اطلاعیه های حزب حكمتیست (خط رسمی)!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اطلاعیه حزب: مردم را به قابلیت دفاع از خود هدایت كنیم! به دنبال دو هفته اعتصاب كشاورزان اصفهان و تجمعات وسیع مردم این شهر حول مسٸله بی‌آبی و معیشت، حملات جبونانه نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی با به‌آتش كشیدن چادرهای تحصن‌كنندگان در محل تجمع از روز پنجشنبه شروع شده است و تا امروز یعنی جمعه ادامه داشته است. مردم در محل از شلیك مستقیم یگان‌های ویژه و پلیس به معترضان خبر می‌دهند و در عین حال بر اتحاد و مقاومت در مقابل این هجوم پافشاری می‌كنند؛ مردم با شعارهای "به اصفهان نفس بده، زاینده رود رو پس بده" و "این همه لشكر آمده، به جنگ رهبر آمده"

به درست بر قدرت توده‌ای خود در مقابله با مشتی مزدور امنیتی به مقابله و مقاومت خود ادامه می‌دهند؛ امام جمعه خرفت مشهد "علم الهدی" هم دهان باز كرده است و روی منبر دست به هذیان‌گویی زده كه "مشكل بی‌آبی مربوط به كاهش نزولات آسمانی است، در مقابل خدا تجمع فایده ندارد بلكه باید مردم نماز باران بخوانند"!
خبرها حاكی است كه مسٸولان بزدل استان بدوبدو با یاوه‌گویی تلاش در ایجاد تفرقه در صفوف معترضین کرده‌اند و به دروغ مدعی شده‌اند كه چادرهای متحصنین توسط "اراذل و اوباش" و "عناصر مشكوك" در جمع معترضان انجام شده است تا با این بهانه ادامه اعتصاب و اتحاد مردم را در هم بشكنند و گسیل اوباشان امنیتی‌شان را به محل اعتصاب توجیه كنند. سخنگویان اعتصاب در پاسخ به این یاوه‌گویی‌های حكومتی، مردم را به اتحاد محكم‌تر و قدرتمندتر دعوت كرده‌اند؛ همزمان مردمی که اوباش واقعی حاکم بر جامعه را می‌شناسند با سر دادن شعار "دروغه دروغه"، تلاش‌های مزدوران حكومت را در ایجاد تفرقه و دسیسه در صفوف معترضان خنثی كرده و در برابر شلیك نیروهای انتظامی به تجمع، با سنگ و چوب از خود به دفاع برخاسته‌اند.
شایان ذكر است كه همزمان تجمعات وسیع توده‌ای در شهركرد پیرامون مسٸله بی‌آبی و معیشت نیز ادامه دارد و مردم هفشجان و تبریز هم به مردم شهركرد پیوسته‌اند و یك اتحاد نیرومند و سمبلیك را به نمایش گذاشته‌اند.

مردم آزاده!
گسیل و تعرض نیروهای انتظامی به صفوف اعتراض شما نه ناشی از قدرت این نظام، بلكه ناشی از ترس و درماندگی این نظام از حق‌خواهی گسترده شما و از اتحاد قدرتمند شما برای حق حیات و معاش و برخورداری از نعمات زندگی است. حق زنده ماندن، حق برخورداری از هوای سالم و آب آشامیدنی كافی را هیچ حاكمیتی نمی‌تواند از شما بگیرد. پافشاری بر این مطالبه انسانی و جهانشمول، پافشاری بر ابتدایی‌ترین نیازمندی‌های زنده ماندن بشر، دیر یا زود تمام مناطق و شهرهای ایران را به اصفهان و شهركرد متصل می‌كند. این جرقه‌ای است بر خرمن انزجار و نفرت میلیون‌ها شهروند در ایران كه توسط مردم آزادی‌خواه اصفهان و شهركرد زده شده است. وحشت كاخ‌نشینان و مجلس‌نشینان این نظام از پیوستن جویبارهای اعتراضی مردم از اقصی نقاط ایران به هم و تبدیل شدن آن به سونامی حمله به اركان و بنیادهای این نظام است.

كمونیست‌ها!
