اعدام پنج زندانی در زندان رجایی شهر کرج

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

پنج زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که پیشتر از بابت اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس اعدام محکوم شده بودند در این زندان اعدام شدند.به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ پنج زندان محبوس در زندان رجایی شهر کرج، سحرگاه روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه۱۴۰۰، که پیشتر به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند اعدام شدند. هویت این پنج زندانی که از بندهای ۲، ۵ و ۷ زندان رجایی شهر به پای چوبه دار رفته بودند، تا لحظه تنظیم این خبر مشخص نشده است.

سازمان حقوق بشر ایران، ضمن تایید اعدام این پنج زندانی، گفته است: یک زندانی دیگر به‌نام محمد صفری که به همراه این ۵ نفر به پای چوبه دار رفت، به سلول انفرادی بازگردانده شد تا طی روزهای آینده دوباره به پای چوبه دار برود و شاکیان درخصوص اجرای حکم یا بخشش وی تصمیم بگیرند.

یک منبع مطلع درخصوص پرونده محمد صفری گفته است: «محمد صفری مامور شهرداری بوده و آمده بساط یک دستفروش را جمع کند و دعوا می‌شود و با یک مشت

بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، دست‌کم ۲۱۱ اعدام از بین ۲۶۷ اعدامی که سال ۲۰۲۰ در ایران اجرا شد، با اتهام «قتل عمد» بوده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.
https://www.kampain.info/archive/57073.htm