۱۹ آبان : اعتراضات وسیع مردمی در شهرهای مختلف و طنین شعارهای شبانه

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۲۲: ‏امروز هفتمین روز قتل مومن زندکریمی، چهلمین روز قتل مختار احمدی، و مراسم یادبود مهران شکاری در خرمدشت کرج بود. در این مراسمها شمار زیادی از مردم حضور داشتند و شعارهای اعتراضی سردادند. در مراسم مومن زند کریمی در روستای ماچکه، فاطمه زند‌ کریمی از معلمان آموزش و پرورش سنندج سخنران بود. در این مراسم خانواده مختار احمدی پیامی خطاب به مردم ایران دادند و همچنین ثریا منوچهری مادر برهان منصورنیا از کشته‌شدگان آبان ۹۸ حضور داشت .

در این مراسم جمعیت شعار میدادند:"کشته‌شده خدانور، به دست چندتا مزدور"، "بسیجی، داعشی، پیوندتان مبارک"، "این آخرین پیامه، هدف کل نظامه". همچنین در این روز مهران شکاری که در ۱۲ آبان به دست حکومتیان در کرج به قتل رسید بود پیکرش به میاندوآب آورده شد و جنایتکاران جمهوری اسلامی از ترس تجمع مردم جسد او را دزدیدند و با بستن راههای منتهی به گورستان (گلشن زهرا) اقدام به دفن پنهانی وی کردند. این توحش به خشم مردم بسیار دامن زده است.
اعتراض علیه جنایات جمهوری اسلامی گسترده است و مردم دادخواه هستند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت قتل حکومتی بیش از ۵۰ کودک در کمتر از دو ماه گذشته طوفانی توییتری به راه انداخته و بسیاری از مردم به این اعتراض پیوستند.
از سوی دیگر امروز دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد حضور بهادری جهرمی سخنگوی دولت در این دانشگاه را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند. دانشجویان شعار میدادند:"قاتل نمی‌خوایم سیستم فاسد نمی‌خوایم"،"هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم" و خطاب به او اعلام دادخواهی کرده و اعلام کردند:" چه توجیهی برای ۱۵۰۰ کشته آبان۹۸ دارید؟". جالب اینجاست که تلاش حکومتیان این بود که سالن را از بسیجی پر کنند و دانشجویان غیر خودی را کم راه دادند.
موضوع دیگر حمله به مراکز حکومتی به عنوان یکی از اشکال اعتراض مردم است. امروز نوزدهم آبان ماه در چناران جوانان معترض بسوی دفتر امام جمعه و نماینده مجلس اسلامی آتش پرتاب کردند. در کوت عبدالله در اهواز نیز جوانان پایگاه بسیج را کوکتل باران کردند. تهاجم به چند پایگاه بسیج سرکوبگر در شهرهای کرمان، همدان و بوشهر با کوکتل مولوتف و حمله جوانان به حوزه علمیه فولادشهر و به آتش کشیدن حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور زیارت در قم با کوکتل اخبار دیگر امروز است.
همچنین در این روزها اعتراض زنان بدون حجاب و با شعار دادن و بلند کردن صدای اعتراضشان در خیابان اشکال متنوع تری بخود گرفته بود. از جمله امروز زن بدون حجابی در میدان آزادی تهران با رقص آزادی به یاد خدانور لجعی جوانی که در زاهدان با قساوت به قتل رسید، اعتراض خود را به سرکوب و کشتار حکومت اعلام کرد. در رشت نیز امروز مردم در شهرداری جمع شده و ترانه خواندند و رقصیدند و صدای اعتراض خود را بلند کردند. چند لباس شخصی با موتور به مردم حمله کردند و با باتوم و تفنگ ساچمه ای جمعیت را متفرق کردند. در اتوبان حکیم در تهران نیز رژه زنان بی حجاب را شاهد بودیم و مردم با بوق های ممتد همراهی میکردند. شعار "سیدعلی دیکتاتور، ننگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو" سر داده شد. و بالاخره اینکه زن جوان دف نوازی بدون حجاب در ایستگاه متروی تهران نوازندگی میکرد و مردم به نشانه همبستگی و حمایت،‌به او کمک میکنند.
شکل دیگر اعتراضات مردمی شعار نویسی وسیع ضد حکومتی در خیابان ها و نصب بنرهای اعتراضی در خیابانهاست. امروز در اصفهان مردم در بلوار کاور بنری با مضمون "سقف و کتاب و گندم، قدرت به دست مردم" نصب شده است.
