تجمع بازنشستگان شوش، شوشتر، کرمانشاه و اهواز

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

بازنشستگان و ادامه یکشنبه های اعتراض: ‏ امروز ۲۸ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهایی چون شوش، شوشتر، کرمانشاه و اهواز همچون یکشنبه های گذشته در اعتراض به گرانی و بی تامینی و تعرضات معیشتی حکومت همچون برنامه توسعه هفتم و مصوبه مزدی شورای عالی کار و نیز برای پیگیری مطالباتشان دست به تجمع و اعتراض زدند. افزایش حقوقها به بالای خط فقر که به گفته خود حکومتیان در تهران به ۳۰ میلیون رسیده و درمان رایگان که در همین اعتراضات بر بنرهایشان نقش بسته است، دو خواسته مهم آنهاست.

در این اعتراضات بازنشستگان شعار میدادند:" تورم گرانی بلای جان مردم"، "افزایش دستمزد طبق تورم"، "وعده وعید کافیه سفره ما خالیه"، " حقوق بازنشسته فقط برای یه هفته"، "ننگ ما ننگ ما صداوسیمای ما"، "یخچال بازنشسته خالیتر از گذشته"، " تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم"، "نه وعده، نه بازی، اجرای همسانسازی"، و " بازنشسته بیداره،ازتهدید بیزاره".

در اهواز بازنشستگان در میدان کارگر روبروی سازمان تامین اجتماعی تجمع و راهپیمایی داشتند و با فریاد شعارهایشان صدای اعتراض خود را بلند کردند.

خواستهای مشترکی اعتراضات بخش های مختلف بازنشستگان را به هم و به اعتراضات کل جامعه پیوند میدهد. این اعتراضات علیه فقر و فساد و بی تامینی، تبعیض ها و نابرابریها، سرکوبگریهای حکومت و کل بساط دزد سالار حاکم است. اشاره کنیم که بازنشستگان کشوری نیز برای ساعت ده صبح روز ۳۱ خرداد به تجمع در محل صندوق بازنشستگی کشوری فراخوان به تجمع داده اند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷ ژوئن ۲۰۲۳

 

تشدید سرکوبگریهای حکومت و مقابله مردم: سی خرداد روز حمایت جهانی از زندانیان سیاسی در ایران: روز ۲۷ خرداد شماری از مردم سرابله در استان ایلام در اعتراض به بازداشت ۶ نفر از مردم معترض که چند روز پیش صورت گرفته است مقابل فرمانداری تجمع کردند.صبح روز ۲۷ خرداد نیروهای لباس شخصی ده نفر از دانشجویان دانشگاه هنر تهران را در مقابل درب دانشگاه با یک ون بدون پلاک بازداشت کردند. دانشجویان این دانشگاه ‏ عصر روز ۲۵ خرداد بود که در اعتراض به تلاش حکومت برای تحمیل حجاب به دختران، دست به تحصن زده بودند که با سرکوبگری حکومت روبرو شدند.

در اعتراض به این سرکوبگریها دانشجویان دانشگاه سوره طی بیانیه ای حمایت خود را از دانشجویان دانشگاه هنر اعلام داشتند.
فشارهای امنیتی و احضار ها و حکم دادنها بر روی معلمان معترض شدت یافته است. بنا بر خبرها امروز ۲۷ خرداد فاطمه تدریسی معلم زندانی که در ۱۹ اردیبهشت در جریان تجمع اعتراضی معلمان به حملات شیمیایی حکومت به مدارس بازداشت شده بود به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
همچنین بنا بر گزارش منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان امروز ۲۷ خرداد یازده عضو کانون صنفی خوزستان با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌هایی که هدف آن برهم‌زدن امنیت کشور است، با وکالت فرزانه زیلابی به محاکمه کشیده شدند. اسامی این افراد عبارتند از: پیروز نامی، سیامک صادقی چهرازی، زهره بختیاری، شهریار شیروانی‌نیا، عماد رفیعی نژاد، علی کروشاتی، کوکب بداغی، معین زرگانی، صادق ناصری، اقبال تامرادی، و بهنیا بهمئی‌نژاد.
پیروز نامی، با عنوان متهم ردیف اول محاکمه شد. از سوی دیگر بیدادگاه حکومت برای هشت عضو انجمن صنفی فرهنگیان در استان فارس احکام زندان صادر کرد. دادگاه بدوی این معلمان در بیستم خرداد با حضور وکلای آنها در شیراز برگزار شد. اسامی و احکام صادر شده برای این معلمان عبارتند از:۱- عبدالرزاق امیری /دو سال زندان با پابند، ۲- زهرا اسفندیاری/ دو سال زندان با پابند، ۳- ایرج رهنما/ پنج سال حبس، ۴- افشین رزمجویی/ پنج سال حبس، ۵- مژگان باقری/ پنج سال حبس، ۶- غلامرضا غلامی/ پنج سال حبس، ۷- محمدعلی زحمتکش پنج سال حبس، ۸- اصغر امیرزادگان/ پنج سال حکم تعزیری
طبق همین گزارشات نهادهای امنیتی حکومت از اردیبهشت ۱۴۰۱ با هدف سرکوب کانون‌ها و انجمن‌های صنفی معلمان در صددند تا به هر شکل و با هر نوع اتهامات واهی، جلوی اعتراضات معلمان را بگیرند. از جمله در اردیبهشت سال گذشته بیش از ۲۵۰ معلم با اتهامات واهی بازداشت، زندانی، اخراج، تبعید شدند و برای تعداد زیادی از آنان پرونده سازی شد. علیرغم این در این یکساله معلمان تجمعات متعددی داشتند و از جمله در برابر حملات شیمیایی حکومت به مدارس قاطعانه ایستادند و اعلام کردند که خط قرمز آنها دانش آموزان هستند. یک کارزار مهم معلمان علیه امنیتی کردن مبارزات و برای آزادی بدون قید و شرط معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی است.
آخرین خبر مربوط به کارزار کارزار عفو بین‌الملل آلمان برای توقف اعدام‌ها در ایران است. با گسترش اعدامها در ایران دفتر سازمان عفو بین‌الملل در آلمان، روز جمعه ۲۶ خرداد (۱۶ ژوئن) با راه‌اندازی کارزاری خطاب به دولت آلمان نوشت که "زندان‌‌های ایران به مکانی برای کشتارهای دسته‌جمعی با مجوز دولتی تبدیل شده‌‌اند". در این کارزار خطاب به دولت آلمان آمده است جمهوری اسلامی در حال حاضر در پی انجام یک سری اعدام‌های بی‌رحمانه است. عفو بین‌الملل ضمن اشاره به افزایش اعدام‌ها از اوایل سال جاری میلادی تاکید کرده است که تنها در ماه مه به طور متوسط هر روز سه نفر در ایران اعدام شده اند و در پنج ماهه نخست ۲۰۲۳ اعدام محکومان جرایم مربوط به مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته "سه برابر" شده است. عفو بین‌الملل از مردم آلمان نیز خواسته است که با پیوستن به این کارزار به وزارت خارجه این کشور فشار بیاورند تا موج اعدام‌ها را به طور علنی محکوم کند و از دولت ایران بخواهد که تمامی اعدام‌ها را متوقف سازد.
سی خرداد روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی فرصت مناسبی برای معلمان و بخش های مختلف کارگری و کل جامعه علیه سرکوبگریهای حکومت و برای آزادی زندانیان در بند و توقف اعدامهاست . معلمان زندانی، کارگران در بند، بازداشت شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند و اعدام ها متوقف شود.
.کمپین برای آزادی کارگران زندانی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
http://free-them-now.com
۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷ ژوئن ۲۰۲۳

