اطلاعیه خبری حزب کمونیست کارگری ایران

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اول اسفند: تجمعات گسترده بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد اصفهان: روز اول اسفند بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به سطح نازل حقوقها و برای پیگیری مطالبات خود در چند شهر دست به تجمع و اعتراض زدند. این تجمعات در ادامه یکشنبه های اعتراض در شهرهای تبریز در مقابل استانداری و در شهرهای بجنورد، رشت، و اراک مقابل صندوق بازنشستگی برگزار شدند. بازنشستگان شعار میدادند: "هزینه ها دلاریه، حقوق ما ریالیه"، "می‌میریم ، میمیریم حق مان را می گیریم"، " عیدی کارمندی، نمیخوایم، نمیخوایم"

خواستهای اعلام شده بازنشستگان عبارتند از: کوتاه شدن دست دولت از صندوق های بازنشستگی و نظارت ، بازرسی و کنترل نمایندگان مستقل بازنشستگان بر صندوق ها، پرداخت بدهی های به روز شده دولت به صندوق سازمان تامین اجتماعی، اجرای همسان سازی کامل حقوق، تعیین حقوق مطابق با هزینه های واقعی زندگی و افزایش آن طبق ماده ۹۶ متناسب با نرخ واقعی تورم ، اجرای ماده ۱۱۱ (مستمری از کارافتادگی نباید از حداقل مزد کارگر کمتر باشد).، توقف طرح دوفوریتی حذف ماده ۵۰ تامین اجتماعی علیه منافع کارگران و بازنشستگان، اجرای ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی در مورد ارائه همه خدمات درمانی بشکل رایگان‌و لغو قراردادها با شرکتهای بیمه ای که هدفی بجز غارت اموال بازنشستگان ندارند، پرداخت عیدی کارگری معادل دو ماه حقوق به بازنشستگان، احتساب سابقه ارفاقی مشاغل سخت و زیان آور همچون سابقه استحقاقی در متناسب سازی حقوق سال ۹۹ بازنشستگان و پرداخت معوقه ی آن، آزادی بی قید و شرط همه فعالین از جمله کارگر بازنشسته آقای اسماعیل گرامی .

بازنشستگان همچنین به عیدی ناچیز یک میلیون و ششصد هزار تومانی اعتراض داشته و این مبلغ را در مقایسه با عیدی و حقوقهای نجومی بگیران" خودی"، در ادامه سرکوب زندگی خود دانسته و به سطح نازل حقوقها و تورم و فلاکت حاکم اعتراض دارند. آنها خواهان پرداخت حداقل عیدی دو برابری حقوق تاکید دارند.

در روز اول اسفند همچنین بازنشستگان فولاد در اصفهان نیز برای پیگیری مطالبات خود تجمع داشتند.

بازنشستگان در اعتراضاتشان بارها و بارها بر افزایش حقوقهای خود به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی تاکید کرده اند و اکنون با توجه به رشد سرسام آور قیمت ها تاکید بازنشستگان بر افزایش حقوقها به بالای ۱۶ میلیون است. درمان رایگان و داشتن حق مسکن و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله دیگر تاکیدات بازنشستگان در مبارزاتشان بوده است. بازنشستگان یک بخش رزمنده جامعه هستند و از خواستها و مطالبات آنها باید وسیعا حمایت کرد. اسماعیل گرامی از کارگران بازنشسته که از فروردین ماه تاکنون در بازداشت بسر می برد باید بدون قید و شرط آزاد شود.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰فوریه

۲ اسفند:‌ اعتصاب و تجمع و اعتراضات کارگری
ادامه اعتصاب معدن زغال سنگ، تجمعات کارگران مخابرات گیلان، و کادر درمانی در تهران و سه خبر دیگر

- اعتصاب هفتصد کارگر معدن زغال سنگ البرز شرقی در دامغان امروز ۲ اسفند وارد سومین روز خود شد. اعتراض این کارگران به قراردادهای موقت برده وار و شرایط سخت کاری و معیشتی است. "پیمانکار حیا کن مجموعه را رها کن" یک شعار این کارگران در اعتراضاتشان در این اعتصاب بوده است. کوتاه شدن دست پیمانکاران و دلالان امروز به یک مطالبه گسترده در سطح جامعه تبدیل شده است.