با تحصن هزاران نفره كشاورزان و مردم اصفهان در دو هفته اخیر و با تجمعات پرشور مردم شهركرد، گام دیگری در جهت پیشروی مردم ایران به سمت فتح قلعه حاكمان برداشته شده است. این پیشروی‌ها را باید به ارگان‌های اعمال اراده و قدرت مردم یعنی "شوراهای مردمی" در شهر و روستا و ... متكی كرد. ما راه نجاتی جز بدست گرفتن سرنوشت خود نداریم. باید كاری كرد كه در مقابل هر حمله نیروهای مزدور امنیتی به صفوف مردم مبارز، گسترده‌ترین دفاع از صفوف مردم معترض را تامین و تضمین كرد. دست هر مامور امنیتی كه بروی هر تك شهروند معترضی بلند شود را باید شكست؛ باید از كرده خود پشیمان‌شان كرد. باید مزدوران و چماق‌بدستان این نظام را متواری كرد و به سوراخ‌هایشان فراری داد. عاجل‌ترین كار امروز كمونیست‌ها و سازمان‌دهندگان تجمعات توده‌ای چیزی جز متحد كردن مردم برای دفاع از خود در برابر نیروهای جبون امنیتی این نظام نیست. صورت مسٸله، دفاع از معیشت و رفاه و امنیت مردم است. باید دست جمهوری اسلامی و عوامل آن را از تعرض به زندگی و امنیت مردم كوتاه كرد. باید با تامین وسیع‌ترین اتحاد و سازمان در صفوف مردم معترض، دسیسه‌ها و ترفندهای مزدوران این نظام را خنثی كرد و علیه آنها هوشیاری ایجاد كرد و فضاسازی كرد. باید قابلیت دفاع از خود را در میان توده معترضین مردم ایجاد كرد. این قابلیت است كه به مردم اعتماد بر سر عمل متحد و متشكل را می‌دهد و امکان موش‌دوانی را از اوباش رژیم در صفوف ما سلب می‌کند. امروز مردم اصفهان و شهركرد، فردا مردم تهران و خوزستان و كردستان و ... را باید به قابلیت دفاع از خود هدایت كرد. كمونیست‌ها ناچارند به اشكال مختلف محمل نه فقط اتحاد که ضامن بالابردن قابلیت دفاع مردم از خود باشند و شانس پیروزی و غلبه مردم بر جمهوری اسلامی را صدچندان تقویت كنند. باید هر كسی كه به مردم زور می‌گوید را سر جایش نشاند!
حزب حكمتیست (خط رسمی)
۲۶ نوامبر ۲۰۲۱

http://hekmatist.com/fa/etelaeye/211126e

اطلاعیه حزب: علیه توحش حاكمان بر اقلیم كردستان عراق در حمایت از دانشجویان و مردم
چند روز است شهرهای مختلف اقلیم کردستان عراق به صحنه اعتراضات وسیع اجتماعی تبدیل شده است. اعتراضات در پی مبارزه و شورش دانشجویان در شهرهای استان سلیمانیه، حلبچه، راپرین، گرمیان و ... برای قطع کمک هزینه های دولتی و همچنین وضعیت خوابگاهای دانشجویی شروع شد.
وزارت آموزش عالی اقلیم اقدام به قطع کمک هزینه ۵۰ هزار دیناری در شهر سلیمانیه و ۱۰۰ هزار دیناری در دیگر شهرها کرده است. این اقدام با اعتراض شدید و توده ای دانشجویان مواجه شد. این اعتراضات با وجود یک نفرت عمومی و اوضاع فلاکتبار مردم به سرعت به سطح شهرها و خیابانها کشیده شد و شهرهای سلیمانیه، اربیل، حلبچه و ... به صحنه جدال و اعتراض مردم در تقابل با حکومت اقلیم کردستان تبدیل شد. تعداد بیشماری از مردم فقر زده و به تنگ آمده از دست حاکمان چپاولگر کُرد همراه با دانشجویان آزادیخواه، صحنه های درخشانی از اعتراض و مبارزه متحدانه برای بهبود شرایط زندگی و معیشت بهتر را به نمایش گذاشتند. اعتراضات به قطع كمك هزینه ها به دانشجویان، فوری پای خواستهای دیگر آنها و مردم محروم از تامین فوری آب و برق و سوخت، و علیه گرانی و فقر و بی حقوقی را به میان كشید. حزب كمونیست كارگری كردستان از حامیان اصلی این اعتراضات بوده و هیئتی از آنها برای حمایت و انعكاس اعتراضات دانشجویان به میان آنها میروند كه با مقابله نیروهای مسلح و پلیس حكومت اقلیم مواجه میشوند و به آنها نیز حمله میكنند.
