پنجشنبه ۳ آذر: فراخوان به اعتصاب عمومی در سراسر کشور

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۵۰: ۱ آذر: گسترش خیزش انقلابی در شصت و هفتمن روز علیرغم جنایات حکومت. در ادامه روزی پر خروش اعتراضات شبانه آغاز شده است. در شهر جوانرود جنگ و درگیری مردم با سرکوبگران ادامه دارد. راهها توسط سپاه پاسداران بسته شده است. مردم در شهر با سرکوبگران درگیرند. حکومت با اسلحه سنگین و شلیک گازهای سمی سبز رنگ به مردم حمله کرده است. تعداد زخمی ها بسیار است. بنا بر خبر ها بیمارستان شهر امکانات درمانی ندارد. وسایل پانسمان ودرمان در شهر دچار کمبود است.

حکومت سعی میکند پیکر کشته شدگان را بدزدد. اجازه درمان به زخمی شدگان داده نمیشود و مردم از جاهای دیگر طلب کمک کرده اند. گفته میشود تا زمان دریافت این گزارش حدود هفت نفر کشته شده ند. ولی امار دقیق از زخمی ها و کشته شدگان در دست نیست. مردم در سراسر ایران در همبستگی با مردم کردستان و بویژه و مهاباد امروز و دیروز دست به اعتراض زدند. در اعتراضات شبانه در نقاط مختلف تهران از جمله در قلعه حسن خان، شهرک مشیریه، و اکباتان مردم به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر میدهند. در ارومیه نیز مردم تجمع کرده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در بوکان مردم در خیابانند و سرود های انقلابی در شهر طنین انداخته است. در قزوین نیز امروز در هفتمین روز قتل سپهر اسماعیلی جمعیت زیادی از مردم جمع شدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در ثلاث باباجانی در کرمانشاه امروز مردم در حمایت از جوانرود به خیابان آمدند. همچنین در آشار شهرستان مه گس سیستان و بلوچستان مردم به خیابان آمدند و جاده و خیابان های این شهر را در حمایت از مردم کردستان بستند. همچنین در زاهدان مردم در مناطق شیر آباد، مشترک ، آزادی، کریم آباد و محدوده کلانتری ۱۵ به حمایت از مردم کردستان به خیابانها آمدند و دست به راهبندان زدند و با نیروهای سرکوب درگیر شدند. در شهر ری نیز مردم با شعار" امسال میده کشته نظام مرگ بر کل نظام" به خیابان آمدند. جوانان محلات تهران د ر توییتی با انتشار فهرست نام ۴۱ کشته شده در شهرهای کردستان طی پنج روز نوشتند:"سر مار در تهران است و ما نابودش می‌کنیم.". در سبزوار و ساری مردم یک پایگاه بسیج را آتش زدند. در دهگلان و اندیمشک، مردم به خیابان آمدند و با سرکوبگران درگیر شدند. در شهرستان مهر از توابع استان فارس مردم با شعار "نترسید نترسید، ما همه با هم هستیم" به خیابان آمدند. امشب در مریوان و شهرک زریوار هم مردم مثل شبهای دیگر به خیابان آمده و آتش روشن کردند و با مزدوران حکومت درگیر شدند.
امروز همچنین در روستای یوسفکند جمعیت زیادی از مهاباد و روستاها و شهرهای اطراف در مراسم خاکسپاری زیباز صالحی وند که بدست حکومت به قتل رسید شرکت کردند. و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در استان هرمزگان جوانان خشمگین دفتر امام جمعه یزدان شهر و در اصفهان حوضچه جواد الائمه آخوندی در خمینی شهر را آتش زدند همچنین خبر ها از قتل یک جوان به اسم کورش پاژخ در قصر شیرین حاکی است. او روز سی ام آبان در شهرک الهیه کرمانشاه مورد شلیک گلوله قرار گرفت. مراسم تشیع پیکر او فردا انجام میگیرد.
امروز همانطور که گزارش شد دانشگاهها در اعتراض و تلاطم بود و موضوع اصلی آن حمایت از مردم کردستان و اعتراض به سرکوبها بود. دانشگاههایی که امروز در آنها تجمع و اعتراض بودند از جمله عبارتند از: دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت، تحصن اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان، دانشگاه علم و صنعت دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر، دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجه دانشگاه تهران، دانشگاه تبریز، دانشگاه علم و صنعت، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه آزاد تبریز، دانشگاه نوشیروانی بابل، دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر تهران، دانشگاه شریف، دانشگاه معماری اصفهان.