- جمعی از لوکوموتیورانان شاغل در راه‌آهن مشهد در اعتراض به صدور احکام تبعید اجباری همکاران خود به ناحیه شرق شهرستان طبس در این روز مقابل ساختمان راه آهن تجمع کرده و خواستار لغو صدور احکام شغلی از این دست هستند.

- صبح روز دوشنبه ۲ اسفند نزدیک به ۲۰۰ نفر از نیروهای شرکتی مخابرات گیلان برای پیگیری مطالبات خود مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان تجمع کردند. اعتراض این کارگران به قرارداده های موقت کاری، عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و رد ناقص حق بیمه کارگران و مشکلات برخورداری از همان بیمه حداقلی و نازل است.

- کارگران فضای سبز شهرداری شهرستان کارون (کوت عبدالله) برای پیگیری مطالبات حقوقی خود امروز دوشنبه مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. به گفته کارگران سه ماه حقوق و ۲ ماه حق بیمه آنها پرداخت نشده است. همچنین به سطح نازل حقوقها و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اعتراض دارند. بعلاوه یک خواست فوری این کارگران در این روزهای پایان سال پرداخت عیدی و سنوات یازده ماهه آنهاست.

- کارگران شهرداری منطقه ۳ خرم آباد در اعتراض به تعویق شش ماه مزد، مزایا و حق بیمه خود مقابل استانداری لرستان تجمع کردند. استخدامهای موقت، سطح نازل حقوقها و دیرکرد پرداخت آن، عدم پرداخت حق بیمه و مشکلات بیمه از جمله مشکلات سراسری کارگران شهرداری است. دائمی شدن قراردادها و کوتاه شدن دست پیمانکاران و افزایش حقوقها خواست فوری کارگران شهرداری است.
- جمعی از نیروهای کادر درمان در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلاتشان با شعار کادر درمان داد بزن، حقتو فریاد بزن مقابل ساختمان وزارت بهداشت دست به تجمع زدند. سطح نازل حقوقها، فشار بالای کاری و کمبود پرستار، قراردادهای موقت و پیمانی، تعویق پرداخت حقوقها، استاندارد پایین مراکز درمانی و عدم اجرای پروتکل های سازمان بهداشت جهانی ،از جمله موضوعات اعتراض کادر درمانی بوده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱ فوریه ۲۰۲۲
tel:00447435562462

tel:00447435562462

اطلاعیه خبری
تجمع اعتراضی پاکبانان شهرداری کرج و کارگران شرکت البرز شرقی، و فضای اعتراض در موتوژن تبریز

- روز یکشنبه اول اسفند ماه پاکبانان شهرداری کرج در اعتراض به سطح نازل حقوقها و تعویق پرداخت آن و نیز قراردادهای موقت کاری در برابر شورای اسلامی شهر تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند.

- صبح روز یکشنبه اول اسفند ماه ۷۰۰ کارگر معدن زغال سنگ شرکت البرز شرقی در دامغان در ادامه اعتراضات روز گذشته در معدن طرزه بخاطر قراردادهای موقت برده وار و شرایط سخت کاری و معیشتی مجدداً تجمع کردند و خواستار تغییر وضعیت شغلی خود و دیگر مطالباتشان شدند. در این روز کارگران با شعار "پیمانکار حیا کن مجموعه را رها کن" صدای اعتراض خود را به بساط چپاولگری پیمانکار شرکت بلند کردند. کوتاه شدن دست پیمانکاران امروز یک خواست مهم بخش های مختلف کارگری از جمله کارگران معادن، نفت، و شهرداریها است.

