رحمان حسین زاده: مانوور مضحک "شاهزاده و آیت الله زاده"

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

رضا پهلوی باردیگر کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. تلویزیونها و رسانه های نان به نرخ روز خور فارسی زبان بساط فضا سازی را برای"شاهزاده" گرم کردند. ایشان بار دیگر آرزوهای بارها گفته شده خود را تکرارکرد. آنچه این بار پررنگتر از گذشته برآن تاکید کرد، وعده "ایجاد دولت موقت" با کسان و جریانات "موافق" این طرح واهی است. برای داغ نگه داشتن سناریوی معماری شده در نمایشی مضحک، تلویزیون ایران انترناشنال به فوریت"آیت الله زاده" حسن شریعتمداری "دبیر کل شورای مدیریت گذار جمهوریخواه " را به منظور نشان دادن "همسویی مشروطه خواه و جمهوریخواه" جلو دوربین گذاشت.

او هم ضمن استقبال گرم از طرح "شاهزاده"، یادآور شدند، نصایح "مسئولانه" همکارانش با "شاهزاده"، موجب شد سخنان این بار او اشتباهات گذشته اش را اصلاح کند.
"شاهزاده و آیت الله زاده"، هر دو بوی الرحمن جمهوری اسلامی به مشامشان رسیده است. لذا در رویاهای خود، و با دیدن تغییر جهت در "سیاست دولتهای آمریکا و اروپا" و امید به آنها باردیگربه فکر "رهبرتراشی وآلترناتیوسازی بورژوایی " و سرهم بندی کردن"دولت موقت در تبعید" افتاده اند. اینها و همکاران و همپالگیهای مشروطه خواه و جمهوریخواهشان صدای انقلاب جاری زنان و نسل جوان و کارگران و مردم تشنه آزادی را شنیده اند!، به همین دلیل وظیفه خود را ایجاد موانع و خاکریزهایی در مقابل موج خروشان تحول انقلابی جاری برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی میدانند. اینها متوجه پتانسیل زیر و رو کننده و ضد کاپیتالیستی تحول انقلابی کنونی هستند و این کابوسشان است. اینها میدانند، انواع شعارهای اجتماعی و همه گیر شده رادیکال از جمله "مرگ بر ستمگر، چه باشه، چه رهبر"، "آزادی، برابری، اداره شورایی" ، نه به تبعیض، استثمار و استبداد" ، "نه روسری، نه توسری، آزادی و برابری" فراتر از جمهوری اسلامی کل نظم منشاء استثمار و تبعیض و استبداد سرمایه داری در ایران را نشانه رفته است. اینها میدانند خروش عظیم انقلابی شهریورو مهربه شدت رادیکال و چپ گرایانه و در اولین قدم خود آخرین آثار باقیمانده از حاکمیت استثمارگرانه و استبدادی "شاهی و آیت الهی" این دو ترند انگل و زشت و منفور تاریخ تاکنونی تحمیل شده به جامعه ایران را جارو میکند. "شاهزاده و آیت لله زاده" بهتر است، حقایق جدید و رادیکال تحولات انقلابی در ایران را بپذیرند و به آن تمکین کنند و بساط عقب ماندگی و ریاکاری و دروغ و آلترناتیو سازی ارتجاعی و مانع تراشی در مقابل موج خروش انقلاب اجتماعی و دگرگون کننده کارگران و زنان و جوانان را جمع کنند.
تا آنجا که به کارگران،زنان، نسل جوان و همه سازندگان خروش انقلابی جاری مربوط است، تاکید بر این واقعیت لازم است که نباید "رهبر تراشی و آلترناتیو سازی جریانات بورژوایی متکی به آمریکا و دولتهای غربی" را دست کم گرفت. دو هفته قبل در کنگره دهم حزب حکمتیست یادآور شدیم "تجربه انقلاب ۵۷ و فاش شدن ادعاهای دروغین "امروز فقط اتحاد" و "وحدت کلمه"و تجربه جنبشهای اعتراض همگانی سالهای اخیر در خاورمیانه این واقعیت را تاکید میکند که در صف "همه با هم" طبقه کارگر و مردم آزادیخواه به نیروی ذخیره آلترناتیو بورژوایی و راست تبدیل شده و نمیتوانند راه حل آزادیخواهانه و برابری طلبانه خود را به کرسی بنشانند. اکنون دوره ترسیم بیش از پیش تمایزهای سیاسی و استراتژیک، با سیاستها و روشهای جریانات راست بورژوایی و تقویت صف مستقل طبقاتی و انقلابی است. ما اعلام می کنیم در متن کشمکش و جدال افقهای سیاسی و طبقاتی جامعه ایران برای یک پیروزی سوسیالیستی مبارزه می کنیم. ما بر هشیاری و آگاهی کارگران و مردم انقلابی در مبارزه جاری، بر آمادگی لازم و سیاست قاطع در تقابل با راه حلهای دست راستی و بورژوائی تاکید داریم. پیشروی و پیروزی جنبش انقلابی در گرو انزوا و شکست هر آلترناتیوی است که تلاش دارد انتظارات و توقعات و فداکاری انقلابی طبقه کارگر و مردم آزادیخواه را وسیله بازسازی وضع موجود و نظم کنونی کند. کنگره دهم حزب کمونیست کارگری - حکمتیست بر مبارزه قاطع و بدون توهم علیه آلترناتیوهای بورژوائی، ناسیونالیستی و ارتجاعی تاکید می کند و طبقه کارگر و مردم ایران را به یک "نه" قاطع به سلطه رژیم اسلامی و کل مدافعان نظام مبتنی بر استثمار و استبداد و تبعیض فرا می خواند.
بیست و یکم اکتبر ٢٠٢٢
***
انقلاب کارگری، پاسخ موثرقیام پرشور جاری!
انقلابیگری رادیکال و چشم دوخته به تغییر بنیادی تارو پود جامعه را در نوردیده است. خروش سراسری و انقلابی جاری سرنگونی کلیت جمهوری اسلامی را دردستور عاجل و بیدرنگ خود گذاشته، اما کاراکتر بنیان برافکنی که از خود نشان داده، به وضوح نمایانگر آنست که به تغییر ساده در آرایش حکومتی بسنده نمیکند. بر دست بردن به ریشه و ایجاد تغییرات عمیق اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی چشم دوخته است. آنچه در جریان است نه فقط زمینه ساز انقلاب سیاسی، بلکه تسهیل کننده سازماندهی انقلاب همه جانبه اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی هم هست. پاسخ سرراست و مستقیم و موثر طبقه کارگر و کمونیستها سازماندهی انقلاب کارگری است. سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و تحقق انقلاب کارگری برای ما کمونیستهای کارگری یک پدیده واحد است.
زنده باد انقلاب کارگری
پانزدهم اکتبر ٢٠٢٢