حاکمیت بورژوا- ناسیونالیست کُرد در جواب به اعتراضات و خواست و مطالبات بر حق معترضین مثل هر رژیم مستبد، مرتجع و استثمارگر، گزینه سرکوب و تعرض پلیسی را انتخاب کرد. به مردم و دانشجویان حمله کرد و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد. از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی علیه آنها استفاده کرده و صحنه های دلخراشی از افسارگسیختگی و توحش را در برابر مردم خَلق کرد.
تعداد وسیعی از دانشجویان و مردم معترض در پی حمله پلیس و نیروهای امنیتی زخمی شدند. تعداد زیادی دستگیر و روانه بازداشتگاههای حکومت اقلیم شدند. همچنین تعدادی از رفقا و فعالین حزب كمونیست كارگری نیز توسط پلسی و نیروهای امنیتی و مسلح دستگیر میشوند و تاكنون هنوز چهار كادر و فعال حزب، رفقا مصطفی باهیر، امید حسین، کامران لطیف و محمود احمد در سلیمانیه بازداشت و از سرنوشت دقیق آنها اطلاعی نیست.
حزب حکمتیست( خط رسمی) ضمن حمایت كامل خود از خواست و مطالبات برحق دانشجویان و مردم محروم، حمله نیروهای مسلح احزاب حاكم بر كردستان و دستگیری و زندانی كردن آنها را قویا محكوم میكند. ما در كنار رفقایمان در حزب كمونیست كارگری كردستان ضمن محكوم كردن توحش حاكمان بر اقلیم كردستان، آنها را مسئول جان و امنیت و سلامتی همه دستگیر شدگان و از جمله رفقای حزب كمونیست كارگری كردستان میدانیم و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنها هستیم.
حزب کمونیست کارگری حکمتیست( خط رسمی)
۲۵ نوامبر ۲۰۲۱
http://hekmatist.com/fa/etelaeye/211125ee

اطلاعیه تشكیلات خارج كشور حزب: عربده‌جویان راست فرشگردی دست و پایشان را جمع كنند!
روز یكشنبه ۱۴ نوامبر در بیرون محل "دادگاه آبان" در لندن تعدادی از فالانژهای فرشگردی با علم و كتل "پادشاهی" به سمت هادی خرسندی، طنزنویس سرشناس، هجوم می‌آورند و با الفاظ ركیك و ضد- كمونیستی عملا قصد داشتند كه "دادگاه آبان" و محاکمه جمهوری اسلامی را به محلی برای محاکمه كمونیست‌ها و هر كسی كه مخالف سیاسی این اوباش فاشیست است، تبدیل كنند. "جرم" آقای خرسندی اینست كه مخالف سیاسی دیرنه نظام پادشاهی و سلطنتی در ایران است و ظاهرا صرف همین مخالفت سیاسی با اپوزیسیون راست و نظام پادشاهی كافیست كه همه، از جمله خمینی جلاد هم، به "جرم" كمونیست بودن مورد حمله، عربده‌کشی و تعرض "فالانژهای سلطنتی" قرار بگیرند. فالانژیسم این جماعت به قدری زشت بود كه حتی داد رضا پهلوی و حزب مشروطه ایران را هم درآورد، بطوریكه ناچار شدند برای حفظ آبروی خودشان هم كه باشد رسما فاصله خود را با طرفداران "پر و پا قرص" شان معلوم كنند.