- روز جمعه ٢٩ بهمن ماه در نهمین روز اعتراضات کارگران پیمانی موتوژن تبریز پیمانکار طرف قرارداد با کارگران، با انتشار نامه اى خواهان اين شده بود كه كارگران قراردادى روز شنبه ٣٠ بهمن براى تسويه حساب به دفتر شركت مراجعه كنند. و این نامه براى ٧٠٠ كارگر قراردادى به معنای اخراج آنها از کار بود.
اما با بالاگرفتن فضایی از خشم و اعتراض در میان کارگر، در روز ۳۰ بهمن صابر پرنیان رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان شرقى با انتشار پیامی صوتى در صفحه شخصى خود خبر اخراج كارگران را ″يك سوء برداشت‶ توصيف كرد! او در پیام خود تصمیم مدیریت به اخراج و عقب نشینی بعدی را توجیه کرده و با گفتن اینکه مدت قرارداد این کارگران تا بهمن ماه بوده است و بر این اساس پیمانکار طرف قرارداد شرکت طی نامه‌ای به کارگران اعلام کرده بود که به شرکت مراجعه کنند، در نظر کارگران این نامه اعلام اخراج آنها ا ز کار تلقی شده است. بدنبال این مقدمات، پرنیان از تمدید قراردادها مطابق سنوات گذشته خبر داد.

این اتفاقات بیش از هر چیز از هراس هزار کارگر پیمانی شاغل در شرکت موتوژن که به کار تولید الکتروموتورهای سه فاز، تک فاز و الکترون موتورهای خاص مشغولند حکایت میکند. کارگران موتوژن تبریز از روز ۲۰ بهمن ماه در اعتراض به سطح پایین حقوقها و قراردادههای موقت پیمانی وارد اعتصاب شدند. اعتراض دیگر آنها به نامشخص بودن وضعیت بیمه و شمرده نشدن کارشان در زمره کارهای سخت و زیان آور است و خواهان عقد قرارداد مستقیم با شرکت و کوتاه شدن دست پیمانکاران هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰فوریه ۲۰۲۲

بیانیه حزب کمونیست کارگری در باره قطعنامه پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی


حکومت اعدام و سرکوب در منگنه فشار جهانی

روز پنجشنبه ٢٨ بهمن، پارلمان اروپا با اکثریت قاطع آراء، قطعنامه‌ای علیه سرکوب و اعدام و شکنجه و نقض گسترده حقوق مردم ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی صادر کرد. در این قطعنامه به قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، گروگان گرفتن شهروندان دوتابعیتی، دستگیری و بازداشت فعالین سیاسی و مدنی، استفاده از شکنجه علیه زندانیان، اعدام کودکان، اعدام به دلیل گرایشات جنسی و اعتقادات سیاسی و عقیدتی، وضعیت غیر انسانی که در زندانها حاکم است، بیعدالتی در جریان دادرسی و کشتار و اعدام روزنامه‌نگاران، اشاره شده و صریحا اعلام شده است که در دوره ریاست جمهوری رئیسی اعدام‌ها افزایش یافته است.

قطعنامه پارلمان اروپا، خواهان الغای کامل مجازات اعدام در ایران،و به عنوان اولین قدم در این جهت خواهان به تعلیق درآوردن فوری مجازات اعدام شده است. قطعنامه همچنین از رژیم اسلامی میخواهد تمامی زندانیان سیاسی را از زندان آزاد کند وصدور حکم اعدام برای افراد زیر ۱۸ سال در هر شرایطی را به صراحت ممنوع اعلام کند.

بی‌تردید طنین بلند جنبش علیه اعدام، جنبش مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و جنبش دادخواهی در صدور چنین قطعنامه‌ای توسط پارلمان اروپا نقش جدی داشته است. این قطعنامه نشان برجسته‌ای از پییشروی و تاثیرگذاری جنبش‌های حق طلبانه در ایران و نیز نفرت جهانی از جمهوری اسلامی بویژه بدلیل کشتار مسافران هواپیمای اوکراینی و کشتار بیرحمانه معترضان آبان ۹۸ است و نشان میدهد همزمان با تنگتر شدن حلقه محاصره جمهوری اسلامی توسط مردم ایران، در جهان نیز حلقه محاصره این حکومت تنگتر میشود.

قطعنامه پارلمان اروپا، در کنار دادگاه عالی انتاریو که سرنگون ساختن هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ سرنشین آن را جنایتی عامدانه و تروریستی توسط رهبران جمهوری اسلامی اعلام کرد، دادگاه حمید نوری - شریک جرم ابراهیم رئیسی در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷- دادگاه بین المللی مردمی آبان و حکم ٢٠ سال زندان دیپلمات تروریست جمهوری اسلامی در بلژیک، نشان میدهد که حکومت اسلامی همزمان با پیشروی جنبش سرنگونی در ایران، در سطح جهان هم در حال منزوی شدن است.

