رسول بداقی و معلمان زندانی باید آزاد شوند!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اعلامیه حزب حکمتیست: به گزارش منابع خبری تشکلهای صنفی فرهنگیان، عصر روز جمعه ۲۶ آذر، رسول بداقی طی تماسی با همسر خود ضمن اعلام این نکته که همچنان از محل نگهداری خود در سلول انفرادی هیچ اطلاعی ندارد، نسبت به روند بازداشت خود اعتراض کرده و اعلام داشته که در روز بازداشت یکی از شش مامور پلیس امنیت اسلامشهر به نام رمضانی او را مورد ضرب و شتم قرار داده و در ماشین هم راننده ال ۹۰ ضمن ضرب و شتم و لگد زدن، با قفل فرمان ماشین به سر و صورت او هجوم برده و مرتب به آقای بداقی فحاشی کرده است.

رسول بداقی روز شنبه ۲۰ آذر در اولین روز اعتصاب معلمان در منزلش بازداشت شد. نیروهای امنیتی که قدرت شان را در توحش بنمایش میگذارند، بخشی از دیوار خانه آقای بداقی را خراب کردند، وسایل منزلش را شکستند و چند گوشی موبایل و لپ تاپ را با خودشان بردند.
این رفتارهای وحشیانه سرکوبگران و لمپنهای امنیتی علیه معلمانی که حقوق بدیهی خود را میخواهند، نشان استیصال و وحشت آنها از قدرت اتحاد و اعتراض معلمان است. هدف سیاست بگیر و بنند ارعاب و سکوت معلمان و جامعه است. اما سیاست شان نتیجه نداده و نمی دهد. سرکوب و بازداشت و پرونده سازی و اخراج، نتوانسته اراده معلمان را درهم شکند. معلمان متحدند و قویتر از هر زمان فریاد میزنند. آنها به قدرت مبارزه خود برای عقب راندن حکومت آگاهند و درعین حال طرح "سرهم بندی" مجلس را قبول ندارند و خواهان اجرای کامل رتبه بندی و همسان سازی و دیگر خواستهایشان از جمله آزادی معلمان زندانی هستند. معلمان هشدار داده اند اگر طرح بصورت کامل اجرا نشود مجددا دست به اعتصاب و اجتماع خواهند زد.
حزب کمونیست کارگری - حکمتیست حمله به اجتماعات معلمان، ضرب و شتم و بازداشت و پرونده سازی برای فعالین معلمان را تقبیح و محکوم میکند و از کارگران و مردم آزادیخواه و همکاران آنها و دانش آموزان و خانواده هایشان میخواهد که از خواستهای برحق فرهنگیان متحدانه حمایت کنند.
معلمان زندانی رسول بداقی، اسماعیل عبدی، هاشم خواستار، محمد رضا رمضانزاده، مهدی فتحی و یعقوب یزدانی باید آزاد شوند.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!
حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢٧ آذر ١٤٠٠ - ١٨ دسامبر ٢٠٢١