حمله موشکی به مراکز احزاب کرد، جنایتی از سر استیصال!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

حمایت از خیزش انقلابی و شکوهمند مردم ایران وظیفه‌ای وقفه‌ناپذیر! نزدیک به ۸ هفته از قیام توده‌های محروم و تحت ستم و اختناق میهن درددیده ما می‌گذرد و آتش انقلاب هر روز شعله‌ورتر می‌شود. روزی نیست که توده‌های ستمدیده اما به‌پاخاسته ایران در گوشه‌ای از این فلات خونین فریاد مرگ بر جمهوری اسلامی سر نداده و خواهان آزادی نشوند.در تقابل با این خیزش، رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی هارتر از همیشه از بلوچستان تا کردستان، از آذربایجان تا خراسان، از خوزستان تا تهران و در سراسر پهنه این سرزمین رنجدیده رزمندگان پُرشور ما را به خاک و خون می‌کشد.

در راستای حمایت از خیزش انقلابی و شکوهمند مردم ایران "شورای دفاع از مبارزات آزادی‌خواهانه مردم در استکهلم" دعوت به حرکتی اعتراضی در روز شنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ (۱۹ نوامبر ۲۰۲۲) ساعت ۳ بعدازظهر در میدان سِرگل (میدان مرکزی استکهلم) کرده و ما نیز بدین گونه حمایت خود از این حرکت را اعلام نموده و خواهان آن هستیم که تمامی نیروهای مترقی و انقلابی در این حرکت شرکت نمایند تا بدینگونه بتوانیم در کنار هم، صدای کارگران و زحمتکشان را وسیعتر از قبل پژواک داده و به گوش مردم سوئد برسانیم.
ایرانیان آزادیخواه
در شرایطی که دیکتاتوری لجام گسیخته حاکم، کارگران و ستمدیدگان را به خون می‌کشد و اربابان جنایتکارش برای حفظ منافع خود در حال آلترناتیوسازی‌های امپریالیستی هستند ضروری است که دست در دست هم برنامه‌های ضدانقلابی دشمنان مردم ایران را افشاء و خنثی سازیم و همبستگی خود را با کارگران و ستمدیدگان به‌پاخاسته هر چه رساتر فریاد بزنیم.
سرنگون باد جمهوری اسلامی با تمامی جناح‌ها و دسته‌هایش!
سرنگون باد امپریالیسم و سگهای زنجیریش!
تشکل، تسلیح، مبارزه، کار، مسکن، آزادی!
مرگ بر ستمگر؛ چه شاه باشه، چه رهبر!
زنده باد آزادی! پیروز باد سوسیالیسم!
سازمان هواداران چریکهای فدائی خلق ایران در سوئد- استکهلم
چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۱، ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲

حمله موشکی به مراکز احزاب کرد، جنایتی از سر استیصال!
روز دوشنبه ۲۳ آبان (۱۴۰۱) رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی که خیزش بزرگ توده‌ها در سراسر ایران، زمین را زیر پایش به لرزه انداخته است، جهت قدرت نمایی و انحراف اذهان عمومی، بار دیگر مراکز احزاب کردستان ایران مستقر در کردستان عراق را توسط سپاه پاسداران جنایتکار خود با موشک و پهپاد مورد حمله قرار داد. مکان‌هایی که مورد حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسدارن قرار گرفتند در نزدیکی شهر کوی سنجق مربوط به حزب دمکرات کردستان و در “زڕگویز” از توابع سلیمانیە مربوط به کومه‌له زحمتکشان کردستان بودند. بر اساس گزارشات منتشر شده در طی این حملات تاکنون ۳ نفر جان باخته و ۸ تن زخمی شده‌اند و این بمباران‌ها خسارت مالی نیز بر جای گذاشته است. این حملات با محکومیت دولت عراق و مسئولین اقلیم کردستان عراق و نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق مواجه شد. اما مسئولین سپاه از جمله محمد تقی اصانلو، فرمانده قرارگاه “حمزه سیدالشهدا” در سپاه پاسداران اعلام کردند که “تا زمانی که اربیل و بغداد احزاب کُرد را اخراج و یا خلع سلاح نکنند، سپاه به حملات خود ادامه می‌دهد”. حتی محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران تهدید کرد که سپاه از این به بعد مناطق مسکونی را هم که به‌ گفته او‌‌ اعضای احزاب کرد در آن جا هستند، هدف قرار خواهد داد. این رجز خوانی‌ها و اقدامات جنگی در شرایطی رخ می‌دهند که علاوه بر خود این احزاب، نهادهای حقوق بشری نیز تاکید کرده‌اند که در این مناطق هیچ گونه فعالیت نظامی وجود نداشته است.
حمله موشکی به محل استقرار جریاناتی که خود اذعان می‌کنند که فعالیت مسلحانه‌ای ندارند، همچون بمباران چندی پیش در ۶ مهر ماه، در شرایطی که آتش خشم و نفرت مردم در شهرهای سراسر کردستان شعله می‌کشد، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی از چنین اقداماتی این هدف ضد مردمی را تعقیب می‌کند که جنبش انقلابی مردم سلحشور کردستان را ناشی از این جریانات و جنبشی که از “خارج از ایران” رهبری شده جلوه دهد. با این سناریوی فریبکارانه، رژیم ضمن فریب افکار عمومی می‌کوشد تا دست جلادان جمهوری اسلامی برای صدور محکومیت‌های سنگین و احکام اعدام علیه دستگیرشدگان خیزش خود جوش و انقلابی اخیر را که دستگاه‌های قضایی ضد خلقی برایشان پرونده سازی کرده‌اند، باز تر سازد.
چریک‌های فدایی خلق ایران اقدام جنایتکارانه رژیم ددمنش جمهوری اسلامی در تعرض به محل استقرار نیروهای کرد و اهداف ضد خلقی این اقدام را محکوم نموده و بار دیگر تاکید می‌کنند که چنین اقداماتی نه نشانه‌ای از قدرت رژیم وامانده بلکه از استیصال سردمداران جمهوری اسلامی در مقابل جنبش انقلابی مردم ایران ناشی می‌شود. این رژیم با کشتاری که در سراسر ایران راه انداخته قادر به سرکوب جنبشی نشده است که با قتل ژینا (مهسا) امینی شکل گرفت و تاکنون به رغم همه شهدایی که داده و هزاران اسیری که بر جای گذاشته اما نشان داده که سر ایستادن ندارد.
جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران، نابود باید گردد!
هر چه توفنده‌تر باد مبارزات کارگران و زحمتکشان و خلق‌‌های تحت ستم ایران برای آزادی!
چریک‌های فدایی خلق ایران
۲۴ آبان ۱۴۰۱ برابر با ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