اعتراضات شبانه جریان دارد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۰۰: مراسم گرامیداشت سیاوش محمودی در بهشت زهرا برگزار شد. تظاهراتهای شبانه در محلات مختلف تهران و در شهرهای سقز، سنندج، مریوان، بوکان، دهلران، دیواندره، چابهار، پرند جریان دارد. در کریم آباد سقز و در مشهد مردم با راهبندان و بوق زدن ممتد صدای اعتراض خود را بلند کرده اند. در بوکان خیابان ها در کنترل جوانان است. در مریوان جوانان آتش روشن کرده و شعارهای اعتراضی سر میدهند در دهلران ایلام نیز مردم محلات مختلف را در کنترل دارند.

همینطور در محلات مختلف تهران از جمله چیتگر، شریعتی ، پیامبر مرکز، تهرانپارس، اکباتان، چهارراه جناح، دار آباد، خیابان انقلاب، حافظ، نواب-بریانک، و نارمک فریاد مرگ بر دیکتاتور در خیابان ها طنین انداخته است. در سنندج هم مردم همچنان کنترل محلات مختلف را در دست دارند. در پرند مردم از بامها شعار مرگ بر دیکتاتور سر میدهند و مزدوران حکومت تیراندازی میکنند.
امروز در بهشت زهرا به مناسبت چهلمین روز قتل سیاوش محمودی یکی از تظاهرکنندگان، جمعیت بسیاری جمع بودند و شعار میدادند: تو سفره مون نمونده لقمه نونی، خامنه ای یه روز دیگه نمونی"، "مرگ بر خامنه‌ای"، " مهسا حدیث سیاوش، آتش جواب آتش!"، "سیاوش عزیزم خونت رو پس می‌گیرم"، "این گل پرپر شده هدیه به میهن شده" ، "قسم به خون یاران / ایستاده ایم تا پایان" ، "هر یه نفر کشته شه هزار نفر پشتشه"، "با خون ما نوشتن ما مهسا رو نکشتیم"، "این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت"، و "«خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله".
گرامیداشت یاد جانباختگان در تمام شهرها به محل تجدید عهد مردم برای سرنگونی رژیم و خلاصی از جهنم جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱ نوامبر۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۹۹
ادامه اعتراضات دانشجویان و مردم، اعتصاب و تجمعات بازاریان و همبستگی های بین المللی
دانشگاه ها یک کانون پرشور خیزش و انقلاب مردم است. در پاسخ به لشکرکشی ها و سرکوب و دستگیریها امروز نیز دانشگاههای بسیاری کانون اعتراض و تظاهرات بود. از صبح امروز اعتراضات دانشجویان در دانشگاههای مختلف بصورت تحصن و تجمع و فریاد شعارهای اعتراضی جریان دارد. دانشجویان در مقابل تعلیق ها و دستگیریها اعتراض دارند و خواهان آزادی همه دانشجویان دستگیر شده و لغو تعلیق ها هستند. همزمان شعارهای مرگ بر دیکتاتور زیر پا گذاشتن آپارتاید جنسیتی جریان دارد و دانشجویان دختر و پسر با هم در سلف دانشگاه حضور می یابند.
دانشگاههایی که بنا بر گزارشات تا کنونی دانشجویان در آنها در حال اعتراض هستند عبارتند از:دانشکده ی ریاضی دانشگاه بهشتی، دانشگاه الزهرا، فنی ۱ دانشگاه سراسری یزد، دانشگاه روانشناسی یزد، دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه خوارزمی تهران، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشکده ادبیات و زبان خارجی، دانشجویان مهندسی و علم مواد دانشگاه شریف، دانشگاه آزاد کرج، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بهشتی، دانشگاه مدنی آذربایجان، دانشگاه علامه تهران، دانشگاه آزاد تهران واحد علوم و تحقیقات، دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد تهران شمال، دانشگاه آزاد تهران غرب، دانشگاه امیر کبیر، دانشکده هوافضا دانشگاه امیرکبیر، دانشجویان دانشکده آمار، ریاضی و رایانه علامه طباطبایی، دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه بهشتی، دانشگاه خوارزمی، و دانشگاه صنعتی اصفهان.
