پاسخ مردم به حادثه شاهچراغ: داعش ما شمائی!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

بنا به گزارشات شامگاه دیروز، چهارشنبه ٤ آبان، نیروهای مسلحی به حرم شاهچراغ در شیراز حمله کرده و با شلیک به مردم ١٥ نفر را کشته و ١٩ نفر را مجروح کردند. ما این ضایعه را به خانواده های جانباختگان تسلیت میگوئیم و جمهوری اسلامی را مسئول این جنایت میدانیم.در مورد این حمله روایات ضد و نقیضی از جانب مقامات مطرح شده است. فرمانده نظامی استان فارس گفته است حمله کننده یک نفر بوده که زخمی و دستگیر شده است و تحت مداوا و بازجوئی است. اما رسانه های حکومتی تعداد مهاجمین را سه نفر اعلام کرده و گفته اند دو نفر دستگیر شده و نفر سوم متواری است.

به گزارش این رسانه ها داعش عامل این حمله بوده و در اطلاعیه ای مسئولیت این تهاجم را بعهده گرفته است.
بعد از حادثه مقامات حکومتی از رئیسی تا قالیباف "اغتشاشات " را باعث این حادثه دانسته اند. رئیسی به "دشمنانی" که عمل "انشقاق" در صفوف ملت هستند خط و نشان میکشد که این حادثه بی پاسخ نخواهد ماند و قالیباف میگوید "این فاجعه دلخراش اتمام حجتی است با همه کسانی که در هفته‌های گذشته با ایجاد ناآرامی، زمینه را برای توطئه‌های دشمن فراهم کردند." ظاهرا عامل این تهاجم هر که بوده است شرایط مساعدی برای زبان درازی حکومتی که در برابر موج اعتراضات مردم لال شده و حرفی برای گفتن نداشت، ایجاد کرده است.
تا آنجا که به نظر مردم و کاربران در مدیای اجتماعی مربوط میشود همه این جنایت را کار خود حکومت میدانند،. و کاملا حق دارند. همه چیز نشان دهنده دست داشتن دستگاههای حکومتی در این اقدام جنایتکارانه است. تناقض گوئی ها در توضیح این حادثه، سرزنش کردن مردم و "اغتشاشات"، و بمیان کشیدن پای داعش از جانب حکومتی که همیشه مردم را از سوریه ای شدن ایران ترسانده است، و دلایل بسیار دیگری باعث میشود تا مردم انگشت اتهام را به سوی خود جمهوری اسلامی نشانه بگیرند تا هر نیروی دیگری.
از حکومتی که با شلیک موشک به هواپیمای مسافری در اوج خیزش سال نود و هشت ١٧٦ نفر را به قتل رساند، و حتی قبلا برای تحریک احساسات مسلمانان علیه مخالفان، حرم امام رضا در مشهد را هم منفجر کرد و همین اخیرا زندان اوین را هم به آتش کشید، کاملا قابل انتظار است که امروز نیز برای منحرف کردن اذهان، بویژه بعد از تجمع وسیع و پرشور گرامیداشت یاد مهسا در سقز و شدت گیری اعتراضات و اعتصابات در سراسر کشو، دست به چنین اقدام جنایتکارانه ای بزند. بی تردید مردم ایران، حتی اگر این اقدام واقعا کار داعش باشد، اجازه نخواهند داد این حوادث انقلاب عظیم آنان را منحرف و یا حتی کُند کند. پاسخ مردم به این نوع تمهیدات و ترفندهای حکومت از قبل داده شده است: "بسیجی، سپاهی داعش ما شمائی"!
مردم میدانند که برای دستیابی به امنیت و آرامش قدم اول اینست که حکومت داعشی در ایران را به زیر بکشند و دست به کار چنین هدفی هستند.

ننگ و نفرت بر حکومت جنایتکار اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ – ۵ آبان ۱۴۰۱

خیزش های مردمی: شماره ۸۹
۵ آبان : اعتراضات شبانه گسترده است
امشب نیز اعتراضات شبانه مردم جریان دارد. چهل روز از قتل نیکا شاکرمی گذشت و مردم خشمگین تر از هر شب در خیابانند. جمعیت زیادی از مردم در شهرهای مشهد، لاهیجان، زاهدان، سنندج، سقز، ‏شهریار، مریوان، آستارا، خرم آباد، بروجرد، پیرانشهر، تهران، بانه، اندیمشک، اهواز، شوش، و رشت و شهرهای دیگری به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر میدهند. در این تجمعات زنان بدون حجاب هستند. در بانه مردم بشدت با سرکوبگران حکومت درگیرند. در اندیمشک جمعیت زیادی جمع است و شعار میدهند: "بترسید بترسید ماهمه با هم هستیم". در بروجرد مردم با شعار " بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی" پاسخ حکومت را در مورد جنایتی که در شاهچراغ شیراز صورت گرفت و حکومت آنرا به داعش نسبت داد، دادند. جمهوری اسلامی تلاش دارد با این جنابت فضای اعتراضات را عقب براند اما این توطئه وسیعا با انزجار سراسری مردم مواجه شده است.