خبر دیگر اینکه با توجه به اینکه روز گذشته چهلمین روز قتل بیش از صد نفر از مردم در زاهدان بود و فراخوانهای متعددی برای تجمع و اعتراض در این شهر داده شده بود، دیروز و امروز نیروی سرکوب بسیاری در زاهدان و ایرانشهر و در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان مستقر شده بودند. همبستگی با مردم زاهدان در اعتراضات خیابانی در سراسر کشور در روز گذشته و در دانشگاهها اتحاد مبارزاتی مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.
یک موضوع خبرها تبدیل مدارس و مراکز دولتی به محل استقرار نیروهای سرکوب حکومت است. از جمله در تبریز شرکت توزیع برق منطقه‌ای باغمیشه را به محل استقرار آنها تبدیل کرده اند. مردم محلات استقرار سرکوبگران را شناسایی و مورد حمله قرار میدهند.
اعتراضات مردمی امروز در نقاط مختلفی در کف خیابان جریان داشت و شبانه نیز در شهرهایی مردم به خیابان آمده و تجمع کردند و نیز از خانه ها شعارهای اعتراضی شبانه سردادند. امروز در ابتکار جالبی در ایستگاه متروی آزادی اصفهان آهنگ "برای" شروین حاجی‌‌پور" که به سرود انقلاب تبدیل شده، پخش شد. بنا بر خبرها امشب در بوکان، سنندج، مهاباد و مریوان و در شهر کوچک موچش در نزدیکی کامیاران مردم وسیعا به خیابان آمدند و آتش روشن کردند و محلات مختلف را در کنترل خود گرفتند و شعار مرگ بر دیکتاتور بر فضای شهرها طنین انداخت. همچنین امشب در رشت جمعیت بسیاری در خیابان بودند و شعارهای اعتراضی سر دادند. در تهران نیز در محلاتی چون شهرآرا، منطقه مینی سیتی، اکباتان و جنت آباد شمالی مردم شعار شبانه مرگ بر دیکتاتور سر میدهند.
آخرین خبر اینکه انعکاس انقلاب ایران در جهان آنچنان گسترده است که امروز پارلمان آلمان طرح حمایت از انقلاب مردم ایران و افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر جمهوری اسلامی را تصویب کرد. ممنوعیت صدور ویزا برای عوامل سرکوب‌ و تشدید تحریم‌های تجاری و مالی از جمله بندهای این طرح است. با فشار انقلاب دنیا را به پای بایکوت جهانی جمهوری اسلامی میکشانیم.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱۰ نوامبر۲۰۲۲

حکومت اعدام و زندان را به زیر می‌کشیم!
جنبش سراسری برای آزادی دستگیرشدگان را سازمان دهیم!
جمهوری اسلامی بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم معترض را در جریان انقلابی که نزدیک به دو ماه است در سراسر کشور جریان دارد دستگیر کرده است. صدها دانشجو، صدها دانش آموز نوجوان، صدها جوان معترض، تعدادی قابل توجهی کارگر نفت، خبرنگار و هنرمند و وکیل و پزشک و معلم و صدها زن بیحجاب و معترض به حجاب اجباری جزء دستگیرشدگان هستند. بیش از ۱۰ نفر از دستگیرشدگان توسط قضات آدمکش حکومت به محاربه و افساد فی الارض متهم شده اند و ۲۲۷ نماینده مفتخور و جنایتکار مجلس خواهان قصاص و اعدام معترضین شده اند. میتوانیم و باید جواب دندان شکنی به این جانیان منفور و خبیث بدهیم. میتوانیم به پشتوانه انقلابی که در جریان است و همبستگی وسیعی که در ایران و در سطح بین المللی شکل گرفته است چنان فشاری به جنایتکاران بیاوریم که مجبور شوند در زندان ها را باز کنند و جرات نکنند به کسی حکم اعدام بدهند و حکمی را اجرا کنند.
تجمعات خانواده های دستگیرشدگان در مقابل زندان ها برای آزادی عزیزانشان جریان دارد. دانشجویان و دانش آموزان، اساتید دانشگاهها، وکلا و پزشکان، خبرنگاران و تشکل های کارگری و مردمی در تجمعات و بیانیه هایشان خواهان آزادی دستگیرشدگان شده اند. طومارهای متعددی برای آزادی زندانیان از جمله چهره هایی مانند توماج براه افتاده است. در خارج کشور آزادی زندانیان سیاسی از جمله شعارهای هزاران نفر از مردم است. در رسانه های فارسی و غیر فارسی و در میان نهادهای بین المللی و دولتها نیز وضعیت زندانیان و شکنجه و اذیت و آزار آنها انعکاس زیادی یافته است. در چنین شرایطی می‌توانیم و باید اعتراضی سراسری و بسیار قدرتمند حول آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دستگیرشدگان و زندانیان سیاسی و خواست لغو هرگونه حکم زندان و اعدام علیه مردم معترض را در سراسر کشور سازمان بدهیم.
