اطلاعیه حزب: آزادی، عدالت، رفاه، شادی و صلح!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

شعار و مطالبه "آزادی، عدالت، رفاه، شادی و صلح"، چکیده خواست و اراده فرهنگیان کشور برای میلیونها شهروند جامعه در قطعنامه پایانی تجمعات امروز معلمان است! در ادامه اعتصاب، تجمع و راه پیمایی با شکوه، قدرتمند و سراسری معلمان در روزهای پایانی آذر ماه که نشان اتحاد و تصمیم و اراده فرهنگیان برای کسب مطالبات شان بود، امروز پنج شنبه دوم دی ماه بار دیگر بنا به فراخوان از پیشی "شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران" تجمعات معلمان در شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

معلمان در تجمعات امروز، به سرهم بندی کردن خواست های خود از طرف مجلس اسلامی اعتراض کردند و آن را لایحه ای ناقص و تحمیلی نامیده و خواستار رتبه بندی واقعی و اجرای کامل قانون همسان‌سازی از اول مهر ۱۴۰۰ شدند.

قطعنامه امروز تجمعات سراسری، معلمان سانسور و تحریفات دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی، از تبلیغات شنیع کیهان شریعتمداری و وارونه کردن واقعیات تا سناریو سازی صدا و سیما علیه اعتراض به حق معلمان را محکوم کردند. معلمان همچنین خواستار متوقف شدن امنیتی کردن جامعه، توقف پرونده سازی و دادگاه های ظالمانه و آزادی بی قید و شرط همکاران در بند خود شدند. معلمان خواستار لغو تمامی احکام ضد انسانی و تعقیب و زندانی کردن همکاران شان هستند و اعلام کردند، "جای همکاران دربند در کلاس های درس و کنار ما است".

قطعنامه شورای هماهنگی اعلام می‌کند که تا تحقق کامل مطالبات فرهنگیان اعتراضات معلمان ادامه خواهد داشت و ایستادگی دولت و مجلس در مقابل خواست و اراده ی معلمان بیهوده است. اما قطعنامه تجمعات امروز معلمان تنها به مطالبات معلمان و دانش آموزان اکتفا نکرده و خواستار افزایش حقوق همه کارگران و زحمتکشان و رهایی همه محرومان از زندگی زیر خط فقر شدند. معلمان، زندگی مرفه و شاد را حق همگان دانسته و اعلام کردند، انباشته شدن ثروت و تمرکز قدرت توسط اقلیتی در مقابل اکثریت کارکن و صاحبان واقعی جامعه، قابل قبول نیست!

فرهنگیان معترض به نمایندگی از خانواده میلیونها کودک محروم از آموزش، خواهان آموزش رایگان در تمام کشور و برگرداندن بیش از سه میلیون کودک محروم از آموزش، به مدارس شدند. حضور دانش آموزان در اعتراضات امروز، حمایت انجمنهای اولیای مدارس از اعتراضات فرهنگیان، هم سرنوشتی و درد مشترک بخش اعظم مردم محروم و مبارزه متحد آنها علیه یکی از سیاه ترین حاکمیتهای جهان را به نمایش گذاشت.

امروز معلمان با صدای رسا به حاکمیت اعلام کردند که از تضییع حقوق و ستم به فرهنگیان و میلیونها انسان محروم در این جامعه که با فقر و فلاکت دست و پنجه نرم میکنند، بیزارند و در مقابل آن سکوت نمی کنند! اعلام کردند در کنار طبقه کارگر و همه مردم آزادیخواه تا رسیدن به آزادی، عدالت، رفاه، شادی و سعادت همگانی از پای نمی ایستند.

اعتراض به نابرابری و تبعیض و ستم در جامعه ایران موج می زند. عدالتخواهی و برابری طلبی خواست مشترک جنبش های اجتماعی کارگران، معلمان، بازنشستگان، زحمتکشان حاشیه شهرها و... است. خواستی مشترک که همبستگی و هماهنگی صفوف جنبش های اجتماعی را می طلبد. دیروز کارگران و امروز معلمان، در اعتراض به نابرابری و انباشته شدن سرمایه نزد اقلیتی مفتخور، بر ضرورت همبستگی و هماهنگی جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی تاکید دارند.

فرهنگیان به حاکمیت هشدار می دهند "معلمان هنوز یک صدم قدرت خودشان را اعمال نکرده اند. اگر به خواستهایشان توجه نکنید با تمام قدرت بر شما اعمال قدرت خواهند کرد..." و این واقعیت دارد. این تنها نیروی یک بخش معترض جامعه است. تصور این که زمانی جنبش کارگری و اعتراضات و اعتصابات شان با جنبش معلمان، زنان و دیگر اقشار زحمتکش جامعه بهم بپیوندند، لرزه بر اندام بورژوازی حاکم ایران می اندازد.

