چهارشنبه سوری یک روز پر طنین انقلاب

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۵۵: چهارشنبه سوری امسال یک روز اعتراض و سرنگونی و انقلاب بود. امشب ۲۳ اسفند شب چهارشنبه سوری در فضای پرالتهاب و انقلاب در جامعه برگزار شد. در این روز مردم در جمعیتهای بزرگی در شهرهای مختلف به خیابان آمدند، جشن و شادی کردند، شعارهای ضد حکومتی سر دادند، با نیروهای حکومتی درگیر شدند و یک روز فراموش نشدنی از انقلاب را رقم زدند. در این روز در شهرهای مختلف مردم در پاسخ به فراخوان سه روزه از سوی تشکلهای مختلف دانشجویی و جوانان انقلابی وسیعا در سطح سراسری خیابانها را قرق کردند.

گزارشات از جشن و آتش افروزی در خیابانها و محلات مختلف تهران و شهرهای دیگر خبر میدهند. از جمله در شهرهای کرج، بوکان، نقده، پیرنشهر، مریوان، دهگلان، سقز، مهاباد، اصفهان، بانه، قم، دیواندره، زنجان، بوشهر، کرج، شیراز، شهریار، گرگان، تبریز، یزد، همدان، سنندج، کامیاران، زاهدان، نقده، جوانرود، ارومیه، اهوز، مشهد و قائمشهر جشن چهارشنبه سوری برگزار شد. فریاد مرگ بر دیکتاتور در تمام این شهرها طنین افکن شده بود.
در تهران در محلات مختلف شهر جوانان و مردم معترض با روشن کردن آتش به مناسبت چهارشنبه سوری از جمله در منطقه هفده و هجده تهران، آریا شهر، شهر زیبا، میرداماد، اکباتان، سعادت آباد، پیروزی، افسریه، نظام آباد، پاسداران، فلاح، دروازه غار، نطام آباد، جردن، شهرک شهید بهشتی، بلوار فردوسی، وحیدیه، ستارخان، محله اسفندیاری، تهرانپارس، هفت حوض آتش افروختند و رقص و پایکوبی کردند و شعار دادند. در محلاتی از جمله هفت حوض مردم شعار مرگ بر دیکتاتور و شعارهای دیگری علیه حکومت سر دادند. در فلاح جوانان خیابان ها را بسته و شعارهای اعتراضی سر دادند. در اکباتان مردم به خیابان آمده و با فریاد آزادی، آزادی، آزادی شعار "خیابون راه چارس، سید علی پاره پارست" را سردادند. در منطقه ۱۷ تهران جوانان با روشن کردن آتش با نیروهای سرکوب درگیر شدند. در شهرک شهید بهشتی و جردن مراسم چهارشنبه سوری با آهنگ برای آزادی برگزار شد. در نظام آباد جوانان شعار دادند: "امسال سال خونه سید علی سرنگونه".
در شهرهای دیگر از جمله در سنندج، کرج، رشت، اصفهان و خرم آباد جوانان آتش روشن کردند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در دیواندره جوانان معترض فرمانداری شهر را به محاصره در آوردند و علیه حکومت شعار دادند. در رشت جمعیت زیادی در خیابانها فریاد آزادی، آزادی، آزادی سر دادند. در اصفهان جوانان با آتش روشن کردن و شعار دهی فریاد زدند:"فقر، فساد، گرونی، میریم تا سرنگونی". در کمالشهر کرج و اهواز نیز مردم آتش روشن کردند و ترانه پخش کردند و فضایی از شادی شکل گرفت. در کرند کرمانشاه جمعیت بزرگی گرد آتش جمع شدند و فضایی از اعتراض و شعاردهی و شادی برپا کردند.
بدینگونه امشب یک شب دیگر از انقلاب زن زندگی آزادی بود و شعار مرگ بر دیکتاتور و فریاد آزادی، آزادی ، آزادی و پخش ترانه "برای" در همه جا طنین انداز گردید. در بسیاری از محلات تهران و در شهرهای مختلف جوانان با نیروهای سرکوب درگیر شدند و آنها را عقب راندند. یک قدرتنمایی بزرگ مردمی در مقابل نیروی سرکوب را در چهارشنبه سوری شاهد بودیم.
امروز همچنین در پاسخ به فراخوان تشکلهایی از دانشجویان و جوانان انقلابی محلات، در سیستان و بلوچستان در حمایت از دختران اکباتان، شماری از دختران با انتشار ویدیوهای رقصشان پشتیبانی خود را از دختران اکباتان اعلام کردند. زنده باد انقلاب زن، زندگی،آزادی.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴ مارس ۲۰۲۳

آغاز اعتراضات سه روزه چهارشنبه سوری، تجمعات بازنشستگان، اعتراضات به حملات شیمیائی

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۵۳  امروز در اولین روز از سه روز اعتراض فراخوان داده شده از سوی تشکلهای مختلف دانشجویان و جمع های جوانان انقلابی، فضایی از جنب و جوش و اعتراض در سطح جامعه شکل گرفته و مردم به استقبال یک روز آتشین برای چهارشنبه سوری به عنوان روزی در ادامه انقلاب میروند. شعارنویسی ها و پخش تراکت علیه جمهوری اسلامی وسیع است و اکنون در پاسخ به فراخوان سه روزه، گسترده تر شده است.

