سوئد و فنلاند معامله ای شنیع بر سر فعالیت اپوزیسیون ترکیه

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

حزب حكمتیست (خط رسمی): تلاش امریكا برای گسترش نفوذ ناتو به اقصی نقاط جهان، نهایتا در اوكراین با مقابله روسیه به جنگی انجامید كه ماهها است ادامه دارد. جنگ در اوكراین فرصتی شد كه دول غربی، در راس آنها و بیش از همه آمریكا و انگلستان، به جسد نیمه جان ناتو روحی تازه بدمند، كشورهای دیگر را به پیوستن به آن تشویق كنند، دول اروپایی را به بهانه "خطر تجاوز روسیه" بیش از هر زمانی میلیتاریزه كنند و فضای دنیا را تحت تاثیر قرار دهند. پیوستن دو دولت سوئد و فنلاند به ناتو از جمله نتایج اهدافی است كه دول غربی و خصوصا دولت آمریكا دنبال كرده است.

درخواست سوئد و فنلاند با مخالفت تركیه به عنوان یكی از اعضا ناتو روبرو شد. تركیه شرط توافق خود را طرح همكاری این كشورها برای مقابله با اپوزیسیون خود در سوئد و فنلاند بیان كرد. بالاخره این معامله سر گرفت و دو دولت "دمكرات" سوئد و فنلاند در معامله ای كثیف رای ورود خود به ناتو را از تركیه خریدند و بابت آن اپوزیسیون "كرد" تركیه را به این كشور فروختند. آنها برای کسب رای ترکیه در جهت عضویت در ناتو، توافقنامه ای را به امضا رسانده که طی آن، دو کشور، برای محدود کردن فعالیت های اپوزیسیون "کرد" ترکیه و استرداد اعضای آن به ترکیه، با اتهام فعالیت تروریستی علیه دولت ترکیه، ابراز آمادگی کرده اند.

دولت ترکیه که در سالهای گذشته، سازمانده رسمی بخشی از تروریسم رسمی و دولتی علیه مردم کردستان هم در تركیه و هم در سوریه بوده است، این بار، با استفاده از شرایط روز، در معامله ای كثیف دولت های دو کشور دیگر را نیز برای فشار و استرداد هر فعال سیاسی، بعنوان متهم به تروریسم از نظر ترکیه، را هم با خود همراه کرده است. این معامله كثیف زمانی انجام میگیرد كه تركیه به عنوان یك دولت تروریستی در جنایت، توحش و كشتار مردم، خصوصا مردم كرد زبان چه در تركیه و چه در سوریه و... زبانزد خاص و عام است.

در جهانی که دولت ها و قدرت های منطقه ای و جهانی، این کره خاکی را میدان تروریسم دولتی و قانونی خود کرده اند، تمام باندهای تروریستی جهان را سازمان داده و به جان مردم انداخته اند، صحبت کردن از مبارزه علیه تروریسم، بهانه ای برای سازماندهی ترور است. بعلاوه، کدام دولت قلدر در این کره خاکی مخالفین خود را تروریست خطاب نمی کند؟ از جمهوری اسلامی تا ترکیه و اسرائیل و امریکا و...، کدامیک تروریست های درجه یک این جهان نیستند؟ در دنیای واقعی این دولتها و در راس همه دولت آمریكا نه تنها بزرگترین دولت تروریستی كه بعلاوه بزرگترین مخلوق بخش اعظم باندهای تروریستی جهان است.

اقدام اخیر دولتهای سوئد و فنلاند و معامله آنها با تركیه بر سر اپوزیسیون و فعالین سیاسی كرد زبان تركیه و سوریه، نه تنها عملی شنیع و باز كردن میدان برای یكی از تروریستی ترین دولتهای جهان است، كه بعلاوه عمق ریاكاری این دو دولت را در ادعای دفاع از آزادی را بیان میكند. این "توافقنامنه" عمق دفاع دولتهای مدافع دمکراسی و حقوق بشر از آزادی سیاسی انسانها است.