در تهران مردم در مناطق مختلفی از شهر از جمله در تهرانسر، ۲۱ متری تقاطع هاشم، تهران پارس به خیابان آمده اند و در خیابان فریاد مرگ بر دیکتاتور بلند است. در پیرانشهر و مریوان و بانه خیابانهای شهر تحت کنترل مردم است . در سقز درگیری ها شدید است. در زاهدان جمعیت بزرگی از مردم برای دادخواهی کشته شدگان بدست حکومت اسلامی به خیابان آمده اند و طبق خبرها حکومت نیروهای سرکوب بیشتری به این شهر گسیل کرده است. در لاهیجان مردم به خیابان آمده و سرکوبگران به سمت آنها گاز اشک آور شلیک میکنند. امشب در خیابان احمد آباد مشهد مردم یاد نیکا شاکرمی را با شعار آزادی، آزادی، آزادی گرامی داشتند. در بروجرد مردم شعار بترسید، بترسید ما همه با هم هستیم را سر میدهند. در سنندج مردم در خیابان هستند و صدای تیراندازی به گوش میرسد. امشب مردم در آستارا نیز به خیابان آمدند و با شعارهای " توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه" و "جمهوری اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم" صدای اعتراضشان را بلند کردند. امروز پزشکان علاوه بر اصفهان در همبستگی با مردم در مهاباد نیز تجمع داشتند.
دامنه انقلاب دارد شهرهای بیشتری و جمعیت بالاتری را در بر میگیرد و در مناطق مختلف شهرها مردم به خیابان می آیند. در جایی مثل مهاباد نیز امروز مردم نقاط مختلف شهر را در کنترل خود گرفتند. در این شهر کشاکش مردم با حکومتیان شبانه ادامه دارد و مردم از مسجد سرود های انقلابی پخش میکنند.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۵ آبان ۱۴۰۱ُ، ۲۷ اکتبر۲۰۲۲

خیزش های مردمی: شماره ۸۸
۵ آبان : کارگران نفت دور جدیدی از اعتصابات خود را اعلام کرده اند
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت طی بیانیه ای تحت عنوان" در همبستگی با مبارزات مردمی دست به اعتصاب میزنیم" برای روز هفتم آبان ماه فراخوان به اعتصاب سراسری در تمام مراکز نفتی را داده است. در همین رابطه کمپینی از سوی گروهی از کارگران نفت و پتروشیمی تحت عنوان صنعتگران نفت و گاز داده شده است. این فراخوان به آغاز اعتصاب از روز شنبه هفتم آبان و ترک کردن دسته جمعی کارگاهها است. در بخشی از بیانیه شورای سازماندهی چنین آمده است" شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز همانطور که در اعتراض به سرکوبگری های حکومت بر آزادی بازداشت شدگان اخیر و همکاران بازداشتی و تمامی زندانیان سیاسی تاکید کرده و اولتیماتوم داده بود که در برابر این شرایط کارگران ساکت نخواهند ماند و از تدارک اعتراضات گسترده خبر داده بود، همصدا با اعلام کنندگان این کمپین از روز شنبه هفتم آبانماه فراخوان به اعتصاب سراسری میدهد. شورای سازماندهی تمامی همکاران شاغل در مراکز نفتی و وابسته به نفت از جمله همه کارگران قراردادی و پیمانی و رسمی و همکاران شاغل در بخش عملیاتی و فنی و ستادی و رانددگان سوخت رسانی و همه و همه را به پیوستن به این اعتصاب سراسری فرا میخواند. بدین ترتیب ما کارگران نفت شاغل در مراکز نفتی نیز همصدا با مردم و با فریاد زن، زندگی آزادی از هفتم آبانماه دست به اعتصاب خواهیم زد. یک تاکید فوری ما آزادی دستگیر شدگان اخیر و همکاران بازداشتی و تمام زندانیان سیاسی است و با تمام قدرت فریاد میزنیم "زندانی سیاسی آزاد باید گردد".
