فاشیسم، لمپنیسم و زن ستیزی طرفداران سلطنت جایی در اپوزیسیون ندارد!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز ۲۹ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی درادامه یکشنبه های اعتراضی و تجمعات پی در پی خود در دو هفته اخیر در چندین شهر از جمله در شهرهای اهواز، شوش، اراک، کرمانشاه ، شوشتر، کرمان، ساری، دورود، زنجان، آبادان دست به تجمع زدند. این اعتراضات در بسیاری از شهرها همچون اهواز، شوش، اراک، شوشترو کرمانشاه با راهپیمایی همراه بود و در آنها جمعیت زیادی شرکت داشتند. اعتراضات بازنشستگان در هفته اخیر در چنین ابعادی و با فریاد شعارهایشان در کف خیابانها فضای شهرها را تحت تاثیر خود قرار داده و تحرکی به فضای اعتراض جامعه داده است.

ادامه تجمعات و راهپیمایی بازنشستگان تامین اجتماعی در چندین شهر

نه غزه، نه لبنان، دروغ میگن به ملت

روز ۲۹ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی درادامه یکشنبه های اعتراضی و تجمعات پی در پی خود در دو هفته اخیر در چندین شهر از جمله در شهرهای اهواز، شوش، اراک، کرمانشاه ، شوشتر، کرمان، ساری، دورود، زنجان، آبادان دست به تجمع زدند. این اعتراضات در بسیاری از شهرها همچون اهواز، شوش، اراک، شوشترو کرمانشاه با راهپیمایی همراه بود و در آنها جمعیت زیادی شرکت داشتند. اعتراضات بازنشستگان در هفته اخیر در چنین ابعادی و با فریاد شعارهایشان در کف خیابانها فضای شهرها را تحت تاثیر خود قرار داده و تحرکی به فضای اعتراض جامعه داده است.

در اهواز بعد از تجمع در مقابل فرمانداری بازنشستگان دست به راهپیمایی زده و با شعارهای"نه غزه، نه لبنان، دروغ میگن به ملت"، "رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو"، " مدیر بی لیاقت استعفا ، استعفا"، و "گرانی، تورم، بلای جان مردم"، فریاد اعتراض خود را بلند کردند.

در اراک بازنشستگان راهپیمایی کردند ودر خیابانهای شهر با خواندن سرود "زیر بار ستم نمیکنیم زندگی جان فدا میکنیم در ره آزادگی" فریاد اعتراض و آزدیخواهی سر دادند. در شوش نیز بازنشستگان با کف زدند و با صف بزرگ راهپیمایی خود در سطح شهر صحنه پرشوری از اعتراض بپا کردند.در این شهر بازنشستگان مقابل فرمانداری تجمع کرده و از فرمانداری تامرکز شهر و میدان هفت تیر وبلعکس را راهپیمایی کردند. بازنشستگان در شوش شعار میدادند: "توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه"، "نه مجلس نه دولت نیستن به فکر ملت" ، "معیشت، منزلت، حق مسلم ماست"، "تورم، گرانی بلای جان مردم"، "فقط کف خیابان، بدست میاد حقمون"، " وعده وعید چه خوب بود ولی همش دورغ بود "، و "تورم ۱۰۰ درصد افزایش ۱۰ درصد"، "حسین حسین شعارتون، دروغ و دزدی کارتون"، "یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه" در سطح شهر راهپیمایی کردند و با خواندن سرود زیربار زندگی نمیکنیم، جان فدا میکنیم در ره آزادی، فریاد آزادگی سر دادند.

در رشت نیز بازنشستگان تامین اجتماعی تجمع داشتند و از جمله شعار «فریاد فریاد از این همه بیداد» را سر دادند.

در دورود با زنشستگان شعار میدادند: وعده و وعید خوبه اما همش دروغه" و در زنجان بازنشستگان با شعار تامین اجتماعی/چه نام اشتباهی اعتراض خود را به بی تامینی بلند کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی اولتیماتوم داده اند که تا وقتی که مصوبه افزایش ده درصدی تحقیر آمیز حقوقها لغو نشود و به مطالباتشان پاسخ داده نشود اعتراضات خود را ادامه خواهند داد و به اولتیماتوم خود عمل کرده و اعتراضاتشان ادامه دارد. اعتراض بازنشستگان به فقر و بی تامینی و سونامی گرانی و به بساط چپاولگری های حکومت و تعرض هر روزه به معیشت مردم است. تبدیل تجمعات اعتراضی به راهپیمایی در شهرها شکلی از گسترش اعتراضات در سطح جامعه است و راه را برای اعتراضات توده ای مردمی بیشتر باز میکند. از خواسته ها و اعتراضات بازنشستگان باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲

۲۹ خرداد: اعتراضات رانندگان، کارگران ساختمانی، خانواده های معلمان زندانی در سقز

- رانندگان در تهران، خیابان دمشق روبروی اداره راهداری در اعتراض به گرانی ها و وضع بد معیشتی خود دست به تجمع زدند.

