هشدار!میتینگ علیه جمهوری اسلامی مورد تهاجم عده‌ای در زیر پرچم شیر و خورشید قرار گرفت 

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز گذشته ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲ پودیوم میتینگ علیه جمهوری اسلامی در میدان ترافالگار لندن مورد تهاجم عده‌ای در زیر پرچم شیر و خورشید قرار گرفت. بدون شک تشنج‌ آفرینی و پرووکاسیون در جنبش انقلابی جاری از اساسیترین حربه‌های رژیم کثیف اسلامی برای تضعیف انقلاب پرشکوه “زن،زندگی، آزادی” است. در داخل کشور جنایت حکومت در شاه‌چراغ شیراز قرار بود صفوف متحد مردمی که با شعار “بترسید، بترسید، ما همه با هم هستیم” سینه به سینه اوباش سرتاپا مسلح رژیم ایستاده‌اند را مرعوب و پراکنده کند!

در خارج کشور نیز حمله به مردم معترض و تفرقه اندازی در میان صفوف آنها عملا در خدمت رژیم قرار میگیرد. نباید در دام تحریکات و تفرقه افکنی های پرووکاتورها افتاد. با سازماندهی و انتظامات و اتکا به قوانین کشورهای محل تظاهرات باید از این نوع اقدامات تفرقه افکنانه قاطعانه جلوگیری کرد.
بدون شک انقلاب پرشکوه “زن، زندگی، آزادی” در مسیر در هم‌کوبیدن کلیت نظام ارتجاعی جمهوری اسلامی همه تفرقه پراکنی ها و کارشکنی‌ها را از سر راه خود جارو خواهد کرد.
کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ اکتبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۹۴
اعتراضات دانشجویان در بیش از ۴۰ دانشگاه و تظاهرات در شهرهای مختلف
روز گذشته سلامی یکی از فرماندهان جنایتکار سپاه پاسداران، مردم را برای پایان دادن به اعتراضات و تظاهرات تهدید کرد و با شاخ و شانه کشیدن گفت "امروز روز پایان اغتشاشات است. دیگر به خیابان نیایید". در پاسخ به این فرمانده منفور حکومت اسلامی امروز دانشجویان و بخشهایی از مردم در بیش از ۴۰ دانشگاه و در تهران و شهرها و مناطق متعدد دیگری به خیابان آمدند و علیه حکومت شعار دادند و تظاهرات کردند. اسامی شماری از دانشگاههایی که در آنها تظاهرات جریان یافت عبارتند از: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه پردیس رضوان امام رضا مشهد، دانشکدە فنی حرفەای دختران سنندج، دانشجویان دانشگاه پردیس ونک، دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده ابوریحان دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز، دانشگاه علم و صنعت، دانشکدە فنی دخترانە سنندج، دانشگاه زنجان، دانشگاه منتظری مشهد، دانشگاه هنر و معماری پارس، دانشگاه بهشتي، پرديس عباسپور، فردوسی مشهد، دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، اسلامشهر، دانشگاه فنی حرفه ای پسران منتظری مشهد، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، دانشگاه فنی و حرفه‌ای پسران یزدان پناه کردستان، پردیس مرکزی دانشگاه علامه، دانشگاه هنر موسیقی سپهر اصفهان، دانشگاه فنی حرفه ای شهرک سعدی سنندج، دانشگاه تهران آزاد واحد شمال، دانشگاه آزاد اسلامشهر، دانشگاه امام رضا مشهد ، دانشگاه آزاد پرند، هنر‌های زیبا دانشگاه تهران، دانشگاه چمران، دانشگاه فنی مهندسی سنندج، دانشگاه خیام، دانشگاه زنجان، دانشگاه اراک، صنعتی شاهرود، دانشگاه آزاد قم، دانشگاه آزاد قزوین، دانشگاه تبریز، گلستان گرگان، الزهرا، و گیلان.
