حمله جمهوری اسلامی به مقر احزاب سیاسی کردستان و کشتار در بلوچستان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

رهبران جمهوری اسلامی تا چندی پیش تصور داشتند اقتداری خلل ناپذیر دارند. خیزش اخیر مردم ایران حتی برای آنان نیز روشن کرده است که از عمر حکومت ناکارآمد، ظالم و ایران‌ستیز جمهوری اسلامی چیز زیادی باقی نمانده است. از اینروست که حاکمیت بیش از پیش به حربه خشونت و دروغ متوسل شده است. حمله موشکی و پهبادی اخیر به مراکز احزاب کرد و کشتار در بلوچستان حکایت از تلاش حکومت برای افزایش تقابل و سوق دادن اعتراضات مردم این مناطق به سمت خشونت ورزی دارد.

عرصه‌ای که حکومت گمان می‌کند در آن دست بالا را داشته و می‌تواند با وارد کردن مردم کردستان و بلوچستان به آن و طرح موضوع تجزیه صحنه بازی را به نفع خود تغییر دهد.
هدف قرار دادن مراکز احزاب کردستان و خشونت عریان در بلوچستان اعمالی مردود و به شدت محکوم هستند. خویشتنداری احزاب کردستان و پرهیز آنان از واکشنهای فوری و ورود به دایره خشونت‌ورزی نشان از هوشیاری این احزاب دارد. ما ضمن محکوم کردن جنایات حکومت ایران در تمامی نقاط کشور و تاکید مجدد بر لزوم حفظ تمامیت ارضی ایران و آگاهی به اینکه جمهوری اسلامی با عنوان کردن تجزیه طلبی خواهان ایجاد شکاف میان آزادیخواهان است، اعلام می‌کنیم که سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور مدافع حقوق شهروندان و کلیه اقوام ایران است و امید دارد که همه ایرانیان در کنار هم به زودی طومار این حکومت ظالم و فاسد را در هم بپیچند و حکومتی را برای تحقق اهداف جنبش زن، زندگی، آزادی در ایران مستقر سازند.
ما ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ی تمامی جانباختگان جنبش اخیر تسلیت ویژه خود را به هموطنان کرد و بلوچ تقدیم می‌نماییم.
سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور
25 آبان 1401 برابر 16 نوامبر 2022
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
http://www.iranazad.info