اعتراضات میلیونی که اولین قدم برای رسیدن به مطالبات خود را در به زیر کشیدن جمهوری اسلامی و زیر و رو کردن بنیادهای نظامی میداند که تحمیل فقر و محرومیت، استبداد و سرکوب شرط ادامه حیاتش است. جنبش توده ای برای آزادی، رفاه، سعادت و عدالت اجتماعی با قدرت تمام پیش میرود. زمان به ضرر حاكمیت و به سود جنبش ماست!

حزب حکمتیست (خط رسمی)

۲ دیماه ۱۴۰۰- ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱

طوفان درو خواهید کرد!
سحرگاه امروز یکشنبه ۲۸ آذر ماه، در خفا و در سکوت کامل زندانی سیاسی حیدر قربانی را در زندان سنندج اعدام کردند. در خفا و بدون اطلاع قبلی خانواده و وکیل حیدر قربانی حکم اعدام را به اجرا در آوردند و انتظار داشتند خانواده حید قربانی در انزوا سوگواری کنند و مردم آزادیخواه با سکوت از کنار این جنایت بگذرند. تجمع گسترده مردم کامیاران در اعتراض به این جنایات، علیرغم تهدیدات وزارت جنایت اطلاعات، حضور صدها نفر در کنار خانواده حیدر قربانی در همان ساعات اول علنی شدن خبر، نه فقط خشم و نفرت مردم که بیهوده بودن تلاش برای ارعاب، برای به عقب انداختن روز سرنگونی خود را در مقابل جانیان و وحوش حاکم قرار داد. مردم کامیاران با صدای رسا اعلام کردند "طوفان درو خواهید کرد"!

اعدام قتل عمد و نقشه مند دولتی است. اعدامهای جمهوری اسلامی بعلاوه نقشه ای برای ارعاب جامعه متلاطم و انفجاری در بطن اوضاع و احوال امروز است. اما کور خوانده اند، مدتها است عمر دوره ای که می توانستند در سراسر کردستان و شهرهای دیگر ایران، میدانهای تیرباران و چوبه های دار برپا کنند و حمام های خون براه بیندازند و سکوتی قبرستانی به جامعه تحمیل کنند، به سر آمده است. مدتها است شمارش معکوس زندگی سیاه و نکبت بار این جانیان، دوره پایان دادن به حاکمیت یکی از سیاه ترین و مستبدترین حکومتهای قرن شروع شده است.

جواب حکومتی که بر متن طوفانی از اعتراضات توده ای، اعتصابات کارگری و مردمی که برای به زیر کشیدنش به میدان آمده اند ابزار سرکوبش را برای ایجاد ارعاب و تحمیل وحشت به کار انداخته است، را صف هزاران نفره مردم معترض شهر کامیاران دادند. هزاران نفری که در اعتراض به اعدام حیدر قربانی نفرت و انزجار خود را نسبت به جانیان حاکم نشان دادند. هزاران نفری که در همبستگی و همدردی با خانواده حیدر قربانی در مقابل منزل این جانباخته تجمع کردند و در همانحال با نفرت و اعتراض خود، پایه های حاکمیت خون و اعدام را به لرزه در آوردند.

ورق برگشته است! مردم به زودی قاتلان فرزندان شان را در دادگاههای مردمی به محاکمه خواهند کشید. اعتراضات این روزها و تداوم این اعتراضات نمود شروع این دادگاه های مردمی است. نمود اعتماد به نفس جامعه ایی است که نه فقط مرعوب نشده، بلکه زمین را زیر پای حاکمیت داغ کرده است و هر تعرض رژیم سرکوب را با قدرت، با اتحاد و با تداوام مبارزات و اعتراضات جواب می دهد. نمودهای چنین اعتماد به نفس و اتحاد مبارزاتی را همین امروز در اعتراض به اعدام حیدر قربانی با قدرت نشان دادند. زنده باد مردم متحد و انساندوست و مبارز شهر کامیاران!

دفتر کردستان حزب حکمتیست ( خط رسمی) ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده و بستگان حیدر قربانی در همانحال اعدام و قتل حیدر قربانی از طرف جمهوری اسلامی را به شدت محکوم می کند.

دفتر کردستان ضمن قدردانی از احساس مسئولیت مردم آزادیخواه و مبارز کردستان در دفاع از خانواده قربانی، آنان را به مبارزه ای متحد، گسترده برای خلاصی از این جهنم و آزادی و رفاه و سعادت همگانی دعوت میکند. پایان دادن به بساط اعدام و ترور و قتل، تضمین زندگی آزاد و انسانی کار ما است. برای آن آماده شویم!

زنده باد اعتراض و مبارزه مردم برای آزادی و برابری!

دفتر کردستان حزب حکمتیست ( خط رسمی)

۱۹ دسامبر ۲۰۲۱