برای خانواده‌هایی که عزیزانشان توسط جمهوری اسلامی در دهه شصت با فتوای خمینی و با شرکت قاتلانی مثل ابراهیم رئیسی قتل عام شده‌اند؛ برای خانواده هایی که عزیزانشان توسط موشک جمهوری اسلامی در آسمان کشتار شده‌اند؛ برای مادران و دادخواهان کشتار دهه شصت و کشتار آبان ٩٨، برای کارگران و معلمانی که رهبرانشان توسط حکومت اسلامی به زندان افتاده‌اند، برای هنرمندان و نویسندگان و روزنامه نگارانی که شاهد قتل عزیزانشان در زندانها بوده‌اند؛ برای زنان و دخترانی که در بیدادگاه‌های اسلامی و با اتکاء به قوانین شریعت به مرگ محکوم شده‌اند؛ برای جوانانی که فقط به خاطر گرایشات جنسیشان طناب دار برگرنشان انداخته‌اند؛ و بالاخره برای اکثریت عظیم مردمی که کل حکومت اسلامی را طناب دار بر گردن خود میدانند و عزم خود را برای پاره کردن این طناب بارها نشان داده‌اند، صدور چنین قطعنامه‌ای از طرف پارلمان اروپا قطعا خبری بسیار خوشحال کننده است.

اعدام قتل عمد دولتی است و باید بی‌اما و اگر بعنوان یک جنایت ممنوع شود. زندانیان سیاسی و عقیدتی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند، به هر نوع شکنجه و هر نوع گروگانگیری باید پایان داده شود. حزب به همراه جنبش گسترده دادخواهی و همه مردم آزاده در ایران و در جهان خواهان آنست که مقامات جمهوری اسلامی به خاطر ابعاد کشتار وسیع زندانیان سیاسی، بدلیل سرکوب سیستماتیک مردم و بدلیل آپارتاید جنسی و سایر جنایاتی که در طول حاکمیت رژیم منفور اسلامی علیه مردم اعمال شده است و امروز بسیاری از آنها بر جهانیان آشکار شده و نهادهایی مانند پارلمان اروپا به آن اذعان میکنند، دستگیر و محاکمه شوند.

حزب خواهان بایکوت و انزوای جمهوری اسلامی در سطح جهان است. اکنون که نهادی مانند پارلمان اروپا بر موارد متعدد جنایات جمهوری اسلامی رسما انگشت گذاشته و قطعنامه روشنی علیه آن صادر کرده است و دادگاه‌های متعددی در اروپا و کانادا با اسناد روشن حکم به جنایات سیستماتیک حکومت داده‌اند، میتوان و باید دولتها و نهادهای بین المللی را برای بایکوت جمهوری اسلامی بیش از پیش تحت فشار قرار داد. روشن است که جمهوری اسلامی دست از جنایات خود برنمیدارد و مردم ایران راهی جز سرنگونی آن ندارند. فشار به نهادهای بین المللی برای برداشتن گام‌های موثرتر و مشخصا بایکوت جمهوری اسلامی، خدمت بزرگی به مردم ایران برای رهایی از شر این حکومت است.

حزب همه نهادها و سازمانها و احزاب و رهبران پیشرو کارگری و فعالین حقوق بشر و شخصتهای ادبی و هنری و ورزشی در سطح جهان را فرامیخواند که در تلاش برای انزوای کامل سیاسی جمهوری اسلامی شرکت کنند و به هر شکل ممکن دولتهای متبوع خود و پارلمان اروپا و سازمان ملل را زیر فشار قرار دهند که گام‌های موثرتری علیه جمهوری اسلامی بردارند و این حکومت را در عرصه‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، ورزشی، فرهنگی و هنری بایکوت کنند. جنبش‌های حق‌طلبانه در ایران نیز میتوانند نقش موثری در این راستا ایفا کنند. ما همه فعالین سیاسی و رهبران جنبش های اعتراضی را فرامیخوانیم با استفاده از شرایط مناسب تری که در سطح جهان علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است، نقش خود را در این زمینه نیز ایفا کنند.

