جانباختن ده کارگر نفت در تصادف رانندگی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اعلامیه حزب حکمتیست: اعلام همدری با کارگران نفت! با کمال تاسف در ساعت ۷:۱۰ صبح امروز شنبه ٤ دیماه ١٤٠٠، در اثر تصادف زنجیره ای در محور اهواز - خرمشهر، ١٠ تن از کارگران شرکت نفت جان باختند و ١٥ تن مصدوم شدند. بنا به اظهارات رئیس پلیس راه خوزستان، این تصادف زنجیره‌ای بر اثر برخورد کامیون حامل احشام با مینی‌بوس سرویس ایاب و ذهاب کارگران میدان نفتی یادآوران به وقوع پیوسته و سپس ۳ دستگاه خودرو سواری نیز با آنها برخورد می‌ کنند که طی آن راننده و ٩ تن از کارگران جانباختند.

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست ضمن ابراز تاسف عمیق از این رویداد دلخراش، به اعضای خانواده های کارگران جانباخته و همکارانشان در شرکت نفت صمیمانه تسلیت میگوید و با آنها اعلام همدردی می کند. امیدواریم که مصدومین این حادثه ناگوار سریعتر سلامتی شان را بازیابند.

یاد کارگران جانباخته گرامی است!
حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٤ دی ١٤٠٠ - ٢٥ دسامبر ٢٠٢١

فراخوان به سازمانهای کارگری، اتحادیه های معلمان، افکار عمومی!
از اعتصاب و اعتراض معلمان در ایران حمایت کنید!
معلمان ایران سالهاست در مبارزه اند و در دو هفته اخیر همراه با معلمان بازنشسته وسیعا بمیدان آمدند. در روزهای ١٠ و ١١ دسامبر در ٢٠٠ شهر دست به اعتصاب و تحصن زدند. در روز ١٢ دسامبر در ١٠٠ شهر ایران اجتماعات بزرگ و بخشا هزاران نفره برگزار کردند. خواستهای فوری آنان رتبه‌بندی و امنیت شغلی، همسانسازی یا برابر کردن حقوق بازنشستگان با سطح معیشت کنونی، آزادی معلمان زندانی، آموزش رایگان ‌و ‌با کیفیت علمی برای همه دانش آموزان است. معلمان علیه فقر و تبعیض اعمال شده به اکثریت عظیم جامعه ایران معترضند. معلمان خواهان لغو قوانین آپارتاید جنسی در مراکز آموزشی اند و با مذهبی کردن مراکز آموزشی و حضور آخوندها در مدارس مخالفند.
ارزش پول ایران مرتبا سقوط میکند. حقوق ها ریالی است اما هزینه ها دلاری محاسبه میشود. نرخ اجاره خانه و مواد اولیه غذائی و بهداشتی ظرف یکسال گذشته حداقل ٣٠٠ درصد گرانتر شده اند. طبق بررسی های دولتی یک خانواده چهار نفره برای تامین هزینه هایش در سطح خط فقر به دوازده میلیون تومان معادل تقریباً ٤٠٠ یورو در ماه نیازمند است. اما حقوق کارگران، بازنشستگان، پرستاران و معلمان بطور میانگین نصف خط فقر رسمی و کمتر است. در دوره پاندمی کرونا مردم فقیرتر شدند اما صاحبان صنایع و حکومتگران ثروتمندتر و میلیونرهای ایرانی بیشتر شدند. تعداد زیادی رسما گرسنه اند. قریب بیست میلیون حاشیه نشین، میلیونها بی مسکن، چهار و نیم میلیون کودک کار و خیابان، تن فروشی و اعتیاد وسیع از نتایج این حکومت اند. اعتصابات و اعتراضات معلمان گوشه ای از پتانسیل اعتراضی در محیطهای آموزشی است. شغل معلمی یکی از کم درآمدترین و سخت ترین مشاغل است. معلمان، بازنشستگان در کنار کارگران و نیروهای کادر درمان کشور برای تامین هزینه های حداقل زندگی نیازمند شغل دوم و حتی سوم اند.
دولت ده سال است در مقابل خواستهای معلمان مقاومت میکند و نهایتا با اعتراضات اخیر قدمهائی عقب رفته اما اعتراض معلمان قویتر ادامه دارد و از حمایت دانش آموزان و خانواده ها برخوردار است. حکومت ایران به جای پاسخ به خواسته های برحق کادر آموزشی، به سیاست سرکوب و اخراج و زندان و تهدید روآورده است. این رژیم با هر چیزی که به آموزش، پیشرفت و سعادت بشری مربوط می شود، دشمنی دارد. معلمان و طبقه کارگر ایران نیازمند حمایت شما هستند. به دولت ایران فشار بیاورید که حقوق پایه ای معلمان را برسمیت بشناسد و زندانیان سیاسی را آزاد کند. معلمان و بازنشستگان و کارگران در این مبارزه به همبستگی انترناسیونالیستی شما نیازمندند.
ما از سازمانهای کارگری، احزاب سیاسی و افکار عمومی پیشرو میخواهیم از مبارزات آزادیخواهانه مردم در ایران و معلمان و کارگران به هر شکل مقدور حمایت کنند.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
٢٣ دسامبر ٢٠٢١