به مناسبت جانباختن رفیق فرهاد شعبانی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران: با تأسف فراوان رفیق فرهاد شعبانی عضو کمیته مرکزی کومه له، عضو کمیته تشکیلات خارج کشور و چهره قدیمی و شناخته شده حزب کمونیست ایران بعد از سه ماه دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، بامداد روز یک شنبه ٣٠ خرداد در سن ٦٣ سالگی در کشور سوئد قلبش از طپش باز ایستاد و برای همیشه از میان ما رفت. مرگ نا بهنگام رفیق فرهاد خانواده و همه صفوف تشکیلات ما و دوستان و آشنایانش را در سوک و ماتم فرو برد.

رفیق فرهاد که درد و رنج کارگران را در کار و زندگی تجربه کرده بود از همان آغاز قیام توده های مردم ایران علیه رژیم شاه مانند بسیاری از جوانان پرشور دیگر به صف این مبارزه پیوست و برای پیروزی آن از هیچ تلاشی دریغ نکرد. رفیق فرهاد بعد از قیام و از همان ابتدای شکل‌ گیری جنبش مقاومت و جنبش انقلابی کردستان مبارزۀ سیاسی و تشکیلاتی خود را در صفوف کومه له پیش برد. با تشکیل حزب کمونیست ایران نیز همچنان با شور و شوق فراوان و بطور خستگی ناپذیر در راستای تحقق برنامه و استراتژی و آرمان های این حزب به فعالیت های خود ادامه داد. او سالها عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران، کمیته مرکزی کومه له و کمیته تشکیلات خارج کشور بود و در این موقعیت های تشکیلاتی هم پیگیرانه وظایف انقلابی و رهبری خود را انجام داد.

رفیق فرهاد یکی از چهره های شناخته شده جنبش کمونیستی ایران و جنبش انقلابی کردستان بود. رفیق فرهاد طی بیش از چهار دهه مبارزه بی وقفه و خستگی ناپذیر با انرژی و پتانسیل بالایی همۀ سختی‌ها و فراز و نشیب های سالهای سخت و طولانی مبارزه علیه نظام سرمایه داری و رژیم ضد بشری جمهوری اسلامی را پیمود. بدون شک فقدان این رفیق خسارت جبران ناپذیری برای کومه له و حزب کمونیست ایران می باشد.

کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران با اندوه فراوان خود را در غم از دست دادن رفیق فرهاد با همسر گرامی ایشان رفیق زهرا و فرزندان دلبندش آرام، فواد و اشکان و خواهران عزیزش شریک می ‌داند. صمیمانه به آنها و همه رفقای صفوف تشکیلات کومه له و حزب کمونیست ایران و همۀ دوستان و آشنایانش تسلیت می گوید.

یاد و خاطره رفیق فرهاد شعبانی گرامی باد!

کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران

٣٠ خرداد ماه ١٤٠٠

٢٠ ماه ژوئن ٢٠٢١