دور نیست آن لحظات پرشکوهی که ما مردم ایران، حکومت اسلامی منزوی در جهان را سرنگون کرده، ایران و منطقه و جهان را از وجود مافیای تروریستی اسلامی پاک کنیم و دنیایی انسانی، دنیایی برابر و آزاد برپا داریم. دنیائی که در آن طناب دار فقط به عنوان نشانی از بربریت اسلامی در موزه‌ها به نمایش درخواهد آمد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹ فوریه ۲۰۲۲


۳۰ بهمن: معلمان در شهرهای م تجمعات برزگ و سراسری معلمان

رئیسی، قالیباف این آخرین پیام است، جنبش فرهنگیان آماده قیام است

 

امروز 30 بهمن یکی از روز های درخشان در اعتراض جامعه به حکومت چپاول و سرکوب را شاهد بودیم. معلمان در این روز به فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان مرحله دوم اعتراضات خود به سیاستهای حکومت در شهرهای مختلف را به جریان انداختند. این تجمعات در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرها مقابل ادارات کل آموزش و پرورش و در شهرستانها مقابل ادارات آن برگزار شد. معلمان بازنشسته نیز در این تجمعات شرکت داشتند. در این تجمعات حضور زنان مثل همیشه چشمگیر بود.

گزارشات تاکنونی از تجمعات امروز در این شهرها خبر میدهند: تهران، کرج، شیراز، اصفهان، سنندج، اهواز، ایلام، خرمشهر، اراک، یزد، سقز و زیویه، جوانرود، شهرکرد، همدان، اردبیل، شوشتر، سمیرم، زرین دشت، قیر و کارزین، کوهدشت، لنده، کرمان، لنگرود، بابلسر، مریوان، خرم آباد، شوش دانیال، تبریز، ارومیه، شازند اراک، زنجان، زاهدان، اندیمشک، گچساران، آمل، مشهد،

در تهران جمعیت بزرگی در تجمع شرکت داشتند و با شعارهای معلم دادن بزن حقتو فریاد بزن ، با اهل قلم هر که در افتاد ور افتاد ، و معلم زندانی آزاد باید گردد فریاد اعتراض خود را بلند کردند. در تجمع تهران معلمان موسوم به کارنامه سبز نیز حضور داشتند و با شعار " باز جیباتون بی پول شد، آزموناتون شروع شد" اعتراض خود را به بلاتکلیفی شغلی و اختلاسها اعلام داشتند. در شیراز یکی از معلمان زن در سخنرانی پرشوری از اینکه حق گرفتنی است سخن گفت و سخنان او مرتبا با کف زدن جمعیت پاسخ میگرفت.در ایلام معلمان با شعار "رئیسی، قالیباف این آخرین پیام است، جنبش فرهنگیان آماده قیام است" به حاکمین اولتیماتوم دادند. و در لنگرود عزیز قاسم زاده که قبلا زندانی بود و برای او پرونده سازی امنیتی شده سخنران بود.

معلم زندانی آزاد باید گردد شعار برجسته این روز بود و شعارهای دیگر عبارت بودند از: "از تهران تا خراسان معلمان در زندان"، "معلم داد بزن، حقتو فریاد بزن"، " وعده‌های تو خالی با دولت پوشالی"، " آزادی بیاموز... این است کلاس امروز"

بنا بر خبرها در روز 30 بهمن روح الله مردانی (رادا ) معلم و فعال صنفی فرهنگیان در مقابل اداره ی آموزش و پرورش شهرستان دلفان (لرستان )بازداشت شد. در البرز نیز تجمع معلمان مورد یورش نیروهای انتظامی قرار گرفت و در جریان آن بیش از 15 نفر بازداشت شدند که اسامی شماری از آنها عبارتند از: شبنم بهارفر، آزاده مختاری و آجرلو و آقایان جمشیدی، سالمی و شهریاری. معلمان اعلام کرده اند که این سرکوبگری ها تاثیری بر عزم و اراده آنها برای ادامه اعتراضاتشان ندارد . یک خواست فوری آنها آزادی فوری همکاران دربند و بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنان است.