واقعیت مهم این است که حکومت بسیار ضربه خورده، در مقابل مردم ناتوان شده و از انقلاب مردم وحشت دارد. حتی از نیروهای سرکوب خود وحشت دارد. انقلاب چنان قدرتمند و اجتماعی است که شکاف در حکومت و اعتراض و انتقاد از درون صفوف حکومت را وسیعا گسترش داده است. در چنین فضایی است که مقامات حکومت و سیستم قضایی شان رجزخوانی و عربده کشی میکنند اما ترس و وحشت از مردم از تمام وجنات‌شان عیان است. این شرایط زمینه را برای شکل دادن به جنبشی در سراسر کشور برای آزادی همه زندانیان فراهم کرده است. در اکثر شهرها تعداد زیادی از مردم به زندان افتاده اند. همراه با خانواده های آنها در مقابل زندانها دست به تجمع و تحصن بزنیم و اعلام کنیم که تا عزیزانمان را آزاد نکنید از اینجا تکان نخواهیم خورد. دانشجویان و استادان دانشگاهها پرچم آزادی دانشجویان و زندانیان سیاسی را بالا برده اند و می‌توانند نقش فعالتری با خواست آزادی کلیه دستگیرشدگان و لغو هرگونه حکمی علیه مردم حق طلبی که به زندان افتاده اند ایفا کنند و مبارزه ای سراسری و متحد را در دانشگاه های مختلف سازمان دهند. تشکل ها و نهادهای مختلف مردمی، معلمان، کارگران، چهره های شناخته شده هنری و ورزشی مردمی، پرچم آزادی زندانیان را میتوانند هرچه بیشتر برافرازند. در هر تجمع و مراسمی، خواست آزادی دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی باید به عنوان یک خواست مهم انقلاب طنین بیندازد.
به قدرت خود در دل این انقلاب اتکا و اعتماد کنیم و فشار بر جنایتکاران مستاصل حاکم را برای آزادی فوری کلیه دستگیرشدگان هرچه بیشتر گسترش دهیم.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۰ نوامبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۲۰
۱۹ آبان : دامنه اعتراضات اخطاری و نمادین کارگران رسمی نفت گسترش می یابد
امروز نوزدهم آبان ماه اعتراضات و امتناع پرسنل رسمی نفت از دریافت غذا در محل کار به چهارمین روز رسید. بنا بر گزارشات منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت نفت و گاز اروندان، دکل های شرکت ملی حفاری و منطقه عملیاتی بنا بر فراخوانی سراسری و از قبل اعلام شده از روز شانزدهم آبانماه اعتراض اخطاری و نمادین خود را بصورت عدم دریافت سهمیه غذای محل کار آغاز کردند.
این کارگران علیرغم تهدیداتی که از جانب مدیریت شرکت نفت و گاز و ادارات حراست پتروپالایش ها دریافت کرده بودند، در اعتراض به عدم اجرای ماده ده قانون اختیارات نفت و بدتر شدن هر روز بیشتر وضعیت معیشتی شان اولین گام اعتراضی خود را آغاز کردند. از جمله مدیریت شرکت نفت و گاز پارس در اطلاعیه هایی اخطار داده بود که چنین اقداماتی باعث سوء استفاده "معاندین نظام و شبکه های بیگانه" خواهد بود و تهدید کرده بود " انتشار هرگونه پیامی با محتوای تشویق به اعتصاب و اخلال در فرآیند تولید نفت و گاز با برخوردهای قانونی مواجه خواهد شد". اما علیرغم این تهدیدات کارگران رسمی نفت مصممانه اعتراض خود را ادامه دادند.
بعد از این اقدام اعتراضی مدیریت با تشدید فشارهای امنیتی و تهدیدات مکرر و در کنار آن با دادن وعده هایی برای ایجاد تفرقه در صفوف کارگران تلاش کرد که مانع گسترش این حرکت اعتراضی شود. اما دامنه این اعتراضات بسرعت گسترش یافت و از روز هفدهم آبانماه کارگران پالایشگاه پنجم پارس جنوبی و منطقه عملیاتی دالان نیز به این اقدام اعتراضی پیوستند.