اما نه "معذرت‌خواهی" حزب مشروطه و نه "خط فاصل كشیدن"های آقای پهلوی از طرفداران عربده‌جوی نظام سرنگون شده سلطنت نمی‌تواند كنه ماهیت استبدادی و ضد- كمونیستی این اپوزیسیون راست و چفیه‌بدوش‌های آن را از منظر افكار عمومی پنهان كند. نقطه اشتراك این مرتجعین فوکل کراواتی با هر نیروی ارتجاعی دیگری، منجمله جمهوری اسلامی، دقیقا ضدیت آنها با آزادی‌خواهی، با برابری و كارگر و كمونیست‌ها است. جنبشی که سخنگویان‌شان هنوز هم اعتراض‌شان به این است كه چرا پادشاه سابق نتوانست به اندازه خمینی و خط امامی‌ها در ایران كمونیست‌كشی راه بیاندازد! داد و فغان‌شان حول این مسٸله است كه چرا شاه سابق نتوانست به جای خمینی و جریان اسلامی، انقلاب ۵۷ را به خون بكشد و "شاهانه" آنرا شكست بدهد. تمام "اختلاف" و "تفاوت" این جنبش دست‌راستی با جمهوری اسلامی بر این پایه استوار است كه كدام‌شان مستبدتر، ضد كارگرتر و ضد كمونیست‌تر تشریف دارند و این استبداد را با کراوات یا عمامه در ایران حاکم کنند!
عربده‌کشی فالانژهای "جنبش فیروزه‌ای" آقای پهلوی علیه مخالف سیاسی، وصف حال و آینده اپوزیسیون راست و جنبش آن است. اپوزیسیونی كه با داعیه "دمكراسی" و "آزادی بیان" و "بی‌طرفی" برای همگان تلاش كرده است كه بعنوان "نماد همبستگی ملی" ظاهر شود.
ما حق داشتیم كه گفتیم پای عمل و پلاتفرم سیاسی كه پیش بیاید، اپوزیسیون راست ایرانی نسخه بهتری از عربده‌جویان فرشگردی و ضد- كمونیست ندارد.
هرچه وزن آزادی‌خواهی و رادیکالیسم کارگری در جامعه ایران پررنگ‌تر می‌شود، هرچه جامعه ایران بیشتر و بیشتر به‌سمت یك انقلاب اجتماعی تمام عیار با رنگ و بوی سوسیالیسم، آزادی، كارگر و برابری نزدیك‌تر می‌شود، پشت این اپوزیسیون راست و نیروهای فالانژ آن هم رو به‌دیوار می‌شود. هرچه كارگر و كمونیسم در جامعه ایران با نفوذتر و صاحب اراده می‌شوند این اپوزیسیون نیز حاشیه‌ای‌تر و ماهیت ارتجاعی آن عیان‌تر می‌شود. اوضاع سیاسی و متحول ایران با شركت و هدایت سوسیالیست‌ها در راس عظیم‌ترین جنبش اجتماعی تاریخ معاصر برای بزیر كشیدن جمهوری اسلامی، همزمان تمام داعیه‌های ترقی‌خواهانه و "دمكراسی" پوشالی اپوزیسیون راست را بر ملا می‌كند و راه انتخاب سیاسی صحیح و آگاهانه توده‌های وسیع مردم را هموار می‌كند. عربده‌جویان فرشگردی بهتر است دست و پای خود را جمع کنند!
تشكیلات خارج كشور حزب كمونیست كارگری – حكمتیست (خط رسمی)
۲۳ نوامبر ۲۰۲۱

اطلاعیه حزب: پیش به سوی تشکیل شوراهای مردمی!
در ادامه چندین روز اعتراضات و تجمعات توده ای مردم در اصفهان به كمبود آب، دیروز و امروز نیز مردم شهر كرد به خیابان ها آمده اند و با تجمعات پر شور خود به گسترش اعتراضات علیه بی آبی پیوستند. خبرها حاكی است كه از دیروز بالغ بر دو هزار نفر از كارگران معدن مس سونگون ورزقان نیز دست به اعتصاب زده و استخراج در این معدن را به كلی متوقف كرده و به کارگران اعتصابی در تهران، خوزستان، اراک، تبریز و خراسان و .... پیوستند.
