جلسه دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری - حکمتیست برگزار شد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روزهای شنبه و یکشنبه ٩ و ١٠ ‌آوریل ٢٠٢٢ برابر با ٢٠ و ٢١ فروردین ١٤٠١ جلسه دو ماهه دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری - حکمتیست با حضور اکثریت اعضای دفتر سیاسی و دبیر کمیته مرکزی برگزار شد. دبیران کمیته خارج کشور و ستاد تبلیغات حزب نیز به نشست دفتر سیاسی دعوت شده بودند. دستور جلسه مصوب دفتر سیاسی عبارت بود از: ١- گزارش و ارزیابی ٢- تدارک سیاسی و اجرائی پلنوم ٤٤ حزب، ٣- جنگ در اوکراین و پیامدها ٤- اوضاع سیاسی ایران ٥- قرار و قطعنامه ٦- انتخابات.

در بحث گزارش سیاستها و اقدامات دوماه و نیم گذشته حزب، سیاوش دانشور، رحمان حسین زاده، صالح سرداری، نادر شریفی به ترتیب رئیس دفتر سیاسی و دبیران کمیته های سازمانده، کردستان و خارج، مسئولین مالی، تبلیغات و تلویزیون رفقا ملکه عزتی، پروین کابلی، اسماعیل ویسی و سیوان کریمی، گزارش کار ارگان و حوزه فعالیت شان را به جلسه دفتر سیاسی ارائه کردند. نشست دفتر سیاسی در موضوعات کلیدی مورد توجه حزب و اقدامات و سیاستهای اتخاذ شده بحث کرد و نقاط قوت و ضعف را مورد بررسی قرار داد. در این جلسه عادی شدن کامل فعالیت حزب و پشت سر گذاشتن دوران کرونا اعلام و بر پیگیری جدی مصوبات و پروژه های حزب تاکید شد. ارزیابی دفتر سیاسی از اقدامات و سیاستهای حزب بویژه در دو ماه گذشته مثبت و بر گسترش حضور و دخالت سیاسی در قلمروهای مختلف متناسب با نیازهای دوره جدید تاکید کرد.

دستور بعدی تدارک سیاسی و اجرائی برگزاری نشست کمیته مرکزی، پلنوم ٤٤ حزب بود. دستور جلسه پیشنهادی دفتر سیاسی تعیین و نکات ضروری سیاسی و اجرائی از جمله دعوت کادرهای حزب تاکید و تصمیمات مقتضی در مورد برگزاری پلنوم اتخاذ شد.

مبحث بعدی در باره جنگ اوکراین و پیامدها و نحوه برخورد به آن بود. در این بحث که بصورت پانل برگزار شد، رفقا حسین مرادبیگی (حمه سور)، رحمان حسین زاده و سیاوش دانشور بحث را ارائه کردند و در ادامه رفقای دفتر سیاسی در مورد مسائل مطرح شده و ارزیابی شان از سیاست حزب اظهار نظر و دخالت کردند. جلسه دفتر سیاسی با موضع و جهت گیری حزب در برخورد به این جنگ ارتجاعی توافق داشت. در عین حال در تبیین علل جنگ و پیامدهایش موارد مشخصی از تفاوت نظر در مورد ماهیت و دلائل جنگ، شیوه برخورد به آن وجود داشت.

در دستور اوضاع سیاسی ایران که بحثی برای همفکری و بررسی آخرین موئلفه ها بود، از جمله برسر توافق جدید برجام و روش برخورد حزب بحث شد. بر موضع درست تاکنونی حزب به این مسئله تاکید و بر نکات ضروری دیگری در دوره پیش رو تاکید کرد.

دستور آخر جلسه دفتر سیاسی انتخابات بود. ابتدا سیاوش دانشور به اتفاق آرا بعنوان رئیس دفتر سیاسی حزب انتخاب شد. سپس در انتخابات اعضای هیئت اجرائی رفقا رحمان حسین زاده، عبداله دارابی، صالح سرداری، پروین کابلی و سعید یگانه به عنوان اعضای هیئت اجرائی دفتر سیاسی انتخاب شدند.

دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

٢٥ فروردین ١٤٠١- ١٥ آوریل ٢٠٢٢