حزب حکمتیست (خط رسمی)، قول همكاری دولتهای سوئد و فنلاند با تركیه و علیه اپوزیسیون و فعالین كرد زبان این كشور را شدیدا محكوم میكند و آنرا در خدمت تروریسم دولت تركیه میداند. ما هر نوع همكاری عملی این دولتها با تركیه و علیه اپوزیسیون دولت تركیه را نه تنها محكوم كه با آن مقابله خواهیم كرد. ما همه احزاب و سازمانهای سیاسی، اتحادیه های كارگری و مدافعان آزادی های فردی و سیاسی را به مقابله و اعتراض به این اقدام شنیع و ضد انسانی جلب میكنیم.

حزب حكمتیست (خط رسمی)
۳۰ ژوئن ۲۰۲۲

با گسترش اعتراضات به استقبال رئیس حکومت جانیان برویم
طبق اخبار، رئیس جمهور نظام فقر و کشتار و فلاکت در روز ۱۶ تیر به استان کردستان سفر خواهد کرد. رئیس دولت قاتلین آزادیخواهان و کمونیستها قرار است به سرزمینی سفر کند که هیچوقت نتوانسته پایه های نظامش در آنجا تثبیت شود. کردستان سرزمین مقاومت در برابر ارتجاع و مبارزه در دفاع از آزادی و رفاه و برابری، رئیسی نماینده و مسئول تحمیل فقر و فلاکت، سرکوب و حکومت پلیسی را به خود نخواهد پذیرفت.
جمهوری اسلامی در بیشتر از چهاردهه حاکمیت خود هیچوقت نتوانست در کردستان مشروعیتی پیدا کند، برعکس در این چهاردهه به عنوان اشغالگر و نماینده تهاجم به آزادی، تهاجم به انسانیت و مردمی که سمبل دخالت در سرنوشت خود بودند، تصویر و تثبیت شده است. این نظام از بدو تولد، با روسای ریز و درشت خود، مورد نفرت عمیق مردم در کردستان بوده است. مردم در کردستان از بدو حاکمیت اسلامی در برابر تعرضهای این رژیم، مبارزه ای همه جانبه را در دفاع از دستاوردهای انقلاب، مقاومت در مقابل تعرض به زنان، در مقابل هجوم به آزادیها و نمادهای انسانی، در مقابل تحمیل فقر، فلاکت و بندگی را سازمان داده اند. کردستان بر متن چنین مبارزه و اعتراضی به حق به نماد مقاومت و آزادیخواهی در ایران تبدیل شده است.

امروز، مبارزه و اعتراض و تعرض به پایه ها و نمادهای حکومت اسلامی نه تنها در کردستان بلکه در سطحی سراسری و در شهرهای بزرگ و صنعتی ایران با قدرت در جریان است. مردم و در راس آن طبقه کارگر پیشرو و سوسیالیستهای آن بر علیه فقر و فلاکت و تورم و نبود امنیت، رفاه و آزادی، حاکمیت کاپیتالیستی- اسلامی را به مصاف طلبیده اند و زمین را زیر پای حاکمیت داغ کرده اند.
رئیسی امروز در حالی به کردستان سفر میکند که مردم کردستان در هماهنگی کامل با مبارزات سراسری در ایران نقشه به زیر کشیدن کامل جمهوری اسلامی را دارند. نفرت مردم با گذشت چهار دهه حکومت جانیان اسلامی عمیقتر شده و سرنگونی این نظام در عمل به پدیده ایی عینی و عمومی تبدیل شده است. بر بطن چنین تناسب قوایی سفر رئیسی به کردستان قطعا نفرت و انزجار مردم کردستان را در پی خواهد داشت . سفر رئیسی نفرت مردم را عمیقتر و باعث باز شدن زخمهای قدیمی در کردستان خواهد شد.

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی) مردم استان کردستان را فرا میخواند با گسترش مبارزات و اعتراضات برای رفاه، امنیت و آزادی به استقبال رئیس جمهوری حکومت سرکوب و اختناق بروند. مردم آزادیخواه کردستان باید با قدرت تمام یکبار دیگر نه فقط نفرت خود از این رژیم، که عزم خود برای به زیر کشیدن حکومت جانیان را به نماینده آن نشان دهند. این نظام درمانده در جواب به ابتدایی ترین خواستها و مطالبات مردم باید برود. مردم در کردستان در صف مقدم تلاش برای سرنگونی این نظام فقر و فلاکت خواهند بود.