امروز در تهران در محلاتی چون اکباتان، ستارخان، صادقیه، تهرانپارس و گیشا جمع هایی از مردم انقلابی به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. همچنین در شهرهای دیگر از جمله قزوین، کامیاران، ملایر و مشهد نیز جوانان به خیابان آمدند و شعارهای اعتراضی سر دادند و در جاهایی آتش بر پا کردند. در این اعتراضات شعارهای زیر داده شد:""فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی" ، "مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر حکومت کودک کش"، " قسم بخون یاران ایستاده ایم تاپایان"، " مرگ بر خامنه ای، لعنت بر خمینی". همچنین همانطور که در اطلاعیه قبل گزارش کردیم جمعیتی از مردم در مترو بهشتی شعارهای ضد حکومتی سر دادند.
امروز بازنشستگان مخابرات در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و پیگیری مطالباتشان در ادامه دوشنبه های اعتراضی خود در تهران در مقابل ساختمان وزارت ارتباطات و در شهرستانها مقابل ساختمان مخابرات تجمع کردند. این تجمعات در ۱۴ شهر تهران، سنندج، مشهد، زنجان، خرم آباد، یزد، دزفول، اردبیل، اصفهان، یاسوج، کرمانشاه، کرج، تبریز، ارومیه برپا شد. امروز همچنین کارگران سیمان ایلام در اعتراض به فقر و بی تامینی تجمع و اعتراض کردند.
مدارس همچنان هدف حملات شیمیایی جنایتکاران حکومت قرار دارند. امروز ۲۲ اسفند، مدرسهٔ راهنمایی "وحدت" در دهستان کانی‌سور از توابع شهرستان بانه و دو مدرسهٔ دخترانهٔ پویندگان و شهید اهدایی در ماهشهر، هدف حملات شیمیایی قرار گرفتند و تعدادی از دختران دانش‌آموز مسموم و به مراکز درمانی منتقل شدند. سعید کریمی،معاون درمان وزارت بهداشت از مسمومیت ۱۳ هزار دانش‌آموز خبر میدهد. عامل و مسبب اصلی این حملات آشکارا خود حکومت اسلامی است و جامعه بخاطر این جنایت تروریستی حکومت، یکپارچه خشم و اعتراض است و با فریاد مرگ بر حکومت کودک کش خشم و نفرت خود را هر روزه فریاد میزند. امروز در مشهد در اعتراض به حملات شیمیایی به مدارس جمعی از جوانان در ورودی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۶ را به آتش کشیدند.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳ مارس ۲۰۲۳


خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۵۴
تجمعات بازنشستگان، اعتصاب رانندگان کامیون، ادامه کارزار چهار شنبه سوری
امروز ۲۳ اسفند کارگران فصلی در نیشکر هفت تپه در اعتراض به قراردادهای موقت کاری و وضع بد معیشتی شان دست از کار کشیدند و با فریاد ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه در محوطه شرکت راهپیمایی کردند. این کارگران در بیستم اسفند نیز اعتصاب کردند.
در این روز بازنشستگان فولاد خوزستان در اعتراض به فساد مدیریت، وضع بد معیشتی خود، وعدم پرداخت پاداش پایان خدمت، طبق فراخوان قبلی در برابر کارخانه فولاد تجمع و اعتراض کردند.
امروز در شیراز در میدان تره بار رانندگان کامیون در اعتراض به افزایش عوارض شهرداری و گرانی ها دست به اعتصاب زدند.
امروز دومین روز اعتراض سراسری به مناسبت چهارشنبه سوری است که فراخوان آن از سوی تشکلهایی از دانشجویان و جوانان انقلابی در محلات داده شده است. شعارنویسی بر در و دیوار علیه جمهوری اسلامی زیاد است. تجمعات در خیابانهای شهرهای مختلف و شعار دهی های شبانه از ساعت شش عصر آغاز میشود. یک بخش از اعتراضات سراسری آتش زدن پاتوق های بسیجیان و عکس ها و تصاویر سران حکومت در خیابان است که این روزها گسترش یافته است.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴ مارس ۲۰۲۳