دانش آموزان همچنان یک نیروی پرشورمعترض در کف خیابانها هستند. امروز در محمد شهر کرج و عبدل آباد دانش آموزان دختر به خیابان آمدند و شعارهای اعتراضی سر دادند. همچنین در مدرسه ای در اصفهان حکومت شماری دانش آموز چادری و سخنران به مدرسه آورد تا فیلمی نمایشی برای صدا و سیما تهیه کنند. اما دانش آموزان با فریاد شعارهای اعتراضی حسابشان را کف دستشان گذاشتند. مسئولین مدرسه در مدرسه را قفل زده بودند که دانش آموزان بیرون نروند.
بدین ترتیب اعتراضات گسترده و با جمعیت بسیار تداوم دارد. حکومت اسلامی در برابر اعتراضات گسترده مردم در کردستان از جمله در شهرهای جوانرود، پیرانشهر، مهاباد، سقز و سنندج دست به کشتار و سرکوب زده است از همین رو در دو روز اخیر یک محور مهم اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف و اعتصابات در بازار و در میان بخش حمل و نقل و باربران ترمینال تهران و غیره اعتراض به سرکوبگری های حکومت در شهرهای کردستان و در همبستگی با مردم مبارز در این شهرها بوده است.
در همین رابطه حزب کمونیست کارگری و دیگر احزاب در کردستان برای پنجشنبه سوم آذر در حمایت از مردم کردستان به اعتصاب عمومی و تجمع و اعتراض سراسری در تمام شهرها فراخوان داده است. حزب کمونیست کارگری از همه مردم در سراسر ایران میخواهد که وسیعا به این حرکت بپیوندند. کارگران کار را تعطیل کنند. معلمان مدارس را تعطیل کنند. بازار و کسبه مغازه ها را سراسری تعطیل کننند. اعتصاب عمومی همراه با اعتصاب سراسری کارگران و تجمعات بزرگ و پرجمعیت مردمی پاسخ محکم مردم به سرکوبگری های حکومت است. همبستگی های گسترده با مردم کردستان نقطه اتکاء محکمی برای تبدیل روز سوم آذر به یک روز مهم اعتراضی در انقلاب است.
گفتنی است که جمع جوانان محلات تهران نیز در حمایت از مردم کردستان برای روز سوم آذر فراخوان به اعتصابات و تجمعات سراسری داده اند. همچنین فراخوانهایی در همین راستا از سوی جمع ها و گروههای مختلفی برای روزهای بعدی داده شده است. دانشجویان دانشگاه تبریز نیز برای پنجم آذر به مناسبت گرامیداشت یاد آیلار حقی دانشجویی که به قتل رسید و در اعتراض به سرکوب دانشجویان و همبستگی با مردم شهرهای کردستان فراخوان به تجمع و اعتراض در چاله عمران داده اند. بعلاوه بنا بر خبری کامیونداران هم به اعتصاب سراسری در پنجم آذر فراخوان داده اند. این فراخوانهای پی در پی روند پرشتاب انقلاب برای سرنگونی جمهوری اسلامی را به نمایش میگذارد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱ آذر ۱۴۰۱، ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲

پنجشنبه ۳ آذر: فراخوان به اعتصاب عمومی در سراسر کشور
در حمایت از مردم کردستان
مردم آزاده و انقلابی در سراسر کشور
یک هفته است جمهوری اسلامی علیه مردم کردستان دست به یورش وحشیانه ای زده است. ابلهان حاکم تصور میکنند با این جنایات میتوانند این سنگر مستحکم انقلاب را در هم شکنند و انقلاب مردم در سراسر کشور را عقب برانند. باید در سراسر کشور به یاری مردم کردستان برخاست.
در طول چند روز گذشته دهها نفر در شهرهای کردستان به قتل رسیده، صدها نفر مجروح شده و تعداد زیادی دستگیر شده اند. جنایتکاران حتی به خانه های مردم و صف نانوایی ها نیز شلیک کرده اند. اما مردم کردستان علیرغم همه این سرکوب ها و حضور گسترده نیروهای سرکوب، همچنان با اعتصاب عمومی و تجمعات خیابانی و مراسم های هزاران نفره به مبارزه جانانه خود علیه حکومت تبهکار اسلامی ادامه میدهند. مردم آزاده در شهرهای دیگر کشور نیز به اشکال مختلف به حمایت از مردم کردستان برخاسته اند و اعلام کرده اند که کردستان تنها نیست. این همبستگی ها را با دست زدن به اعتصاب عمومی در سراسر کشور به اوج خود برسانیم.