دفتر کردستان حزب حکمتیست ( خط رسمی)
۲۹ ژوئن ۲۰۲۲

"خداوندِ" ۱۴۰۱ در محاصره دشمن است!
(اندر باب گنده‌گویی‌های خامنه‌ای)

خامنه‌ای امروز به مناسبت ۷تیر و در سالروز قتل‌عام‌های دهه شصت و در دیدار با مسئولین دستگاه قضایی نظام، "فرموده" که سنت کشتار دشمن در همه دوران‌ها قابل تکرار است و باید بدانیم خداوند سال ۱۴۰۱ همان خداوند سال ۱۳۶۰ است.

خطاب خامنه‌ای در بیان این "لطیفه"، نیروهای سرکوب امروز و دشمن امروز که نظام وی را به محاصره خویش درآورده است، جنبش اداره شورایی جامعه است که تنها آلترناتیو موجود روی زمین سفت و در ابعاد اجتماعی است.

تا جایی که به نیروهای سرکوب نظام می‌رسد، توان و قدرت آنها همین است که همه می‌بینند، نیرویی که برای مقابله با جنگجویان نان و معیشت و آزادی درمانده است. عقب‌راندن‌های نظام توسط این دشمن، به نسبت تیر ۱۳۶۰، غیرقابل تصور است، دیگر سال‌هاست که "اقتصاد مال خر" نیست. بی‌خدایی سال‌هاست برای کسی خطرساز نیست، کمونیسم و سوسیالیسم و انقلابیگری علیه وضع موجود، سال‌هاست که تحمیل شده‌اند. اعتصابی که در هر نقطه‌ای از این کشور ممنوع بود، سال‌هاست که بخشی جدایی‌ناپذیر از تنفس سیاسی این دشمن در چهار گوشه این کشور است. تحمیل تشکل کارگری، گِل گرفتن شورای اسلامی، تحمیل نمایندگان انتخابی کارگران برای مذاکرات رسمی بین کارگران و حاکمیت، تحمیل شده‌اند. نه فقط این، اعتصابات همزمان و هماهنگ بیش از یکصد مرکز کارگری محصول سیاسی و کارگری همین سال‌های اخیر است. بدترین اتفاق در متن پیشروی‌های این دشمن، مقبولیت آلترناتیو اداره شورایی کارگران برای جایگزینی جمهوری اسلامی در بعد اجتماعی و دست بالا پیدا کردن افق عدالت‌خواهی شورایی در مبارزات جاری است، چیزی كه زمین را زیر پای همه دشمنان طبقه كارگر با پوزیسیون و اپوزیسیون داغ كرده است.

شکست تمام‌عیار تابوهای مذهبی و مقدسات دینی، شكست پروژه‌های مختلف نظام علیه زنان و اسلامی كردن جامعه، زیر پا رفتن تمام خط قرمزهای نظام دینی در عرصه زندگی خصوصی و اجتماعی و فرهنگی، بخش کوچکی از محصولات تغییر در تناسب قوای سال‌های اخیر است.

تلاش خامنه‌ای برای بالابردن روحیه و اعتماد به نفس نیروهایش جهت مقابله با تحرکات این دشمن در مراکز کارگری و آموزشی و اقشار محروم جامعه، آب در هاون کوبیدن است؛ این نیرو تمام سناریوهایش را عملی کرده و تماما سوخته‌اند، تمام کشتارهایش در دی و آبان را کرد، جای شورش را تحرکات سازمان‌یافته گرفته است...

بگذار خامنه‌ای و همراهان مرتجع‌اش خواب دوران قدرقدرتی و راه‌انداختن جوخه‌های اعدام و كشتارهای جمعی از كمونیست‌ها، كارگران و انقلابیون را ببینند و هذیان بگویند. امروز پیام سوسیالیست‌ها و جنبش عدالت‌خواهانه طبقه كارگر برای آزادی و برابری به هر كوی و برزنی سرایت كرده، امید و خوشبینی ایجاد كرده و حلقه محاصره حاكمیت را روز به روز با صف متحد خود تنگ و تنگ‌تر كرده است. سرنگونی جمهوری اسلامی تنها قدم اول در این راه و برای نجات جامعه از توحش و بربریت نظام كاپیتالیستی است.

حزب حکمتیست (خط رسمی)
۲۸ ژوٸن ۲۰۲۲ - ۸ تیر ۱۴۰۱