فروپاشی ساختمان متروپل در آبادان یک فاجعه انسانی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

شماره ۳۱: ظهر روز دوم خرداد با فروپاشی ساختمان متروپل در آبادان دوم خرداد فاجعه دیگری علیه مردم رقم خورد که آنرا نیز آشکارا باید در کارنامه جنایات جمهوری اسلامی ثبت کرد. با این رویداد مردم آبادان مملو از خشم و اندوه شدند و علیه جانیان حاکم اعتراض نمودند. متروپل که با پول غارت منابع عمومی شهر و با میلیون ها تومان رشوه و بهره کشی از صدها کارگر ساخته شد و زخمی بود ناسور بر پیکره رنجور آبادان به ناگهان فرو ریخت و جان هایی را ستاند.

ریزش ساختمان برج های دوقلو متروپل آبادان و فاجعه رخ داده در آن قابل پیش بینی و پیشگیری بود، اما فساد رایج در حکومت حامی سرمایه و سیری ناپذیری سود اندوزان حریص، جنایت دیگری همچون پلاسکو تهران ر ا اینبار در آبادان رقم زد.

حکومت در هراس از خشم فوران کرده مردم آبادان، ابعاد این فاجعه و آمار واقعی جان باختگان و مصدومان را پنهان کرده است. بدنبال این اتفاق ناگوار شماری از مردم در این شهر دست به اعتراض زدند و در حالی که اکنون به تجهیزات مدرن و پیشرفته برای آوار برداری، دستگاههای ردیاب، سگ های زنده یاب و نیروهای امداد و کادر پزشکی مجهز نیاز است، از ترس سر بلند کردن گسترده تر اعتراضات مردمی، آنهم بدنبال اعتراضات اخیر علیه سونامی گردانی، صف طویلی از مزدوران یگان ویژه و جانیان ضد شورش را روانه آبادان کرده اند.

در جریان این فاجعه انسانی عده ای جان باخته اند، عده ای مصدوم و زخمی، عده ای زیر خروارها آوار گرفتار و عده ای هم در اثر این فاجعه جنایتکارانه، شغل و کار خود را از دست داده اند.

مسئول و مقصر اصلی این جنایت دلخراش حاکمان چپاولگر و رژیم دزد سالار اسلامی است. دولت باید فی الفور همه امکانات امدادی را از سراسر کشور به آبادان فرستاده و به سرعت جان کسانی که زیر آوار مانده اند را نجات دهد و در مرحله بعدی فورا خسارات مالی وارده به مردم را جبران نمایند.

بنا به گزارشهای متعددی از قبل در مورد خطرات این ساختمان هشدار داده شده بود اما مسئولین توجهی نکردند و حتی به سازندگان آن که از دستگاه فاسد حکومتی بودند جایزه نیز اعطا کردند. مردم خشمگین باید محاکمه همه مقامات و افراد دخیل در این جنایت و در راس آن هلدینگ عبدالباقی که دست پرورده نهادهای امنیتی، مدیران منطقه آزاد اروند، قرارگاه خاتم سپاه و شریک تجاری سرداران سپاه و برادرزادگان شمخانی است را خواستار شوند.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری، واحد خوزستان
۲ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳ مه ۲۰۲۲

tel:00447435562462

tel:00447435562462