تظاهرات بزرگ مردم در زاهدان: وقت اتحاده، وقت انقلابه

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

امروز ۲۶ خرداد مردم در شهر زاهدان در سی و هفتمین جمعه اعتراضی خود به خیابان آمدند و با شعارهای اعتراضی خود علیه حکومت همه مردم را به اتحاد و انقلاب فراخواندند. این تظاهرات علیرغم جو شدید امنیتی با شرکت وسیع مردم برپا شد. مردم شعار میدادند:""ایرانی، اتحاد، انقلاب، آزادی"، "کرد و بلوچ و آذری، آزادی، برابری"، "۴۴ سال جنایت ننگ براین ولایت"، "بسیجی سپاهی، داعش ما شمایی"، " وقت اتحاده، وقت انقلابه"، " با اینکه بی تفنگیم، مثل مرد می جنگیم"، "مرگ بر خامنه ای"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد".

زاهدان قلب تپنده انقلاب است . زاهدان نماد ایستادگی مردمی در برابر سرکوبگریهای حکومت است. از اعتراضات مردم در زاهدان باید وسیع حمایت و پشتیبانی کرد.
نهاد دادخواهان طی بیانیه ای در کانال تلگرامی خود تحت عنوان "خانواده کیان پیرفلک فریاد دادخواهی ما هستند"، حمایت شان را از خانواده کیان کیان پیر اعلام کرده اند. در این بیانیه چنین آمده است":کیان پیر فلک پسر ۱۰ ساله ای که به ضرب گلوله کشته شد و با فریادهای حق خواهی ماه منیرمولایی، مادر کیان در کنار صدها جانباخته قیام مهسا به سمبل های دادخواهی همه ی ما بدل شده است. برگزاری تولد کیان در سراسر دنیا به زیباترین اشکال توانست صدای دادخواهی ما را به گوش دنیا برساند و ماه منیر و خانواده پیرفلک به سمبل ایستادگی بدل شده اند و همه اینها چون خاری به چشم جانیان کودک کش فرو رفته است . با کشته شدن پوریا مولایی جوان ۲۱ ساله در مراسم تولد کیان بار دیگر به زندگی انسانها خون پاشیدند. ما خانواده های دادخواه که در طی چهل و اندی سال همواره تحت فشار و سرکوب بوده ایم با هیچ ترفندی به عقب برنمی گردیم و از حق دادخواهی خود فرو گذار نخواهیم کرد . ماه منیر مولایی و خانواده پیر فلک را پاره ی تن خود می دانیم و هرگونه تحت فشار قرار دادن آنها را تعرض به همه خانواده های دادخواه تلقی کرده و متحدانه از آنها حمایت می کنیم. ما نه میبخشیم و نه فراموش میکنیم و تا محاکمه همه آمرین و عاملین کشتارها از پای نخواهیم نشست." .
-امروز ۲۶ خرداد زادروز مجید رضا رهنورد از جانباختگان انقلاب است. جوانی که در مشهد بدست جانیان اسلامی بدار آویخته شد. جمهوری اسلامی از ترس گردهمایی مردم در زادروز این جوان انقلابی مسیرهای منتهی به محل دفن او با استقرار نیرو و جرثقیل مسدود کرد. مجید رهنورد در ۲۱ آذر ۱۴۰۱ در سن ۲۳ سالگی بدست جانیان اسلامی به دار آویخته شد. جوانی که گفت:" گفتم کجا خاکم کنن، دوس ندارم گریه کنن سر مزار، شادی کنن. گفتم قرآن و نماز نخونن شادی کنن آهنگ شاد پخش کنن" با این گفته او تنفر و انزجار خود را از حکومت اسلامی و دستگاه سرکوب مذهب اعلام داشت. شبکه سراسری انقلاب زن زندگی آزاد فراخوان گرامیداشت یاد او را داده بود و در تهران نصب بنر "ایران را بی دار میکنیم " در خیابان نظرها را جلب میکند. و این جامعه ایست که میخواهد بساط اعدام و جنایت را از ایران جمع کنند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳

