دمیرتاش از «سیاست فعال» کناره گرفت؛ رهبران ائتلاف چپ ترکیه: ادامه می دهیم!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 من صمیمانه عذرخواهی می کنم که نتوانستم سیاستی را که شایسته مردم ما باشد، ارائه دهم. قول می دهم با تلاش عملی خود این نواقص را برطرف کنم.  همچنین از شما بابت انتقاد سازنده نسبت متشکرم. سعی می کنم از انتقادات استفاده کنم. در حالی که مانند همه رفقای زندانی با مقاومت به مبارزه ادامه می‌دهم، در این مرحله سیاست فعال را ترک می‌کنم.»  درودهای رفیقانه به همه شما عزیزان، همه تان را صمیمانه در آغوش می گیرم. به امید دیدار در روزهای آزاد.”

این جملات روز گذشته در حساب کاربری صلاح الدین دمیرتاش رهبر سابق و زندانی حزب دموکراتیک خلق ها منتشر شد. متن کامل مقاله ی او قرار است روز پنجشنبه منتشر شود.  صلاح الدین دمیرتاش در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ از طرف حزب دموکراتیک خلق‌ها نامزد ریاست جمهوری شد. حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ)، پایگاهی قوی در میان رای‌دهندگان کرد ترکیه دارد.

پس از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶، که نظامیان هوادار فتح‌الله گولن، متحد قدیمی اردوغان پشت آن بودند، حزب دموکراتیک خلق ها توسط اردوغان سرکوب شد و بسیاری از رهبران و اعضای آن به زندان افتادند و با محدودیت های شدید مواجه شدند.

در همین حال رهبران ائتلاف چپ ترکیه در انتخابات، شامل کنگره دموکراتیک خلق ها، کنگره جامعه دموکراتیک، حزب دموکراتیک خلق ها، حزب چپ سبز و حزب مناطق دموکراتیک، پیام مشترکی در مورد انتخابات اخیر ترکیه منتشر کردند.

در این بیانیه از نتایج انتخابات و از این که از هر دو نفر مردم ترکیه یک نفر به اردوغان و حکومت او رای منفی داده است، ابراز رضایت شده و دلیلی بر افزایش مبارزات اجتماعی، دموکراتیک و انقلابی در دوره ی جدید خوانده شده است.

در این بیانیه تاکید شده که این ائتلاف به هدف های انتخاباتی خود دست نیافته است. آن ها نوشته اند: به کسانی که فکر می کنند مبارزه ی مردم کرد برای آزادی و دموکراسی در ترکیه به دلیل نتایج این انتخابات تضعیف شده است می گوییم که ما همیشه حضور سیاسی داشته ایم و برای ستمدیدگان امید بوده ایم. در دوره ی جدید مبارزه نقش تعیین کننده سازمانی، سیاسی و اجتماعی خود را ادامه خواهیم داد.

بیانیه خاطرنشان می کند: تردیدی نیست مبارزه خود را بدون عقب نشینی در برابر رژیم حاکم که کار، صلح، دموکراسی، آزادی، طبیعت، جوانی و زن ستیز است، ادامه خواهیم داد.

بیانیه با این عبارت پایان می یابد: پیروزی از آن مردمی خواهد بود که در برابر فاشیسم مقاومت می کنند!

 

https://www.akhbar-rooz.com/