همبستگی شماری از اتحادیه های کارگری با زندانیان سیاسی در ایران
در ادامه حمایت اتحادیه ها، مدیر کل سندیکای خدمات عمومی سوئیس نیز از روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی حمایت کرد
در پاسخ به نامه فری دم ناو (کمپین برای آزادی کارگران زندانی) به ضمیمه نامه کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و درخواست حمایت از سی خرداد (بیست ژوئن) روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران، کاتارینا پرلیتز مدیر کل سندیکای خدمات عمومی سوئیس نیز حمایت خود را از این کمپین و این روز اعلام کرد و سرکوبگری های حکومت اسلامی را محکوم نمود. این موضوع در نامه فری دم ناو با خواست اخراج جمهوری اسلامی و اعتراض به سرکوبها و اعدامها و با خواست آزادی فوری کارگران زندانی، معلمان دربند، بازداشت شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی از اتحادیه های خواسته شده بود و فدراسیون اتحادیه های کارگران در سوئیس، فدراسیون اتحادیه های کارگری از عراق، فدراسیون کار بریتیش کلمبیا ، اتحادیه ملی کارمندان عمومی در کانادا از جمله امضا کنندگان آن بودند. متن فارسی و انگلیسی نامه فری دم ناو به اتحادیه ها به مناسبت سی خرداد روز جهانی حمایت از کارگران زندانی ضمیمه است.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
http://free-them-now.com
۱۷ ژوئن 2023
ضمیمه: به تمام اتحادیه های کارگری و نهادهای انسان دوست در سراسر جهان
بیستم ژوئن روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران است. هزاران زندانی سیاسی از آغاز ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ در زندان های ایران توسط رژیم اسلامی اعدام شدند. امسال نیز در ادامه انقلاب با شعار "آزادی زندگی زن" شاهد دستگیری بسیاری از معترضان از جمله کودکان هستیم. این در حالی است که فعالان کارگری و معلمان برای جلوگیری از شرکتشان در اعتراضات و اعتصابات سراسری با فشارهای امنیتی فزاینده ای مواجه شده اند. بسیاری از آنها در حال حاضر زندانی و یا در خطر دستگیری هستند. از همین روز حمایت جهانی از این روز مهم اعتراضی بسیار مهم است.
ما اتحادیه های کارگری و سازمان های حقوق بشری را که در کنار انقلاب "آزادی زندگی زن" ایستاده اند و همیشه از حقوق کارگران و مردم ایران دفاع کرده اند مخاطب قرار می دهیم. ما از حمایت شما از کمپین برا ی آزادی کارگران زندانی و محکومیت سیاست های سرکوبگرانه رژیم اسلامی قدردانی می کنیم. در آستانه روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی، تظاهراتی در شهرهای مختلف جهان برگزار می شود. ما از شما می خواهیم که به طور رسمی و علنی از این تظاهرات حمایت کنید. از شما انتظار داریم با نامه ها و بیانیه های حمایتی خود همبستگی تان را از زندانیان سیاسی در ایران اعلام کنید. در بیانیه های همبستگی خود سرکوبگریهای حکومت اسلامی واعدامها را محکوم کنید و بر آزادی فوری و بدون قید شرط کارگران زندانی، معلمان زندانی، معلمان دربند، بازداشت شدگان انقلاب و تمامی زندانیان سیاسی تاکید نمایید.