تحصن دانشجویان دانشگاه هنر، افزایش فشارها به خانواده کیان پیر فلک و اخباری دیگر
‏ بنا بر گزارشات منتشره، حدود شماری از دانشجویان دانشگاه هنر حوالی ساعت ۵ عصر روز ۲۵ خرداد در پردیس باغ ملی این دانشگاه در اعتراض به تلاش حکومت برای تحمیل حجاب به دختران، دست به تحصن زدند و این حرکت اعتراضی ادامه دارد. طبق خبرها در ساعات اولیه تحصن رئیس حراست این دانشگاه، دانشجویان را به باز کردن درهای دانشگاه به روی مامورین امنیتی تهدید کرد. اما دانشجویان به تحصن خود ادامه دادند. بنا به یک گزارش حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد دانشجویان متحصن در دانشگاه هنر توسط حمزه‌ برزویی کوتنایی، رئیس حراست دانشگاه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند و حال چند تن از دانشجویان وخیم گزارش شده است. طبق گزارشات دانشجویان هنوز در دانشگاه هستند و اجازه‌ی خروج به دانشجویان داده نمی‌شود. پیش از این هم حراست دانشگاه مانع از رساندن آب و غذا به دانشجویان و استفاده از سرویس‌های بهداشتی شده بود. همچنین حراست تهدید کرده‌است که به مامورین لباس شخصی اجازه ورود خواهد داد.
حجاب یک سنگر فتح شده مردم است. جمهوری اسلامی تلاش میکند با سرکوبگری این سنگر را باز پس بگیرد. یک کانون داغ اعتراض علیه حجاب و بساط آپارتاید جنسی دانشگاه هاست. از مبارزات این دانشجویان باید وسیعا حمایت کرد.
گزارش دیگر مربوط به فشار سنگین امنیتی بر روی منیر مولایی راد مادر کیان پیرفلک مادر کیان پیرفلک کودک ده ساله ای است که بدست جانیان اسلامی به قتل رسید. طبق خبرها منزل آنها از روز یکشنبه ۲۱ خرداد به وسیله نیروهای امنیتی حکومت در محاصره قرار دارد. همچنین از از وضعیت و محل حضور میثم پیرفلک، پدر کیان و پسر کوچک آن‌ها نیز اطلاعی در دست نیست. بنا بر خبرها حتی خیابان‌های مجاور منزل والدین کیان پیرفلک نیز به وسیله نیروهای امنیتی کنترل شده و از هرگونه فیلمبرداری ممانعت می‌شود. روز یکشنبه، (۲۱ خرداد) در زاد روز کیان پیر فلک مردم در داخل و خارج کشور با برپایی جشن تولد وی یادش را گرامی داشتند. مردم همصدا با مادر وی فریاد دادخواهی و صدای اعتراضشان را علیه جنایات این حکومت کودک کش بلند کرده و ادامه انقلاب را فریاد زدند. در این روز پسر عموی ماه منیر مولایی راد، به ضرب گلوله نیروهای جنایتکار اسلامی به قتل رسید. این جنایت به خشم و نفرت مردم بویژه در شهر ایذه بیش از بیش دامن زده و فضا بیش از پیش انفجاری شده است. به دنبال واکنش‌های اعتراضی به قتل پویا مولایی‌راد، رسانه‌های وابسته به نهادهای امنیتی از جمله نورنیوز و خبرگزاری تسنیم تلاش کردند تا پویا را مسئول کشته شدن یک مامور پلیس معرفی کرده و ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان را "بسترساز" رویدادهای سالروز تولد کیان معرفی کنند. حکومت از ترس به خیابان آمدن دوباره مردم فشار خود را بر روی خانواده کیان پیرفلک شدت داده است. با تمام قدرت باید منیر مولایی راد و این خانواده داغدیده را در چتر حمایتی خود قرار داد.
خبر دیگر امروز ۲۵ خرداد کارگران معدن زغال سنگ هجدک در مقابل شرکت زغال سنگ کرمان در اعتراض به وضعیت نامناسب کاری و معیشتی، اعتصاب و تجمع کردند.
آخرین خبر اینکه روز ۲۴ خرداد اقبال پیشکاری از فعالین کارگری شهر سنندج که از تاریخ ۲۷ اردیبهشت همراه با جمعی دیگر از فعالین کارگری این شهر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با قرار وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. آزادی وی را به او و به همگان شادباش میگوییم. پرونده امنیتی تشکیل شده برای اقبال پیشکاری و همه زندانیان سیاسی باید مسدود گردد. کارگران زندانی، معلمان دربند،‌ بازداشت شدگان انقلاب و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳

اجازه ندهیم مزدوران رژیم در خارج کشور جولان بدهند!
در سی سال گذشته ما در کنار دیگر مخالفین رژیم اسلامی به مزدوران رژیم اجازه نداده ایم تا بتوانند علنا و آشکارا در ملع عام و در کانادا از رژیم اسلامی دفاع کنند . یا با پرچم رژیم در جایی حضور پیدا کنند.
چند روز پیش در اتاوا تظاهراتی در کنار پارلمان کانادا از طرف گروهی از مخالفان رژیم برای در لیست تروریست گذاشتن سپاه بوده و گویا 3 نفر حزب اللهی لبنانی (یا عراقی) با یک پرچم جمهوری اسلامی در دست در آن محل ظاهر میشوند و با کمال وقاحت جولان می دهند. متاسفانه ما از چنین اعتراضی بی خبر بودیم و هیچ کدام از رفقای ما در این اعتراض حضور نداشتند. مخالفین البته به افشاگری و بیرون کردن مزدوران رژیم از محوطه جلو پارلمان اقدام کرده اند ولی این به نظر ما به هیچ وجه کافی نیست.
به نظر من انتقاد جدی به کسانی وارد هست که 3 مزدور رژیم را حتی در محل هم تحمل کردند.
ما سالها قبل وقتی متوجه شدیم سفیر رژیم در هتل شرایتون حضور دارد، در کمتر از دو ساعت 80 نفر را جمع کرده و در هوای 30 درجه زیر صفر و برف و بوران با 14 نفر دستگیری سفیر رژیم را از درب پشتی هتل فراری دادیم. همه دستگیر شدگان هم همان شب آزاد شدند. مورد دیگر در این سی سال فقط یک مرتبه پرچم رژیم در زمان اوج اصلاح طلبان و دو خردادی ها بود که در مل لستمن دیده شد و بلافاصله از دست حمل کننده آن گرفته و به آتش کشیده شد.
سه سال پیش نیز در برنامه ای که مزدوران غیر ایرانی رژیم (لبنانی / پاکستانی ) برای قاسم سلیمانی بزرگداشت گرفته بودند نیز ما پرچم رژیم را در جلوی چشم های پلیس به آتش کشیدیم.
این انتظار راما از هر فرد و جریان جدی مخالف رژیم از راست تا چپ داریم که اجازه ندهند مزدورانی با پرچم رژیم اسلامی علنا جولان بدهند.
آتش زدن پرچم رژیم اسلامی در تورنتو در اعتراض به مراسم قاسم سلیمانی تروریست!

ما حتی در نیویورک هم به مزدوران رژیم اجازه پرچم آوردن ندادیم.


تظاهرات ها و سیاست ما در سی سال گذشته در تورنتو گفتگو با بابک یزدی
شنبه 15 جون 2023

بابک یزدی
15 جون