تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و صنایع فولاد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و صنایع فولاد در شهرهای مختلف: امروز ۲۱ آذر بازنشستگان تامین اجتماعی بنا بر فراخوانی از پیش اعلام شده و برای پیگیری مطالبات خود در شهرهای رشت، کرمانشاه و سقز مقابل ساختمان اداره کل تامین اجتماعی در این شهرها دست به تجمع زدند. در همین روز بازنشستگان فولاد نیز در مقابل دفتر صندوق بازنشستگی فولاد در شهرهای اهواز و اصفهان تجمع داشت. در رشت و کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی با شعار این همه بیعدالتی هرگز ندیده ملتی فریاد اعتراض خود را بلند کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی در فراخوان خود بر مطالبات فوری ای چون اجرای صحیح ماده ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی یعنی افزایش مستمری ها طبق تورم موجود، رفع تبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشکری و کشوری، پرداخت بدهی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی ، انجام همسان سازی سال ۱۴۰۰ و تصویب همسان سازی دائمی، بیمه رایگان و کارآمد و لغو بیمه تکمیلی تاکید کردند. همزمان در این روز بازنشستگان فولاد اهواز و اصفهان نیز در مقابل دفاتر امور بازنشستگی فولاد در شهر خود تجمع داشتند. بازنشستگان در اصفهان با شعار:" سفره های خالی وعده های توخالی" اعتراض خود را به زندگی زیر خط فقر و بی تامینی اعلام داشتند.
شعارهای بازنشستگان فولاد در اهواز از جمله عبارت بودند از "فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون"، "تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم"، "بازنشسته مظلومه، از حق خود محرومه"، "مسئولین،مسئولین، حق ما را پس بدین"، "این آخرین پیامست، صبروتحمل تمامست"، و "بازنشسته بپا خیز، علیه ظلم و تبعیض". بنرهایی در تجمع بازنشستگان با عناوین "درمان رایگان"، "حقوق زیر خط فقر ۱۵ میلیون نه"، و "منزلت، معیشت ، حق مسلم ماست"، توجه ها را بخود جلب میکرد.
بازگرداندن متوسط ۲ میلیون تومان کسرشده در اجرای همسان سازی بازنشستگان فولاد، درمان بر اساس آیین نامه فولاد و برقراری خدمات رفاهی مطابق تعهدات آیین نامه استخدامی فولاد از جمله خواستهای فوری اعلام شده بازنشستگان فولاد برای تجمعات این روز در ادامه تجمعات یکشنبه های اعتراض بود.
همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای دوازده میلیون، درمان رایگان، داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاس ها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله مطالباتی است که بخشهای مختلف بازنشستگان در تجمعات سراسری خود بارها بر آنها تاکید گذاشته اند. بازنشستگان یک بخش معترض جامعه هستند و نقش مهمی در جلو آوردن خواستهای سراسری از جمله درمان رایگان داشته اند. از خواستها و مبارزات بازنشستگان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱

دومین روز اعتصاب سراسری معلمان
فردا ۲۲ آذر نیز معلمان دست به تجمع سراسری خواهند زد
امروز ۲۱ آذر معلمان در پاسخ به فراخوان سراسری شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان برای دومین روز دست به اعتصاب زده و در دفاتر مدارس تحصن کردند. در این تحصن ها معلمان با دست نوشته های خود بر روی مطالبات خود تاکید گذاشتند. در این اعتصاب همچون روز گذشته معلمانی که تدریس آن لاینی و مجازی در "شاد" را دارند نیز شرکت داشتند. در حرکت اعتراضی روز گذشته معلمان با اعتصاب در ۱۵۰ شهر یکی از بزرگترین اعتصابات خود را برپا کردند. در روز گذشته رسول بداقی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان اسلامشهر و نماینده این تشکل‌ در شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان بازداشت شد. او پیش از این نیز ۷ سال به خاطر پیگیری خواستهای معلمان در زندان بوده است. دستگیری رسول بداقی موجی از خشم را در میان معلمان دامن زده است. معلمان هدف از این دستگیری را عقب زدن مطالبات خود دانسته و بر تداوم اعتراضشان تاکید کردند. شورای هماهنگی طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن بازداشت رسول بداقی بر ادامه اعتصاب در روز ۲۱ آذر و تجمع سراسری روز ۲۲ آذر تاکید کرد.
بدنبال دو روز اعتصاب، معلمان فردا ۲۲ آذر دست به تجمعات سراسری خواهند زد و این تجمعات در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها مقابل مراکز آموزش و پرورش برگزار خواهد شد. معلمان اعلام کرده اند که اگر به خواستهایشان پاسخ داده نشود در هفته های بعد به صورت گسترده تر و طولانی تری به اعتصاب و تجمع و تحصن دست خواهند زد. تاکید بر آزادی معلمان زندانی ، تحصیل رایگان و اجرای طرح رتبه بندی سه خواست برجسته دست نوشته های معلمان در تحصن روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر در دفاتر مدارس بود.
خواستهای فوری معلمان عبارتست از: پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی، اجرای کامل طرح رتبه‌بندی ( به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل) و همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و افزایش سطح حقوقها به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، آموزش رایگان و اجرایی کردن فوری آن در این ایام کرونایی با اختصاص اینترنت و تلفن هوشمند رایگان در اختیار همه دانش آموزان و معلمان و ارائه آموزش باکیفیت و رفع تبعیض در آموزش، درمان رایگان و داشتن حق مسکن، رفع مشکلات معلمان خرید خدمت، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریسی و استخدام آنها، پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان، پرداخت حق التدریس معلمان، بازگشت به کار معلمان اخراجی، پایان دادن به اختلاس ها و شفافیت در چگونگی غارت صندوق ذخیره فرهنگیان و بازگشت منابع به آن.
در اکثر شهرها مدارس در این دو روز در اعتصاب بوده اند. در برخی شهرها در تمامی مدارس اعتصاب جریان داشته است. بنا بر گزارشات تا کنونی معلمان از جمله در این شهرها و مناطق در اعتصاب هستند: تهران اسلامشهر، کرج، البرز، هشتگرد، مهرشهر، مشهد، سبزوار، بیجار، کرمانشاه، روانسر، سردشت، سنندج، سقز، بوکان، دیواندره، بانه، مریوان، قروه، روانسر، جلفا، تبریز، ارومیه، اردبیل، زنجان، گراش، خمینی شهر، بابل، کلاجای، مهریز، قزوین، قم، همدان، رزن، شهرکرد، فیروز آباد فارس، فسا، قیر و کارزین، زرین دشت، نورآباد ممسنی، فراشبند، جهرم، یزد، ایرانشهر، بافت کرمان، سروستان، قشم، سروآباد، اهواز، ماهدشت، ملارد، محمدشهر
در جاهایی دانش آموزان با گرفتن بنرهایی در دست حمایت خود را از اعتصاب معلمان اعلام داشتند.
در قم معلمان بطور سراسری دست به اعتصاب زدند و تجمع کردند. یکی از این تجمع میگوید:" اعتراض همچنان ادامه خواهد داشت و کلاسها برگزار نخواهد شد. بنابراین مجلسیان به گوش و آگاه باشند که اگر خواسته به حق ما برآورده نشود تحصن ادامه خواهد داشت. " این سخنان با کف زدن جمعیت پاسخ گرفت.
از خواستها و مبارزات معلمان باید فعالانه و به هر شکل ممکن حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ۱۲دسامبر ۲۰۲۱
tel:00447435562462
tel:00447435562462