از زندانیان سیاسی که در اعتصاب هستند حمایت کنیم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اطلاعیه: از زندانیان سیاسی که در اعتصاب هستند حمایت کنیم. جان این زندانیان در خطر است و نیاز به حمایت وسیع و جهانی دارند. اعتراض و اعتصاب زندانیان سیاسی در زندان اوین، زندان شیراز، زندان قرچک و زندان تهران بزرگ همچنان ادامه دارد. همانطور که اطلاع دارید اعتصاب زندانیان به دنبال و در اعتراض به قتل خاموش بکتاش آبتین شاعر نویسنده و عضو‌کانون نویسندگان ایران ، اعتراض به شرایط زندان از جمله محرومیت زندانیان از درمان و تبعید و شکنجه زندانیان از تاریخ بیست و دوم دیماه ابتدا در زندان اوین شروع شد.

زندانیان سیاسی در زندانهای اوین، تهران بزرگ، شیراز و قرچک ، دست به اعتصاب غذا زدند و‌خواستار روشن شدن مرگ بکتاش آبتین، تغییر شرایط زندانها و عدم تبعید زندانیان سیاسی شدند.
به دنبال ادامه اعتصاب و افت فشار خون چند نفر از زندانیان، آنها را به بهداری زندان بردند. مسئولین زندان نه تنها به خواسته های زندانیان جواب ندادند بلکه آنها را مورد تهدید و توهین قرار دادند. در زندان تهران بزرگ یکی از بازجوها در جواب به درخواست زندانیان اعتصابی برای عذرخواهی مسئولان برای قتل حکومتی بکتاش آبتین، با تمسخر به اعتصاب‌کنندگان گفت: ۱۷۶ نفر را در هوا زدیم، نه کسی استعفا داد نه کسی عذرخواهی کرد. بکتاش که یک نفر بود، دست از توهم بردارید!”
زندانیان اعتصاب خود را ادامه داده و اعتراض و خواستهای زندانیان در اعتصاب غذا ، از طرف فعالین در ایران و سایر کشورها همراهی ‌و حمایت شده است. در شهر وین و چند شهر دیگر اروپا اعتصاب و اعتراض در حمایت از زندانیان سیاسی و خواسته هایشان برگزار شد.
در ادامه اعتصاب‌ها، روز جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰، در پی وخیم شدن وضعیت جسمی امیر حسین مرادی، سعیدتمجیدی،محمد ترکمان و حمید جعفر کاشانی، این زندانیان را به بهداری زندان تهران بزرگ انتقال داده شدند. دکتر بهداری بجای انجام وظیفه اش که نجات جان بیمار میباشد، شروع به توهین و‌فحاشی میکند ‌و با چاقو‌ به سعید تمجیدی حمله میکند که با اعتراض دیگر زندانیان مواجهه میشود. بلافاصله ۲۲ نفر از ماموران به زندانیان یورش برده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پیامهای صوتی زندانیان سیاسی از زندان تهران بزرگ را در ریز ملاحظه میکنید:
سعید تمجیدی از زندان تهران بزرگ در رابطه با یورش به زندانیان اعتصاب کننده در زندان تهران بزرگ