ما همه مردم ایران، کارگران مراکز صنعتی و خدماتی، دانشجویان و دانش آموزان، معلمان، مغازه داران و بازاریان و کارکنان کلیه ادارات را فرامیخوانیم که روز پنجشنبه سوم آذر با دست زدن به اعتصاب عمومی و سراسری، و همزمان با تجمعات و تظاهرات های گسترده، همبستگی مان را با مردم بپاخاسته کردستان اعلام کنیم و انقلاب را با تمام قوا تقویت کنیم.
انقلاب سنگرهای مهمی را در دو ماه گذشته تسخیر کرده و دستاوردهای عظیمی به همراه داشته است. باید آنرا به پیروزی قطعی برسانیم. جنایات گسترده حکومت و‌ سیاستهای تفرقه افکنانه و انواع توطئه های آن تا کنون شکست خورده و سران حکومت و نیروهای سرکوب را مستاصل کرده است. وقت پیشروی های بزرگتر فرارسیده است. روز سوم آذر در پشتیبانی از مردم کردستان، اعتصابات را همه جا شروع کنیم و نشان دهیم که کردستان تنها نیست و برای سرنگونی حکومت اسلامی همه با هم هستیم، به یاری یکدیگر برمیخیزیم و انقلابمان را به پیروزی میرسانیم.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱ آذر ۱۴۰۱ ، ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۴۹
۱ آذر: اعتراضات خیابانی و دانشجویان در دانشگاهها
اعتراضات خیابانی ادامه دارد و هر روز بر شمار جمعیت و شمار شهرها افزوده میشود. کسبه و شاغلین در بازار در شهرهای مختلف کردستان کار را تعطیل کرده و در اعتراضات خیابانی شرکت میکنند. امروز یکم آذر ماه در پیرانشهر مراسم یادبود قادر شکری نوجوان شانزده ساله ای بود که دو روز پیش با شلیک گلوله حکومت کودک کش به قتل رسید و در روز ۲۹ آبان به خاک سپرده شد. سیل جمعیت برای شرکت در مراسم یادبود او به حرکت در آمده بود و شهر یکپارچه خشم و اعتراض بود. امروز در سنندج نیز مراسم خاکسپاری عیسی بیگلری بود که جمعیت بسیاری در آن شرکت داشتند. از سوی دیگر فضای شهر جوانرود نیز همچنان نظامی و جنگی است و بنا بر خبرها حکومت اسلامی ۶ فروند هلیکوپتر نظامی از کرمانشاه به طرف جوانرود گسیل کرده است. در روانسر امروز جوانان یک ‏پایگاه بسیج را آتش زدند.
در دانشگاهها نیز اعتصابات و تجمعات ادامه دارد. امروز سومین روز تحصن دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در بوشهر بود. یک نماد اعتراض به کودک کشی حکومت حمل قایق های کاغذی میباشد، که کیا پور فلک کودکی که در ایذه بدست جانیان اسلامی به قتل رسید با آن بازی میکرد. دانشجویان با فریاد حکومت کودک کش نمیخوایم، نمیخوایم، دست به تظاهرات و تجمع زدند. امروز در دانشگاه بوشهر ورود "قایق کاغذی" و "ماسک" ممنوع شد. در این روز همچنین دانشجویان دانشگاه نوشیروانی و علوم پزشکی تبریز تجمع کردند و شعار دادند. در دانشکده کامپیوتر دانشگاه بهشتی نیز دانشجویان در حمایت از هم دانشگاهیهای بازداشتی از جمله دانشجویان فاطمه انصاری، توحید شافی، پارسا شجاع‌الدین، و یاشار پناهی تحصن کردند. در دانشکده های دانشگاه رازی کرمانشاه امروز هم تجمع بود و یکی از دانشجویان دستگیر شد. در این روز در دانشگاه سنندج نیز گردهمایی ای اعتراضی در محکومیت اعمال خشونت شدید و کشتار مردم معترض در خیابانها به تدارک اساتید دانشگاه صورت گرفت. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی.
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱ آذر ۱۴۰۱ُ، ۲۲ نوامبر۲۰۲۲