در ادامه این بیانیه آمده است "شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی بر اتحاد و همبستگی همه کارگران نفت تاکید دارد. باشد که ما کارگران نفت بتوانیم با اعتصاب قدرتمند خود نقش و وظیفه تاریخی خود را در جهت تحقق خواستهای برحق مردم و برای پایان دادن به ظلم و بردگی در کل جامعه ایفا کنیم".
لازم به یاد آوریست که بدنبال فراخوان قبلی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت قبلا در روزهای هجدهم، نوزدهم و بیستم مهر کارگران نفت در عسلویه و کنگان و پالایشگاه فار ۲ پالایشگاه آبادان در همبستگی با مبارزات مردمی و علیه سرکوبگری های حکومت اعتصابی اخطاری داشتند که در جریان آن بیش از ۲۵ نفر دستگیر شدند. و بعد شماری از بازداشت شدگان به قید وثیقه و کفالت و یا در قبال پرداخت جریمه نقدی آزاد شدند. ولی کماکان شماری از انها در زندانند. آزادی کارگران دستگیر شده یک خواست فوری کارگران نفت است.
فراخوان کارگران نفت به اعتصاب سراسری، اعتصابات اخطاری کارگران در همین مدت در مراکزی چون نیشکر هفت تپه، کیان تایر، شکلات سازی آیدین، رانندگان کامیون مرودشت، بی آرتی تهران پارس با خواستهای مشخص خود و تجمعات چند روزه اخیر پزشکان در تهران و شیراز و اصفهان نشانگر حرکت سریع جامعه بسوی اعتصابات سراسری است. این درحالی است که امروز اعتصاب عمومی در کنار اعتراضات خیابانی دامنه اش به شهرهای بیشتری کشیده شده است. اعتصابات سراسری کارگری و بخش های مختلف جامعه و اعتصاب عمومی در همه شهرها یک حلقه مهم برای فلج حکومت و کنار زدن کنترل آن بر جامعه است و گامی مهم در جهت سرنگونی این حکومت منفور است.
حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری کارگری و تدارک سازمانیابی چنین اعتراضاتی و ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در تمام شهرها، محلات و محیط های کارتاکید دارد.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۵ آبان۱۴۰۱، ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: شماره ۸۷
۵ آبان : انقلاب شعله ور تر میشود
انقلاب مردم در ایران هر روز شعله ور تر میشود. امروز در شهرهای بسیاری مردم در چهلمین روز قتل نیکا شاکرمی دختر ۱۷ ساله که او نیز به یکی دیگر از نمادهای انقلاب زنانه در ایران تبدیل شده، با خشم تمام به خیابان آمده و فریاد میزدند: "ما همه نیکا هستیم. بجنگ تا بجنگیم". نیکا شاکرمی اهل خرم آباد در ۲۹ شهریور به قتل رسید و بعد از ۹ روز جسدش به خانواده تحویل داده شد. حکومت منفور اسلامی برای قتل او هم سناریو سازیهای نفرت انگیزی کرد و خانواده اش را زیر فشار قرار داد که بر این سناریو ها مهر تایید بزنند.
پیام مردم اینست که ما عزیزانمان را گرامی میداریم و جنایات حکومت جنایتکار اسلامی را فراموش نمیکنیم. دیروز در چهلمین روز قتل مهسا امینی که جرقه انقلاب کنونی را زد در سراسر ایران تجمع و اعتراضات بود و هزاران نفر بر مزار وی گرد آمدند و یادش را گرامی داشتند و فریاد مرگ بر دیکتاتور سر دادند. امروز در خرم آباد مردم بسیاری جمع شده اند و با فریاد "مرگ بر خامنه ای"، " این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت" ، "ما همه نیکا هستیم. بجنگ تا بجنگیم" سر دادند و عزم و تصمیم قاطع خود را برای تداوم قدرتمند انقلاب فریاد زدند. در همین رابطه امروز از همان آغاز صبح در محلات متعددی از تهران و شهرهای دیگری چون مهاباد، مریوان، رشت و نیز در دانشگاههای متعداد تجمعات بزرگی برپا شده بود و فریاد مرگ بر دیکتاتور تجمع کنندگان بر فضای شهرها طنین انداخته بود.