در جریان تجمع امروز دانشجویان دانشگاه آزاد تهران شمال واقع در منطقه‌ی حکیمیه ( خیابان چمن‌آرا)، به دانشجویان گاز اشک آور شلیک شده و سرکوبگران حکومت با پرتاب سنگ سبب زخمی شدن تعداد زیادی از دانشجویان شدند. امروز همچنین دانشجویان در دانشگاه قم نیز در محاصره نیروهای سرکوب بودند. و تنها تعدادی از آنان با شکستن درب پارکینگ جنوبی موفق به فرار از دانشگاه شده‌اند. گفته می‌شودطبق خبرها تعدادی از دانشجویان توسط نیروهای لباس شخصی در حوالی درب جنوبی دانشگاه دستگیر شده و با یک خودروی ۲۰۶ منتقل شده اند. همچنین دانشجویان در دانشگاه اراک شعار میدادند:"مرگ بر دیکتاتور": "مهرشاد مارو بردن جنازه شو آوردن"..در دانشگاه علامه طباطبایی امروز نیز تجمع بود و دانشجویان حضور معتمدی رئیس دانشگاه را به صحنه اعتراض و فریاد شعارهای خود تبدیل کردند. فشار امروز بر روی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران زیاد بود و خانواده که خبر محاصره و محبوس شدن فرزندانشان را شنیدند مقابل این دانشگاه تجمع کردند. در دانشگاه کردستان نیز درگیری شدید بود نیروهای سرکوب بسوی دانشجویان تیراندازی کردند و گاز اشک آور زدند.
برخی از شعارهای دانشجویان در این اعتراضات از جمله عبارت بود از: "نیکای ما رو بردن جنازه‌اش رو آوردن"، "زن، زندگی ، آزادی"، "آزادی، آزادی، آزادی"، " مرگ بر دیکتاتور"، " وقت عزا نیست که هنگامه خشم است"، و "حکومت بچه‌کش نمی‌خواهیم"، " اوین شده دانشگاه، تهران شده بازداشتگاه"، "شعارشون گفتگو تفنگشون سمت ماست" ، "این آخرین پیامه هدف کل نظامه"، "مرگ بر تیرانداز چه زاهدان چه شیراز"، "توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه"، "اگه با هم یکی نشیم یکی یکی کشته میشیم"، و " هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم".
علاوه بر دانشگاه تجمعات مردمی در کف خیابان امروز در تهران و شهرهایی چون همدان، سقز، زاهدان، بروجرد، سنندج، مهاباد، بوکان، مریوان و روانسر تداوم داشت و هر روز شهرهای بیشتری به اعتراضات می پیوند.
مردم در مهاباد مثل هر شب بیرون آمده و با روشن کردن آتش خیابانها را مسدود کرده اند و محلات مختلف را تحت کنترل گرفتند. در بوکان نیر مردم به خیابان آمده و شعار مرگ بر دیکتاتور سردادند. درسنندج نقاط مختلف شهرک سعدی تحت کنترل جوانان است. از سوی دیگر در شهر گله دار در استان فارس نیز مردم نمادهای حکومتی را به آتش کشیدند. و در شهر اراک به یکی از پایگاههای بسیج حمله کردند. امشب مردم در روانسر و مریوان نیز به خیابان آمدند و آتش روشن کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند. در ایلام در چهلمین روز قتل محسن قیصری جمعیت بزرگی تجمع کرده و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. یک تجمع جالب امروز در سنندج بود که زنان دستهایشان را بهم حلقه زده و بدون داشتن حجاب شعار زن، زندگی آزادی سر دادند.
دانش آموزان یک بخش فعال اعتراضات هستند و امروز شاهد تجمعات اعتراضی آنها در شهرهای پیرانشهر، کیش، سنندج، سقز ، کامیاران ، مریوان، مراغه و کرمان بودیم.
امروز کارگران فولاد ایرانیان در کرمان نیز در اعتراض به وضع بد معیشتی خود دست به اعتصاب زدند.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۸ آبان ۱۴۰۱ُ، ۳۰ اکتبر۲۰۲۲

tel:00447435562462
tel:00447435562462