اطلاعیه خبری حزب کمونیست کارگری ایران

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

تجمعات اعتراضی کارگران بازنشسته فولاد اهواز و اصفهان، کارگران فصلی نیشکر هفت تپه و کارکنان درمانی تهران: صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ آذر جمعی از کارگران شرکتی صنعت برق که به صورت پیمانکاری مشغول کارند، با خواست کوتاه شدن دست پیمانکاران در مجموعه وزارت نیرو و دائمی شدن قراردادهای شغلی شان، مقابل این سازمان تجمع کردند. این چندمین بار است که کارگران توزیع برق بر سر این خواست تجمع میکنند. جنبش برای کوتاه شدن دست پیمانکاران یک جنبش قدرتمند است. یک نیروی مهم این جنبش کارگران نفت هستند. از اعتراضات و مبارزات کارگران توزیع برق باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

- روز ۱۶ آذر کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به خلف وعده ها و تعویق پرداخت دستمزدهایشان دست به اعتصاب زدند. کارگران شهرداری کوت عبدالله پیشتر بابت معوقات مزدی خود بارها اعتراض کرده بودند و دست از کار کشیده اند. این کارگران حقوق سه ماه شهریور، مهر و آبان خود را طلب دارند. بعلاوه مزد سه ماه خرداد، تیر و مرداد آنها به صورت علی‌الحساب به آنان پرداخت شده است.
- روز دوشنبه ۱۵ آذر جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی با خواست همسان سازی حقوقها و پیگیری سایر مطالبات خود در مقابل اداره کل سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان واقع در اهواز تجمع کردند. این بازنشستگان در رابطه با همین مطالبات هر یکشنبه تجمع دارند. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی اعلام شده دولت، درمان رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاس ها ودزدی ها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و داشتن حق تشکل، تجمع و اعتراض از جمله مطالبات اعلام شده بازنشستگان در تجمعات اعتراضی شان است. از خواستها و مطالبات بازنشستگان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶ آذر ۱۴۰۰ ، ۷ دسامبر ۲۰۲۱

فراخوان معلمان به اعتصاب و تجمع سراسری
روزهای ۲۰ و ۲۱آذر اعتصاب و تحصن سراسری و ۲۲آذر تجمع سراسری
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگی طی بیانیه ای معلمان را با خواست اجرای کامل رتبه بندی مشاغل برای معلمان شاغل و و پیگیری دیگر مطالبات خود به اعتصاب و تحصن سراسری فراخوانده است. فراخوان اعتصاب و تحصن برای روزهای بیستم و بیست و یکم آذر ماه است و در بیانیه چنین آمده:"همکارانی که تدریس حضوری دارند در این روزها ضمن حضور در مدرسه از رفتن به کلاس خودداری نموده و در دفتر تحصن نمایند و همکارانی که تدریس مجازی در شاد دارند ضمن اطلاع رسانی و توجیه دانش آموزان، در این دو روز تدریسی در فضای مجازی نداشته باشند و برنامه ی شاد را تعطیل کنند." . بنا بر خبرها طرح رتبه بندی معلمان در روز ۲۱آذر مورد بحث و بررسی مجلس اسلامی قرار خواهد گرفت.
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی همچنین برای ساعت ده صبح روز ۲۲آذر به تجمع سراسری فراخوان داده و این تجمعات در تهران مقابل مجلس اسلامی و در مراکز استانها و شهرستانها مقابل ادارات کل و ادارات آموزش و پرورش برگزار خواهد شد. در این بیانیه شورای هماهنگی با تاکید بر اتحاد و همبستگی سراسری معلمان اعلام کرده و مینویسد:" اگر این بی توجهی ها ادامه پیدا نماید اعتراضات را در هفته های بعد به صورت گسترده تر و طولانی تر ادامه خواهیم داد."
در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی، از استانهای مختلف معلمان اعلام حمایت و آمادگی خود را برای شرکت در تحصن و تجمع اعلام کرده اند. به گفته معلمان دولت و مجلس در حالیکه اجرای این دو طرح را به محاق برده اند اکنون میخواهند با اختصاص تنها ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان، طرح رتبه بندی را در روز ۲۱ آذر سرهم بندی کنند. معلمان میگویند با اختصاص ۱۲.۵ هزار میلیارد به اجرای طرح رتبه بندی فقط یک تا سه میلیون به حقوق هر معلم اضافه میشود و این با توجه به رشد سرسام آور قیمت ها هیچ دردی از آنها دوا نمیکند و خلاف طرح مصوب خود مجلس است.
معلمان در رابطه با اجرای طرح رتبه بندی مشاغل برای معلمان شاغل و همسان سازی حقوقها برای معلمان بازنشسته و برای پیگیری دیگر مطالباتشان تجمعات اعتراضی بسیاری داشته اند. آخرین مورد آن تجمع آنان در بیش از هفتاد شهر در روز ۱۱آذر بود.
علاوه بر دو خواست طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل و همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته دیگر مطالبات اعلام شده معلمان در تجمعات و اعتراضاتشان عبارتند از: آموزش رایگان و اجرایی کردن فوری آن در این ایام کرونایی با اختصاص اینترنت و تلفن هوشمند رایگان در اختیار همه دانش آموزان و معلمان و نیز آموزش باکیفیت برای جوانان و رفع تبعیض در آموزش، درمان رایگان و داشتن حق مسکن، بستن پرونده های امنیتی فعالین صنفی و آزادی فوری و بدون قید و شرط معلمان زندانی، رفع مشکلات معلمان خرید خدمت، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریسی و استخدام آنها، پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان، پرداخت حق التدریس معلمان، بازگشت به کار معلمان اخراجی، پایان دادن به اختلاس ها و شفافیت در چگونگی غارت صندوق ذخیره فرهنگیان و بازگشت منابع به آن. معلمان همچنین در اعتراضاتشان بر افزایش حقوقها به بالای ۱۲ میلیون
"معلم زندانی آزاد باید گردد"، " تحصیل رایگان برای همه کودکان" و "معیشت، منزلت، حق مسلم ماست" سه شعار مهم معلمان است که گویای محورهای اصلی اعتراضاتشان است. خواستها و اعتراضات معلمان به همه مردم خصوصا به میلیونها خانواده دانش آموزان ربط مستقیم دارد و شایسته وسیعترین حمایتهاست.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۷ آذر ۱۴۰۰ ، ۸ دسامبر ۲۰۲۱
tel:00447435562462
tel:00447435562462