روز هجدهم دامنه اعتراض گسترده تر شده و واحدهای عملیاتی دیگری از جمله کارگران در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجری، نفت و گاز زاگرس و چندین دکل حفاری به این حرکت پیوستند. بنا بر گزارشات در این اقدام اعتراضی کارگران رسمی از حضور و گرفتن غذا در رستوران اجتناب کردند و کارگران نوبتکار غذا را به صورت کامل عودت داده و از شب هجدهم هیچ آمار غذایی رزرو نشد. طبق خبرها فقط رؤسا و مسئولین ادارات در رستوران حضور یافتند. در این اعتراضات کارگران رسمی معترض در نفت و گاز آغاجری در شعار نوشته هایشان به صراحت گفته اند اگر حقوق ها ترمیم نشود گام بعدی ما اعتصابی بیاد ماندنی خواهد بود.
در پی این اعتراضات و استقبال گسترده کارگران رسمی از این اقدام اعتراضی، مدیریت شرکت نفت و گاز پارس در اطلاعیه ای از مزدوران و جیره خواران خود خواسته تا معترضان را شناسایی و در صورت مشاهده هرگونه "فعالیت خرابکارانه" سریعا گزارش آن را به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی بدهند. پرسنل رسمی نفت نیز بدون توجه به فضاسازی های امنیتی در تدارک برنامه ریزی برای قدم های بعدی اعتراضاتشان هستند.
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت ضمن گزارش این اعتراضات بر دست زدن به اعتراض و اعتصاب های سراسری در همه بخش های صنعت نفت تاکید کرده است.
.اجرای ماده ده یک خواست فوری معیشتی کارگران رسمی نفت است که با اجرای آن حداقل دو میلیون تومان به مزد هر کارگر اضافه میشود. همانطور که قبلا هم گزارش کرده ایم کارگران رسمی نفت در بیانیه های قبلی خود نیز به فضای امنیتی محیط های کار و بساط چپاول و زورگویی پیمانکاران اعتراض کرده اند. اعتراض کارکنان رسمی نفت ادامه دارد و هم اکنون فضای اعتراض در میان کارگران نفت گسترده است. حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری کارگری و ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در تمامی مراکز کارگری برای تدارک اعتصابات قدرتمند تاکید دارد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱۰ نوامبر۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۲۱
۱۸ آبان : ادامه اعتراضات مردمی و طنین شعارهای سرنگونی
امروز نوزدهم آبان در چهلمین روز قتل مختار احمدی، مردم زیادی در آرامستان دارسیران جمع شدند و با فریاد مرگ بر دیکتاتور یاد او را گرامی داشتند. مختار احمدی جوان ۱۹ ساله، در جریان خیزش مردمی در روز نهم مهر ماه بدست اوباش جمهوری اسلامی به قتل رسید.
شامگاه چهارشنبه ۱۸ آبان پیکر فایق مام قادری از ارومیه به مهاباد منتقل شد. او شب ۲۱ مهر با شلیک گلوله اوباش بسیج زخمی در هجدهم آبان جانباخت. مردم بسیاری به پیشوازش رفتند و لحظه به لحظه بر جمعیت افزوده شد. سیل خروشان جمعیت که گفته میشود شمار آن به چند هزار میرسید سراپا خشم و نفرت بودند و شعار مرگ بر دیکتاتور و دیگر شعارهای ضد حکومتی را سر میدادند. این ششمین نفر در شهر مهاباد است که توسط جانیان اسلامی در هفته های اخیر به قتل میرسد و شهر یکپارچه خشم و اعتراض است. دیروز همچنین چهلمین روز قتل بیش از صد نفر از مردم در زاهدان بود. به این مناسبت مردم مهاباد شعار میدادند: " مهاباد، زاهدان، تسلیت، تسلیت". همچنین شماری از زنان به مساجد رفته با استفاده از بلندگوهای آن، سرود میخواندند.
فضای مهاباد بشدت امنیتی است و بازار در اعتصاب عمومی است. در سنندج نیز بازار تعطیل است و مردم به خیابان آمده و محلات را در کنترل دارند. بنا برخبرها حکومت از وحشت اعتراض مردم برق و اینترنت و خطوط تلفن در سطح شهر وشهرستان را در محلاتی قطع و در محلاتی مختل کرده است.
فضای بسیاری از شهرها در برابر سرکوبگریهای حکومت وضعیتی انفجاری پیدا کرده و اعتراضات ابعاد اجتماعی تر و توده ای تری بخود گرفته است. به مناسبت سالگرد آبان ۹۸ از سوی جوانان محلات در شهرهای مختلف فراخوانهایی برای اعتراض برای روزهای ۲۴ تا ۲۷ آبان داده شده است. مردم با شعارهای آبان ادامه دارد، از آبان تا آبان، بر ادامه انقلاب تاکید دارند و با شعار کشته آبان ما ۱۵۰۰ نفر خشم خود را نسبت به جنایتکاران حاکم ابراز میکنند.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۹ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱۰ نوامبر۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:0044743556246