از جمله شعارهای دانشجویان عبارتست از: دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، مرگ بر دیکتاتور، خونین تمام ایران از زاهدان تا تهران، آزادی آزادی آزادی، دانشجوها تو زندان شریف بهشتی تهران، بسیجی داعشی پیوندتان مبارک، بسیجی و سپاهی داعش ما شمائید، تعلیقی برنگرده، دانشگاه تعطیل میشه، یه دانشجو کم بشه، اینجا قیامت می‌شه
امروز دانش آموزان این شکوفه های پرشور انقلاب نیز در شهرهای مختلف از جمله در چندین مدرسه در تهران و در سقز، مریوان و سنندج به خیابان آمدند و شعارهای مرگ بر دیکتاتور، و زن، زندگی، آزادی را سر دادند.
امروز همچنین بازاریان در تهران دست به اعتصاب و اعتراض زدند و طبق خبرها جمعیتی زیادی از آنها به خیابان آمدند. طبق گزارشات بخش های مختلفی از بازار از جمله بازار علاءالدین و باغ سپه سالار تعطیل است .در اعتراض امروز بازاریان شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور"، "نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم".
در روزهای اخیر بازاریان در بسیاری از شهرها بویژه در شهرهای کردستان با تعطیلی هر روزه مغازه ها و شرکت در تجمعات دست به اعتراض زده اند. امروز بازار در خرم اباد نیز در اعتصاب و تعطیل بود.
بنا بر گزارشات اختلال در اینترنت، کاهش شدید قدرت خرید مردم باعث کسادی کامل کار مغازه داران و مشکل آنها برای هزینه اجاره مغازه ها و حتی هزینه های اولیه زندگی شده و بر خشم و اعتراض بازاریان شدت داده است.
بعلاوه اعتراضات خیابانی نیز در مناطق مختلف جریان دارد. در نوراباد لرستان مردم در برابر تلاش نیروهای سرکوب برای دستگیری یکی از تظاهر کنندگان، با سرکوبگران درگیر شدند و فرد معترض را فراری دادند. در تهران در خیابانهای اکباتان در چهار راه جناح ، و دار آباد مردم به خیابان ها آمده اند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر میدهند.
خبر دیگر اینکه روز گذشته ۹ آبان ماه ۱۴۰۱، صدها تن از مردم در بلوچستان با تجمع در معدن طلای تفتان، اجازه استخراج از این معدن را ندادند و معدن را تعطیل کردند و اعلام کردند که هیچ نیرویی حق استخراج از این معدن را ندارد.
همبستگی های جهانی با انقلاب ایران ادامه دارد. زیر فشار انقلاب مردم و همبستگی های مردمی در سطح جهانی حتی دولت ها و مقامات و نهادهای دولتهای جهانی نیز ناگزیر به واکنش شده اند. امروز شماری از مردم در اسرائیل در حمایت از اعتراضات مردمی در ایران در میدان رابین تل آویو این کشور دست به تجمع زدند. در این اجتماع سخنرانی هایی به زبانهای عبری، فارسی، عربی و انگلیسی صورت گرفت.
از سوی دیگر مجلس کانادا خواستار برکناری جمهوری اسلامی از کمیسیون زنان سازمان ملل شد. قبلا نیز در همین رابطه طوماری اعتراضی از سوی شخصیت های شناخته شده جهانی منتشر گردیده است.انقلاب زنانه ایران دنیا را به پای محکوم کردن و انزوای این حکومت آپارتاید جنسی در ایران کشانده است. با قدرت انقلاب و همبستگی های وسیع جهانی میشود جمهوری اسلامی را در سطح جهان منزوی و بایکوت کرد.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱ نوامبر۲۰۲۲

tel:00447435562462
tel:00447435562462