حزب حكمتیست(خط رسمی): صفی متحد و سراسری، برای آزادی و برابری

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

امروز چهارشنبه چهارم آبان سراسر ایران شاهد اعتراضات نسل جوان و مردم آزادیخواه علیه جمهوری اسلامی بود. اعتراضاتی كه متحدانه خواهان آزادی زن، خواهان برابری و خواهان رفتن جمهوری اسلامی بود. شهر سقز در این روز شاهد تجمع هزاران نفره بر مزار مهسا امینی و علیه استبداد و توحش جمهوری اسلامی بود. امروز علاوه بر مردم سقز، آزادیخواهان از شهرهای مختلف ایران برای گرامیداشت جان باختن مهسا امینی و برای همدردی با خانواده و بستگان او، به سقز آمدند و در صفی هزاران نفره در "آیچی" در كنار آرامگاه مهسا امینی جمع شدند.

جمهوری اسلامی تلاش كرد با توسل به هر وسیله ای، از تهدید خانواده مهسا تا بستن راهها، مانع تجمع مردم معترض شود، اما مردم مبارز از راههای مختلف و در صفهای وسیع و چند كیلومتری به طرف آرامگاه مهسا به راه افتادند و سد نیروهای جمهوری اسلامی را در هم شكستند. امروز آرامگاه مهسا مهماندار هزاران انسان آزادیخواه از سقز و شهرهای مختلف ایران بود كه متحدانه علیه استبداد حاكم، برای آزادی زن، برای عدالت و برای گرامیداشت یاد مهسا دور هم حلقه بستند.
علاوه بر شهر سقز، امروز دانشجویان در دهها دانشگاه تجمع كردند و ضمن گرامیداشت یاد مهسا امینی، خواست و مطالبات خود را بیان كردند و علیه اختناق و سركوب، با خواست آزادی دستگیر شدگان و پایان فضای پادگانی دانشگاهها و برای آزادی و برابری تجمع كردند. دانشجویان در دانشگاههای صنعتی امیر كبیر، صنعتی شریف، دانشگاه تهران در بیانیه ای اعلام كردند "اگر به مطالبات ما پاسخ داده نشود، كنشهای اعتراضی ما ادامه خواهد یافت". بعلاوه بسیاری از دانشگاههای دیگر از جمله دانشگاه علوم تحقیقاتی تهران، كشاورزی تهران، دانشكده دندانپزشكی، دانشگاه آزاد تهران، بهشتی، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، فنی تهران، دانشگاه الزهرا، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه آزاد كرمان، دانشگاه خوارزمی كرج، دانشگاه علم و فناوری مازندران، صنعتی شاهرود و... شاهد تجمعات اعتراضی بودیم. در بسیاری از این دانشگاهها نیروهای حراست و انتظامی به صفوف دانشجویان حمله كردند. دانشجویان دختر و پسر در کنار هم و در سلف سرویسها تجمع كردند و یکبار دیگر مهر باطلی بر جداسازی های جنسی حاكمیت كوبیدند.
همچنین استاندار كردستان برای سد كردن تجمع در دانشگاهها و مراكز تحصیلی امروز را به بهانه "مقابله با بیماری های تنفسی و آنفولانزا" تعطیل اعلام كرد.
همزمان و علاوه بر دانشگاهها در بسیاری خیابانها و محلات مختلف از شهرهای ایران از جمله تهران، سنندج، مشهد و... شاهد اعتراضات مردم آزادیخواه علیه جمهوری اسلامی بودیم. بعلاوه بسیاری از شهرهای كردستان از جمله سنندج، سقز، بوكان، مریوان، كامیاران و.. مردم با بستن مغازه های خود شهر را به حالت تعطیل كشاندند.
همزمان با این اعترضات در مدت اخیر در بسیاری از مراكز كارگری، از پارس جنوبی، علسویه و پالایشگاه آبادان تا كارگران فولاد اهواز و هفت تپه و... شاهد تجمعات مختلف، اعتصاب و اعتراضات كارگری هستیم كه هنوز ادامه دارند. كارگران در این تجمعات ضمن اعتراض به سركوب و جنایات این روزهای حاكمیت، با محكوم كردن تبدیل مراكز كارگری به پادگان و دستگیری وسیع كارگران معترض، خواست و مطالبات دیگر خود را بیان كرده اند.
امروز در سراسر ایران نسل جوان و مردم آزادیخواه، ضمن اعلام همدردی با خانواده مهسا امینی و گرامیداشت جانباختن او، متحد و سراسری به تجمعات و اعتراضات خود ادامه دادند و خواهان پایان سركوب، آزادی همه زندانیان سیاسی، پایان پادگانی شدن مراكز كارگری و تحصیل و محل زندگی مردم، آزادی زن و آزادی های سیاسی شدند.
اعتراضات متحد و سراسری امروز بعلاه دست ردی بر سینه فرصت طلبان و مرتجعین طرفدار سلطنت و بعلاوه "مركز همكاری" احزاب ناسیونالیست كرد بود. جریان سلطنت طلب با علم به اعتراضات در چهلمین روز مرگ مهسا، با اعلام اینكه این روز، همزمان روز تولد محمد رضا پهلوی است، تلاش كرد در كمال وقاحت و بیشرمی اعتراضات مردم علیه جمهوری اسلامی را دفاع از محمد رضا پهلوی، که به قدرت همین مردم به زیر کشیده شد، نام بگذارد. مركز همكاری احزاب ناسیونالیست كرد نیز با فراخوان به مردم كردستان كه در این روز "لباس كردی بپوشند"، سعی كرد بر این اعتراضات مهر قومی بكوبد و پرچم نفاق قومی را به نام مهسا امینی بر آن آویزان كند. این تلاشهای ارتجاعی كه در تقابل كامل با اعتراضات سراسری و آزادیخواهانه این مدت بود، یك بار دیگر اهداف و ماهیت ارتجاعی صاحبان آنرا برملا کرد و شکست خورد. امروز یکبار دیگر مردم ازادیخواه در ایران، پیر و جوان، زن و مرد، کارگر و دانشجو و ... یک صدا آزادی و برابری را فریاد زدند و اعلام کردند نیروهای ناسیونالیست ازهر جنس آن و طرفداران بازگشت به گذشته، نه فقط ربطی به مبارزه شجاعانه و متحد آنها ندارند، که علیه آن و برای به شکست کشاندن آن به میدان آمده اند. امروز مردم از سقز تا تهران، از تبریز تا شیراز و مشهد یکصدا نه بزرگی به ارتجاع، از هر نوع و جنس، گفتند!