- کارگران ساختمانی پیمانی آرماتوربندی در کرمانشاه در اعتراض به سطح نازل دستمزدها و محرومیت از حق بیمه تجمع کردند. یکی از تجمع کنندگان در جمعیت طی سخنانی از وخامت اوضاع و زندگی مرگبارشان سخن گفت.

- بنا بر خبرهای منتشر شده هنوز شماری از بازداشت شدگان تجمع سراسری بیست و ششم معلمان در زندانند. خانواده های بازداشت شدگان سقز روز گذشته و امروز در اعتراض به دستگیری ها مقابل دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی در این شهر دست به تجمع زدند. خواست این خانواده ها آزادی فوری عزیزانشان است. هم اکنون یازده نفر دیگر از بازداشت شدگان شهر سقز در زندان بسر میبرند که اسامی آنها عبارتند از: خالد عبداللهی، سلیمان عبدی، احمد قادری، خالد شیخی، آمانج امینی، زاهد مرادی، اسماعیل ریحانی، حسام خاکپور، حسن رحیمیان، طاهر حامدی و محسن شکوهی.

هم اکنون کارزاری قدرتمند برای آزادی معلمان زندانی درجریان است. جنبش معلمان یک سنگر مهم مبارزات مردمی است و پیوستن به این کارزارها برای آزادی معلمان زندانی و علیه سرکوبگری های حکومت فوری و ضروری است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲

tel:00447435562462
tel:00447435562462

فاشیسم، لمپنیسم و زن ستیزی طرفداران سلطنت جایی در اپوزیسیون ندارد!

روز گذشته در پی آنکه شیوا محبوبی، چهره سیاسی سرشناس و از رهبری حزب کمونیست کارگری، در توئیتی به نقد دیکتاتوری و سلطنت پرداخت، موجی از حملات فاشیستی و زن ستیزانه، مملو از خشونت کلام، لمپنیسم و کثیف ترین شکل مردسالاری در دفاع از سلطنت و رضا پهلوی به سوی او سرازیر شد.

اینگونه رفتارها از سوی برخی از مدافعان سلطنت در فضای مجازی را قبلا هم شاهد بوده ایم اما در چند روز اخیر بویژه شدت گرفته است چندانکه حتی برخی فعالین راست هم از "شنیدن صدای پای فاشیسم" صحبت کرده اند.

واقعیت این است که این فحاشی ها از یک طرف نشانه درماندگی سیاسی این جناح اپوزیسیون است و از طرف دیگر جمهوری اسلامی برنده اصلی اینگونه حملات برخی هواداران سلطنت به دیگر شخصیت های اپوزیسیون و منتقدان سلطنت است. "سربازان گمنام امام زمان" و ماموران جمهوری اسلامی طبق معمول وظیفه دارند در کنار شعبان بی مخ های فضای مجازی ظاهر شوند و در فضایی که شاه اللهی ها ایجاد میکنند به شنیع ترین و ضد انسانی ترین و فاشیستی ترین شکل کمونیست ها را مورد حمله قرار دهند و تشنج را میان اپوزیسیون و به نفع حکومت دامن بزنند. سران و رهبران "سامانه پادشاهی" و از جمله رضا پهلوی باید بدانند که تا زمانی که رسما و صریحا این لمپن ها و قمه کش های اینترنتی را محکوم نکرده و از خود دور نکنند عملا میدانی برای مزدوران حکومت ایجاد میکنند.

حزب کمونیست کارگری خواهان فضای هرچه آزادانه تر و انسانی تر در دیالوگ و گفتگو و نقد سیاسی ولو تند و آشتی ناپذیر در اپوزیسیون است. ما بشدت هرگونه لمپنیسم و زن ستیزی و خشونت و ارعاب و تهدید کلامی از سوی برخی طرفداران سلطنت و یا هر جریان سیاسی دیگر را در فضای مجازی و واقعی محکوم میکنیم.

ما همه نیروهای سیاسی اپوزیسیون را فرا می خوانیم تا متحد و یکصدا لمپنیسم و زن ستیزی و قداره کشی اینترنتی را محکوم کنند. ما به شعبان بی مخ ها و چماقداران فاشیست سلطنت اطمینان خاطر میدهیم که جامعه ایران بسیار سیاسی تر، هوشیارتر و با فرهنگ تر از این است که چنین فضایی را تحمل کند. جامعه ای که با تمام قوا علیه لمپنیسم اسلامی قد علم کرده است اجازه نمیدهد چنین اخلاقیات بیشرمانه ای جایی در مبارزات آزادیخواهانه مردم علیه حکومت اسلامی پیدا کند.
حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