ستار رحمانی: صدای اسماعیل گرامی باشیم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته بیش از ۹ ماه است که در زندان مرکزی تهران بزرگ (فشافویه) حبس است. دادگاه انقلاب تهران نخست او را به ۵ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و دو میلیون تومان جریمه نقدی، سپس با تخفیف به ۴ سال حبس محکوم کرده. «جرم» اسماعیل گرامی دفاع از حقوق صنفی بازنشستگان است! اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته‌ی کارخانه کارتن‌سازی است. او تنها به خاطر شرکت در تجمعات بازنشستگان و پیگیری خواست افزایش مقرری و بیمه مورد غضب نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

اسماعیل گرامی در نامه‌ای از زندان به تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ می‌نویسد، «در کجای دنیا یک فرد بازنشسته با ۶۶ سال سن و بیماری‌های صرع، پروستات، کمردرد و دندان دردهای پی‌درپی فقط به خاطر اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود و شرکت در تجمعات مجرم شناخته شده و به حبس محکوم می‌گردد؟»
زندان فشافوریه که برای بزه‌کاران ساخته شده به‌سبب ازدحام بیش از ظرفیت و فضای آلوده و غیربهداشتی شهره است. در این زندان بزرگ، کیفیت غذا به شدت پایین است، آب گرم برای حمام وجود ندارد، و زندانیان خود باید آب آشامیدنی‌شان را بخرند. زندانیان فشافویه در برابر بیماری‌های واگیردار هیچ ایمنی ندارند. علاوه بر ناعادلانه بودن حکم دادگاه، سلامتی و جان این کارگر بازنشسته در خطر است.
تقاضای افزایش حقوق و مشارکت در تجمعات قانونی جرم محسوب نمی‌شود. ما امضاکنندگان این دادخواست خواهان لغو حکم ناعادلانه‌ی زندان اسماعیل گرامی و آزادی فوری او هستیم. صدای اسماعیل باشیم.
#صدای_اسماعیل_گرامی_باشیم

امضا کنید

https://www.daadkhast.org/petition/224136#