در مهاباد امروز پنجم آبان ماه پیکر اسماعیل مولودی معروف به سمکو که شب گذشته بدست جانیان اسلامی به قتل رسید با فریاد مرگ بر خامنه ای، مرگ بر دیکتاتور در گورستان مهاباد به خاک سپرده شد. پس از برگزاری این مراسم مردم خشمگین به سوی شهرداری ابن شهر حرکت کردند. در این روز جمعیت گسترده ای از مردم در خیابان های شهر حضور داشتند و جمعیت با شعار زن، زندگی، آزادی یاد نیکا شاکرمی را گرامیداشتند و فریاد مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در این روز مردم به مراکز مختلف حکومتی حمله برده و بنا بر خبرها نقاط مختلف شهر را در کنترل خود گرفته اند. از جمله مردم یک کیوسک نیروی سرکوبگر حکومت را آتش زدند. به فرمانداری حمله کردند و فروشگاه کوروش که متعلق به سپاه پاسداران است وچند مرکز دولتی مثل اداره دارایی، و کمیته امداد و کلانتری ۱۱ را در کنترل خود گرفتند.
در تهران نیز در محله امیر آباد جمعیت بسیاری به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر میدهند. گفتنی است که امروز پس از مراسم خاکسپاری اسماعیل مولودی یکی دیگر از جوانان شهر به نام شاهو خضری به قتل رسید. درگذشت او را به خانواده اش و به همگان تسلیت میگوییم و یاد همه جانباختگان را گرامی میداریم. همچنین در مریوان جمعیت بسیاری از مردم در خیابان هستند و با سرکوبگران درگیرند و بسیاری از نقاط شهر را در دست دارند.
بعلاوه امروز پزشکان اصفهان در حمایت از انقلاب مردم به خیابان آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و روز گذشته پزشکان در تهران در امیرآباد جمع بودند و جمعیت بزرگی از مردم به جمع آنها پیوستند وبا سرکوبگران درگیرشدند و دو روز قبل نیز تجمع پزشکان در شیراز را داشتیم. در این روز همچنین در دانشگاههای تهران،‌ غرب، آزاد کرج، گوهردشت، علم و هنر یزد، اصفهان، دانشگاه آزاد تهران، و چندین دانشگاه دیگر دانشجویان تجمعات و تظاهرات بزرگی بر پا کرده و با شعارهای پی در پی و همخوانی آهنگ "برای" و فریاد "نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم" انقلاب را فریاد زدند.
یک شکل اعتراض دیگر مردم پرت کردن عمامه آخوندهاست. مردم در شهرهای مختلف با خشم و نفرت عمامه آخوندها را برمیدارند و اعلام کرده اند که تا پیروزی انقلاب آخوندها از پوشیدن لباس آخوندی باید خودداری کنند و این نشانگر خشم و نفرت مردم از نمادهای مذهبی و حکومتی و کل صنعت مذهب و حکومت اسلامی و بساط چپاول و جنایاتش است.
جالب توجه است که روز گذشته شمار شهرهای اعتراضی به ۵۰ رسید و علاوه بر چهل شهر دیگر که اعلام شد در شهرهایی چون فولادشهر، بجنورد، بابل، آمل، لاهیجان، دزفول، اندیمشک و بهبهان نیز تجمع و اعتراض در جریان بود. دستگیری ها گسترده است. بنا بر خبرها شب گذشته مریم کاظمی و مریم پایاب در بهبهان دستگیرشده و به فرماندهی انتظامی بهبهان منتقل شدند. مریم کاظمی قبلا نیز در جریان اعتراضات مردمی ای که تیرماه سال ۹۹ در اعتراض به گرانی و حکم اعدام سعید تمجیدی و امیرحسین مرادی و محمد رجبی برگزار شده بود دستگیر شده و دادگاه ماهشهر او را به ۱ سال حبس محکوم کرده بود..

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران

۵ آبان ۱۴۰۱ُ، ۲۷ اکتبر۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462

خیزش های مردمی: شماره ۸۵
۴ آبان : اعتراضات گسترده خیابانی از صبح شروع شده است
بنا به فراخوانهایی که از قبل اعلام شده بود، امروز اعتراضات خیابانی گسترده ای آغاز شده است. برپایه گزارشات در تهران شماری از مردم و دانشجویان در حوالی خیابان قرنی در سمت خیابان کریمخان جمع شده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر میدهند . در بازاز تهران در باغ سپهسالار، در لاله زار، پاساژ یاران - کاشانی و بازار لوازم خانگی فروش امین حضور تهران مغازه داران برای پیوستن به اعتراضات خیابانی مغازه ها را بسته اند. تجمعات مردمی در لاله زار و قرنی تهران نیز جریان دارد. در باغ سپه سالار مردم با نیروی سرکوب درگیر شده اند. در خیابان سهروردی، شهریار و نیز در تهرانسر، محدوده میدان کمال الملک تجمعات مردمی شکل گرفته است. در گیشا گفته میشود که مردم در برابر سرکوبگران حکومت سنگربندی کرده اند و نیروی انتطامی بسوی آنان شلیک میکند. خبرها از دستگیری شماری از پزشکان زن و مرد در مقابل نظام پزشکی حکایت میکنند. در منطقه شهریار سرکوبگران بسوی مردم گاز اشک آور پرتاب میکنند. همچنین در شهرهای دیگر همچون بوشهر، اصفهان، شیراز و گیلان غرب، قصر شیرین، جوانرود، رشت، ایرانشهر، کرمان خیابان شریعتی و اقبال نیز مردم مغازه ها را برای تدارک اعتراضات خیابانی شان بسته اند.
