گزارشی از پیكت اعتراضی در لندن

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

همبستگی با اعتصاب زندانیان سیاسی در ایران: تجمع اعتراضی که امروز پنج شنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰ در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران بود به فراخوان حزب حکمتیست (خط رسمی) و دیگر احزاب و فعالان چپ برگزار شد. این تجمع همزمان با اعتصاب برخی از زندانیان سیاسی در ایران بود که علیه عدم رسیدگی حاکمان رژیم جنایتکار اسلامی به مطالباتشان و همچنین علیه ظلم، خفقان و به بند کشیدن معلمان و فعالان در زندان ها که در غیر انسانی ترین شرایط و زیر شکنجه و فشارهای ننگین برای برحق ترین آرمان های خود مبارزه کرده اند.

معترضان حاضر در تجمع با شعارهای کوبنده ی خود خواهان آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی شده و بیش از پیش طبل رسوایی حکومت کثیف اسلامی در خارج كشور را کوبیدند.
قدمت جنایات و کشتار رژیم جمهوری اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست و البته فشار هر چه بیشتر بر زندگی روزانه مردم در طول سالهای کریه حکومت این جانیان هر روز بیش از پیش بر مردم عیان گشته است. مبارزات گسترده آزادی خواهانه طبقه كارگر و اقشار مختلف مردمی علیه این ماشین کشتار جمهوری اسلامی مُهر محکمی بر حقارت و نداشتن صلاحیت حضور این انگل ها بر جان و مال مردم است.امروز دیگر بر كسی پوشیده نیست كه با حضور قدرتمند طبقه كارگر در صحنه سیاست ایران، مردم روز به روز متشكل تر و وسیعتر به میدان مبارزه با این نظام آمده اند؛ داخل و خارج ایران در این امر مشترك به هم پیوسته و متحد است.
در راستای همصدایی با فریاد آزادیخواهانه مردم ایران و مطالبات بر حق آنها برای داشتن یک زندگی بهتر در جامعه ای آزاد و برابر ، حضور معترضان فعال و کمونیست ها با شعارهای پرشور در مقابل ساختمان کنسولگری رژیم فاسد جمهوری اسلامی ادامه داشت.
شعارها همچنان بر محور «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» ، «معلم، كارگر، اتحاد اتحاد» ، «زنده باد حكومت شورایی»، «زنده باد اداره شورایی»، « مرگ بر حکومت ضد زن» و حمایت از مطالبات و مبارزات مردم و آزادی بی قید و شرط کارگران، معلمان ، دانشجویان و تمام زندانیان سیاسی بود. ما كمونیستها و آزادیخواهان در خارج كشور تضمین خواهیم كرد كه صدای مردم مبارز ایران و طبقه كارگر و مطالبات آنان باشیم.

حزب حکمتیست (خط رسمی)
کمیته لندن

۲۷ ژانویه ۲۰۲۲
برابر با ۷ بهمن ۱۴۰۰