به مناسبت تجمع سراسری سی ام بهمن ماه قطعنامه ای از سوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان انتشار یافته است که در آن خواستهای سراسری معلمان اعلام شده است. این قطعنامه چتر اتحاد سراسری معلمان حول خواستها و مطالباتشان است و در تجمعات آنها قرائت شد. دراین قطعنامه ضمن اشاره به پاسخ نگرفتن خواستهای معلمان بعد از یکسال اعتراض و مبارزه و به محاق رفتن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و اجرایی نشدن کامل طرح رتبه بندی به تاراج رفتن صندوق ذخیره فرهنگیان اعتراض شده است. در این قطعنامه همچنین معلمان به سیاستهای ویرانگر خصوصی سازی و پولی سازی آموزش و پرورش و تبعیض آموزشی اعتراض کرده و بر حق تحصیل رایگان برای همه کودکان تاکید میکنند. در ادامه این قطعنامه با برشمردن ادامه بازداشتها و مواردی از دستگیریها به ادامه سیاست سرکوب و ارعاب حکومت اعتراض شده و از جمله در آن به این موارد اعتراض شده است: ادامه حبس اسماعیل عبدی و سایر معلمان دربند، اجرای حکم زندان لطیف روزیخواه طی روزهای گذشته که در شرایط کرونایی منجر به بیماری وی شده‌است، صدور حکم ۴ سال و ۶ ماه زندان برای جعفر ابراهیمی و تشدید فشار بر شعبان محمدی و جلوگیری نیروهای امنیتی و انتظامی از دیدار فعالان صنفی از سراسر کشور با مسئولان شهر مریوان و خانواده وی.

قطعنامه، حرکت سرکوبگرانه نیروی انتظامی برای ممانعت از دیدار فعالین صنفی از خانواده شعبان محمدی را نشانه استیصال دانسته و مینویسد:" آنان گمان می‌کنند که می‌توانند جنبش معلمان را مرعوب کنند غافل از اینکه همان زمانی که آنان تعدادی از فعالان صنفی را مجبور می‌کردند کردستان را ترک کنند معلمان از راه‌های مختلف خود را به مریوان رساندند هم با خانواده معلم زندانی دیدار و اعلام همبستگی کردند هم به فرماندار مریوان پیام رساندند که ما در هیچ شرایطی مرعوب نمی‌شویم و هر نوع بازداشت و صدور حکم زندان و احضار و پرونده‌سازی مانع مطالبه‌گری ما نخواهد شد. چرا که شورای هماهنگی بر عهد و پیمان خود با معلمان استوار است.". در پایان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در قطعنامه خود خطاب به حاکمیت بر خواستهای فوری معلمان تاکید کرده و اولتیماتوم میدهد:

۱. اگر قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا نگردد.

۲. اگر لایحه رتبه‌بندی مطابق با خواسته اکثریت معلمان در سال ۱۴۰۰ عملیاتی نشود و بودجه آن برای سال آینده مشخص و معین نگردد.

۳. اگر دولت و مجلس به دنبال برنامه‌های غارتگرانه برای صندوق ذخیره فرهنگیان باشند و مالکیت معلمان به صندوق را نپذیرند.

۴. اگر امنیت شغلی نیروهای غیررسمی، خرید خدماتی و خدمتگزاران تامین نگردد و پاداش بازنشستگان ۱۴۰۰ پرداخت نشود.

۵. اگر همچنان سیاست‌های پولی‌سازی ادامه یابد و دست حاکمیت در جیب والدین دانش‌آموزان باشد و حقوق دانش‌آموزان تامین نگردد.

۶. اگر معلمان زندانی آزاد نشده و معلمان اخراجی بر سر کار خود بر نگردند و احکام صادر شده علیه معلمان لغو نگردد و احضار فعالان صنفی و پرونده‌سازی‌ها ادامه داشته باشد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعتراضات خود را به اشکال متفاوت و گسترده‌تر ادامه خواهد داد. ". بدنبال این اولتیماتوم شورای هماهنگی از تمام ارکان قدرت خواستار این شده است که بیش از این در مقابل اراده آنان نایستند و به مطالبات معلمان بازنشسته و شاغل تن دهند.

خواستهای معلمان، خواستهای همه مردم است و حزب کمونیست کارگری ایران ضمن حمایت قاطع از خواستها و مبارزات آنان همه بخش های جامعه را به حمایت فعال از اعتراضات معلمان و مطالبات آنها فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸ فوریه ۲۰۲۲