https://t.me/CFPPI3/3250
حمید حاج جعفر کاشانی
https://t.me/CFPPI3/3254

به دنبال ادامه اعتصاب زندانیان روز نهم بهمن ماه سه نفر از سازمان زندان‌ها با حمید حاج جعفر کاشانی نماینده اعتصاب کنندگان ملاقات کردند. این سه نماینده رژیم به کاشانی گفتند که نه تنها بابت قتل بکتاش آبتین معذرت خواهی نمیکنه بلکه در صورت ادامه اعتصاب آنها را به زندان‌هایی با شرایط بدتر و سلول انفرادی تبعید میکنند.
جان زندانیان سیاسی در اعتصاب در خطر است و رژیم تلاش دارد آنها را از هر طریق ممکن تحت فشار بگذارد. این زندانیان برای دادخواهی بکتاش آبتین و تمامی زندانیان و در اعتراض به شکنجه و تبعید و شرایط غیر انسانی زندان‌ها دست به اعتصاب غذا زده‌اند . جان این زندانیان در خطر است و نیاز به حمایت وسیع و جهانی دارند. زندانی سیاسی علیرغم شکنجه های روزانه جسمی و روحی مجبور می شود جسمش را که مداوم در معرض انواع فشارها و بیماری هاست به خطر انداخته و دست به اعتصاب غذا بزند. ما مدافعین زندانیان سیاسی باید تلاش و مبارزه را هر چه وسیعتر کنیم تا زندانی سیاسی مجبور به اعتصاب غذا و به خطر انداختن جانش نشود.
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از طرق مختلف از جمله پخش وسیع اخبار و خواسته های زندانیان سیاسی در اعتصاب و ارسال نامه به سازمانهای جهانی از اعتراض و خواسته های زندانیان سیاسی در اعتصاب حمایت کرده و خواهد کرد. به دنبال قتل بکتاش آبتین کمیته نامه ای به دولت‌ها، سازمانهای جهانی و مردم ارسال داشت و در آن به قتل عامدانه آبتین و محرومیت زندانیان درمان را برجسته کرد. این نامه و ترجمه فارسی و اسپانیایی آن را در زیر ملاحظه میکنید:

Farsi: https://wp.me/p9yWrK-2jO
English: https://wp.me/p9yWrK-2jG
Spanish: https://wp.me/p9yWrK-2kg

شیوا محبوبی سخنگوی این کمیته همچنین در هفته گذشته در حمایت از زندانیان سیاسی در اعتصاب غذا نامه ای به سازمانهای جهانی و افکار عمومی ارسال کرده و خواستار فشار به رژیم شد. این نامه که متن انگلیسی آن را در زیر ملاحظه میکنید شامل نکات زیر می‌باشد.
https://wp.me/p9yWrK-2l1
در این نامه در رابطه با شروع اعتصاب غذا و خواسته هایش، قتل آبتین، وضعیت زندانیان اعتصابی و حمایت‌هایی که از آنها شده است، تهدید و توهین به زندانیان اعتصابی و شرایط آنها توضیح داده شد . در بخشی از این نامه از مردم خواسته شده است با ارسال نامه اعتراضی به رژیم از خواسته های زندانیان در اعتصاب حمایت کرده و خواستار دسترسی زندانیان به درمان شوند. در این نامه همچنین خواسته شده است که از دولت‌ها و نماینده اتحادیه اروپا که با رژیم مذاکره می کنند بخواهند که رژیم اسلامی را مسئول قتل بکتاش آبتین و مسئول جان زندانیان اعتصابی دانسته و رژیم را جهت دسترسی زندانیان به درمان و آزادی زندانیان سیاسی تحت فشار بیاورند. در آخر این نامه آدرس‌های مربوطه در اختیار مردم قرار داده شده است.
شما مدافعین آزادی زندانیان سیاسی نیز میتوانید از طرق مختلف از خواست زندانیان سیاسی در اعتصاب حمایت کنید، از جمله با پیوستن به حرکت‌های حمایت از زندانیان سیاسی در کشورهای مختلف، تجمع در مقابل زندان‌هایی که زندانیان دست به اعتصاب زده اند ، ارسال نامه (با استفاده از آدرس‌ها در لینک زیر بالا) به سازمانهای جهانی و کمک به جلب افکار عمومی جهت فشار جهانی به رژیم جهت جواب دادن به خواسته های این زندانیان و آزادی زندانیان سیاسی.

صدای زندانیان سیاسی در بند را به گوش دنیا برسانیم .

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ برابر با یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰

مصاحبه برنامه تلویزیونی ‘ برای آزادی زندانیان سیاسی’ با مسعود وظیفه در رابطه با یورش به زندانیان اعتصاب کننده در زندان تهران بزرگ


?کانالهای تماس با کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
https://linktr.ee/cfppi