رزم غرور آفرین جوانان در کرج، تشدید صدای ناقوس مرگ جمهوری اسلامی!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

امروز در چهلمین روز شهادت حدیث نجفی یکی از جانباختگان جنبش توده ای جاری که وحشیانه توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی به قتل رسید، شهر کرج به صحنه جنگ بین مردم و رژیم جمهوری اسلامی تبدیل شد. مأموران سرکوبگر با مشاهده هزاران تن از توده های خشمگین و به جان آمده که برای بزرگداشت یکی از جانباختگان خود و در همان حال برای اعلام تداوم جنبش انقلابی شان به خیابانها آمده بودند، یورش به مردم را آغاز کردند.

اما جوانان انقلابی در نقاط مختلف کرج به آنها مهلت نداده و با خشمی تلنبار شده در دل‌هایشان که حاصل ظلم و ستم‌های بی حد و حصر اقتصادی و اجتماعی 43 سال حاکمیت رژیم حافظ منافع سرمایه داران (جمهوری اسلامی) می باشد، با جسارت تمام به مراکز و جایگاه های سرکوب و خودروهای انتظامی و کانکس های پلیس حمله کرده، آنها را به آتش کشیدند.
به طور برجسته در یک مورد جوانان انقلابی با حمله به ماشین پلیس و خلع سلاح نیروهای سرکوبگر از سلاح خود این نیروهای مزدور و آدمکش استفاده و آنان را به سزای اعمال خود رساندند. این اقدام شجاعانه با هلهله جمعیتی که هر یک دل پر خونی از این سرکوبگران دارند و با فریادهایی شعف آلود آنان نظیر "وای!" مزدوران رژیم را "ترکاندند!" استقبال شد که خود یک روحیه قوی مبارزاتی را در جنگ جاری به نمایش گذارد.
با تشدید برخوردها و تنشها، رژیم اقدام به فرستادن هلی کوپتر به "آرامستان بهشت سکینه" کرد. بر اساس برخی گزارش ها پرواز هلی کوپتر برای ارسال نیروی بیشتر برای سرکوب مردم در محلات مختلف کرج بود؛ و برخی دیگر دلیل این امر را برای بردن مجروحین جمهوری اسلامی ذکر می کنند. در جریان این درگیری ها توده های به پا خاسته نیز به سنگر بندی در برخی از نقاط کرج دست زده و با هر آنچه که در دست داشتند به گله های مزدوران سرکوبگر و وحشی جمهوری اسلامی حمله ور شدند. از طرف توده های انقلابی، کامیونهای حامل سنگ برای خالی شدن در نقاط مختلف شهر به حرکت درآمدند و در مواردی برخی از آخوندهای رذل و استثمارگر نیز که گرفتار خشم توده ها شده بودند به سزای اعمال خود رسیدند.
گزارشات و ویدیوهای دریافتی و پخش شده در شبکه های اجتماعی حاوی صحنه های افتخار برانگیزی از رشادت جوانان دلیر کرج در مقابله با ماشین سرکوب رژیم می باشند که امروز در شرایطی جدید و در تداوم مبارزات چهل و چند روزه خود به حاکمان استثمارگر نشان دادند که نه تنها از ارسال "خدای دهه 60" برای کشتار مردم به خیابانها نمی ترسند، بلکه در عمل خود معنی "وای به روزی که مسلح شویم!" و "بجنگ تا بجنگیم!" را با تعرض و ضربه زدن به مزدوران سرکوبگر و به آتش کشیدن ماشین ها و مراکز سرکوب آنان در مقابل حکومت به نمایش می گذارند.
تعرض دلاورانه امروز توده ها در محلات مختلف کرج با شعارهای نابودی جمهوری اسلامی و مرگ بر خامنه ای در شرایطی اتفاق می افتد که هنوز دو سه روز بیشتر از عربده کشی های فرمانده سپاه (مزدوری به نام اسلامی) در تهدید توده ها به قطع تظاهرات نمی گذرد. در اوایل هفته، بیدادگاه های سرمایه داران در یک برنامه حساب شده برای ایجاد خفقان و ارعاب با سرعت و دستپاچگی حکم اعدام ده ها تن از جوانان دستگیر شده در خیزشهای مردمی را صادر کرده و امیدوار بودند که با این تهدیدها و با صدور احکام مرگ می توانند جنبش عظیم انقلابی مردم ما را بار دیگر سرکوب و منکوب کرده و توده های به پاخاسته را به خانه بازگردانند. مردم کرج که بخش اعظم آن را توده های کارگر و زحمتکش و محرومان تشکیل می دهند امروز با اعمال انقلابی خود یک برگ جدید را به روزشمار درخشان جنبش انقلابی شهریور 1401 اضافه کردند.
تهیه این اعلامیه در مراحل پایانی بود که مطلع شدیم علاوه بر شهر کرج، چندین شهر دیگر ایران و از جمله اراک و فولاد شهر و تبریز به صحنه مبارزاتی وسیع توده ها برای تداوم جنبش انقلابی اخیر تبدیل شده اند.
رویدادهای امروز در کرج و شهرهای دیگر آئینه تمام نمائی از به هم خوردن توازن قوای مرحله جاری بین خلق و ضد خلق به نفع اردوی کار و دیگر توده ستمدیده در صحنه سیاسی کشور ماست. در یک سوی این صحنه رژیم وابسته به امپریالیسم و تا بن دندان مسلح جمهوری اسلامی و تمام جناح های آن با وابستگانشان قرار دارند که برای حفظ نظم ظالمانه موجود به نفع اربابان امپریالیستشان و سرمایه داران زالو صفت حاکم به هر جنایتی علیه مردم و انقلاب آنها دست می زنند و در سوی دیگر ارتش گرسنگان و محرومان قرار دارند که با هر آنچه که در توان دارند و با دست خالی در تلاش برای کسب حقوق انسانی اولیه خود یعنی "نان، کار، مسکن، آزادی و استقلال" می رزمند تا این انقلاب را به جلو رانده و نهایتا به پیروزی برسانند. در چنین شرایطی، ضرورت "تشکل و تسلیح" هر چه وسیعتر توده ها و در پیش گرفتن راه یک جنگ توده‌ای سازمان یافته برای پیشبرد انقلاب، ضرورتی ست که بیش از هر زمان دیگری برجسته شده و از ورای ظاهر رویدادها و در پراتیک توده ها فریاد زده می شود. باشد تا جوانان پیشرو و رهبران و لیدرهای کف خیابان با استفاده از تجارب تاریخی نسلهای پیش از خود در صفوفی متحد هر چه وسیعتر به این ضرورت پاسخ گفته و امکان پیشرفت و تعمیق جنبش انقلابی کنونی که سرنگونی جمهوری اسلامی گام اول آن است را مهیا سازند.

هر چه توفنده تر باد مبارزات انقلابی توده های به پا خاسته
برای سرنگونی جمهوری اسلامی!
زنده باد مبارزه مسلحانه که تنها راه رسیدن به آزادی ست.!
زنده باد انقلاب!
چریکهای فدایی خلق ایران
دوازدهم آبان 1401 برابر با سوم نوامبر 2022