نظرات برگزار کنندگان آکسیون می‌شد.
فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند با برپایی میز کتاب و نمایش بنرها و آرم سازمان فعالانه در پیشبرد این آکسیون مبارزاتی شرکت داشتند و در بحث با مراجعین در رابطه با شرایط حیات و کار مردم ایران زیر حاکمیت ضد خلقی جمهوری اسلامی و مبارزات دلیرانه کارگران و خلق‌های تحت ستم با مراجعین بحث و گفت‌وگو داشتند. این آکسیون از ساعت ۲ بعد از ظهر آغاز و در ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر به اتمام رسید.
جمهوری اسلامی دشمن زحمت‌کشان، نوکر غارتگران نابود باید گردد!
زنده باد انقلاب!
فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران در هلند
۲۰ جون ۲۰۲۳