یک صحنه زیبا و فراموش نشدنی اعتراضات امروز مراسم یادبود مهسا امینی و حرکت مردم بصورت راهپیمایی و در صفی طویل برای شرکت در این مراسم بود. امروز از سقر تا تهران و از تهران تا اهواز همه جا فریاد مرگ بر دیکتاتور بلند شد. و سرود آزادی سر داده شد.
در مشهد مردم در خیابان فلسطین و دیگر محلات به خیابان آمده اند. در سنندج شمار زیادی از مردم در خیابانند و فضای امنیتی سنگین است و در محلاتی مردم با نیروهای سرکوب درگیر شده اند. خبرها از دستگیری یکی از جوانان در این شهر توسط سرکوبگران حکایت میکند. در قزوین و شهریار نیز مردم به خیابان ها آمده اند. در قزوین در خیابان یخچال مردم با راهبندان و بوق‌زدن‌های پیاپی معترضات در کف خیابان را همراهی میکنند. در این روز همچنین در عفیف آباد شیراز جمعی از زنان حجاب ها را برداشته و در خیابان حرکت کردند و مردم با کف زدن و شادی از آنها حمایت و استقبال کردند.
تظاهرات و اعتراضات در دانشگاهها و کوی دانشجویان در ابعادی گسترده تر از روزهای قبل جریان دارد. اسامی شماری از دانشگاههایی که در آن تجمعات برپا شده عبارتند از: دانشکده فنی دانشگاه تهران در امیرآباد ، خوابگاه علوم پزشکی کوی پسران و دختران، دانشگاه نجف آباد، دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران، دانشگاه علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد شیراز شهرک صدرا، دانشگاه بوعلی در همدان، دانشگاه بهشتی، دانشگاه تهران مرکز واحد پونک، دانشکده فنی دانشگاه تهران واقع در امیرآباد، دانشگه گیلان، دانشگاه یزد، و دانشگاه آزاد کرج. آزاد گوهردشت، چمران اهواز، خواجه نصیر، شهر قدس و رسام کرج، آزاد رودهن، دانشگاه الزهرا و دانشگاه هنر و معماری پارس
از جمله شعارهای دانشجویان عبارتند از :" مرگ بر دیکتاتور"، "توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه"، ، "هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه"، "کشته آبان ما، ۱۵۰۰نفر"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد"، و "چهلم مهسا شده، کمر رژیم خم شده".
در کوی دانشگاه سرکوبگران با دانشجویان درگیر شدند. و نیروهای انتظامی به روی دانشجویان شلیک کردند. در دانشگاه علوم تحقیقات تهران دانشجویان مقابل سرکوبگران ایستاده و اجازه نمی دادند که وارد دانشگاه شوند.
دانش آموزان نیز امروز مثل روزهای قبل پرشور و رزمنده به خیابان آمدند و از جمله تجمعات آنها در شهرهای مشهد، قزوین، در خیابان سهروردی تهران، بوکان و اصفهان برپا شد و مردم به جمع آنها پیوستند. در بوکان نیروهای امنیتی در محله میر آباد به دانش‌آموزان حمله کردند و مردم با سرکوبگران درگیر شدند.
درکنار اعتراضات خیابانی امروز کارگران فولاد بوتیا کرمان و کارگران پالایشگاه نفت تهران نیز دست به اعتصاب زدند. همزمانی اعتصابات کارگری با اعتراضات خیابانی از فضای گستردگی و سراسری شدن اعتراضات و اعتصابات خبر میدهد.
گسترش خیزش و انقلاب عزم مردم در سراسر کشور را برای سرنگونی قطعی حکومت منفور اسلامی نشان میدهد. جمهوری اسلامی جایش در راس جامعه نیست باید به زباله دان انداخته شود و مردم عزم خود را برای این هدف جزم کرده اند.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۴ آبان۱۴۰۱، ۲۶ اکتبر ۲۰۲۲