مردم آزادیخواه !
جوانان انقلابی!
اعتراضات و تجمعات وسیع شما، از شهر سقز تا دانشگاهها و محلات شهرهای مختلف ایران از تهران و مشهد تا سنندج و شمال و... و همزمان تجمعات و اعتصابات كارگری در این مدت، بار دیگر قدرت متحد مردم آزادیخواه ایران را برای جامعه ای آزاد، امن و مرفه را به جهانیان نشان داد. تلاش این مدت شما، در دانشگاهها، مدارس، محلات، شهرها و مراكز كارگری برای سازمانیابی نیروی خود و جنبش آزادیخواهانه تان، قابل ارج و قدمی به جلو بود.
حزب حكمتیست (خط رسمی)، بعنوان بخشی از این جنبش رادیکال، آزادیخواه و برابری طلب، همراه شما برای وسعت دادن به اعتراضات متحد و سراسری شما، برای سازمانیابی این اعتراضات و برای تحمیل مهمترین خواست و مطالبات فوری شما به حاكمیت، از آزادی زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان، آزادی زن و آزادیهای سیاسی، تخلیه محل كار و زندگی مردم از نیروهای امنیتی و انتظامی میكوشد. بی تردید رفتن جمهوری اسلامی، بعنوان اولین مانع دستیابی ما به آزادی و رفاه و برابری، با قدرت متحد ما ممكن است. پیروزی های تاكنونی، سكویی جدی برای پیشروی های آتی ما و برای به میدان آوردن نیروی وسیع مردم آزادیخواه جهت سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی و ساختن جامعه ای آزاد و مرفه بر ویرانه های آن است.

حزب حكمتیست(خط رسمی)
چهارم آبان ۱۴۰۱- ۲۶ اكتبر ۲۰۲۲