مردم بار دیگر و بدرست انگشت اتهام را به سوی نظامی نشانه گرفته اند كه مهندس و مسبب فلاكت و تحمیل فقر و بیكاری به میلیونها شهروند در جامعه ایران است. امروز دیگر همه میدانند كه هیچ بحرانی از جمله بحران بی آبی با وجود جمهوری اسلامی نه تنها قابل حل نیست كه ابتدایی ترین نیازمندی های بشر برای زنده ماندن را هم دریغ میكند. نظامی كه حتی عاجز از تامین آب آشامیدنی برای شهروندان است، نظامی كه با وجود تلی از ثروت و سرمایه انباشته شده در ایران، حاضر به شل كردن سر كیسه خود نیست، باید برود! این دیگر حكمی است كه از دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ به این سو از طرف مردم و طبقه كارگر ایران صادر شده است و سرنوشت تقابل بنیادین محرومان با حاكمان امروز در ایران را در هر دم و بازدم اعتراضات مردم تعیین میكند.
تصور اینكه این نظام بتواند بیش از این بر متن تحمیل استبداد و فقر مطلق به زندگی میلیونها انسان در جامعه ایران به حاكمیت خود ادامه دهد، یك تصور واهی است. تصور اینكه مردم تن به زاغه نشینی بدهند، با دبه و در صف تانكرهای آب منتظر جرعه ای آب آشامیدنی باشند، پوچ است؛ تصور اینكه میتوان اقتصاد و سیاست را مانند "صدر اسلام" در قرن ۲۱ در مملكتی به پیش برد كه از هر انگشت نسل جوانش، متخصص و هنرمند و سیاستمدار و مهندس و تكنیسین میبارد، حماقت محض است؛ در جهانی كه همه چیزش محصول كار یك طبقه اجتماعی معین یعنی طبقه كارگر است، تصور اینكه این طبقه پیشرو و صاحب اصلی جامعه در ایران را عمله خواند و اقتصاد را مال خر فرض كرد، بازی با آتش است.
در ایران امروز نمیتوان بسادگی چشم در چشم مردمی كه بنیان این نظام منحوس را به چالش كشیده اند، انداخت و مانند قاتلان مجلس اسلامی گفت: "یکی از آن‌هایی که به مردم در آبان ۹۸ شلیک کرد من بودم. ما کشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟" مردم بنیادتان را به آتش میكشند. ایران امروز مكانی برای عربده كشی یك مشت لمپن اسلامی نیست. مردمی كه آزادی میخواهند، زنانی كه به كمتر از برابری و لغو آپارتاید جنسی رضایت نمیدهند، صدها هزار شاكی خصوصی از دست جمهوری اسلامی كه مانند جویبارها به هم پیوسته اند و به دریای نفرت و انزجار علیه این نظام تبدیل شده اند، مردمی كه از اصفهان، خوزستان، كردستان، شهر كرد، آبادان و ماهشهر تا تهران و تبریز با بانگ بلند به رفتن این نظام حكم داده اند، این مردم روز به روز و لحظه به لحظه ایران را به سوراخ موشی برای سران و سردمداران این نظام تبدیل كرده اند.

كارگران و مردم آزادیخواه ایران!
مردم اصفهان و شهر كرد به درست بر بی لیاقتی و عدم صلاحیت نظام در برآورده کردن ابتدایی ترین مطالبات مردم و بر اتحاد، برادری و هم سرنوشتی خود در مبارزه علیه جمهوری اسلامی تاكید كرده و به درست راه را نشان داده اند. اكنون زمان اعمال قدرت جنبش عدالتخواهی و برابری طلبی است. اكنون وقت برپایی شوراهای مردمی برای هدایت و سازماندهی مبارزات توده ای مردم و اعمال اراده مستقیم مردم است. هیچ زمانی به اندازه امروز توده های مردم صاحب عزم و اراده علیه جمهوری اسلامی نبوده اند؛ هیچ زمانی به اندازه امروز، خواست به گور سپردن این نظام منحوس اسلامی به خودآگاهی گسترده مردم ایران تبدیل نشده است؛ در هیچ دوره ای به اندازه امروز طبقه كارگر، زنان و جوانان تشنه رهایی و رفاه و برابری به ارگانهای اعمال قدرت خود یعنی شوراهای مردمی محتاج نبوده اند. رهبران، آژیتاتورها و فعالین پرشور مردمی برای غلبه بر جمهوری اسلامی و به پیروزی رساندن این جنبش ناچاراند دست بكار اعلام شوراهای مردمی شوند. این تنها ابزار اعمال اراده میلیونها انسان دردمند در جامعه امروز ایران است.
حزب حكمتیست (خط رسمی)
۲۲ نوامبر ۲۰۲۱