جنگ نظام پلیسی با کارگر اعتصابی (در مورد توطئه تروریستی وزارت اطلاعات علیه کارگران مراكز نفتی)

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

حزب حكمتیست(خط رسمی):  اگر کسی بدنبال یافتن سرنخ تروریستی بودن جمهوری اسلامی ایران است باید رفتار این نظام ضدبشری با مردم در ایران، بخصوص با کارگران اعتصابی و معترض، با صف میلیونی دختران نافرمان، با خواننده رپ معترض، با دانشجو چپ و کمونیست، با معلم و رهبر اعتراضات کارگری و نمایندگان و سخنگویانشان را ببیند تا عمق و ابعاد تروریسم جمهوری اسلامی ایران علیه هشتاد میلیون انسانی که نان و هستی و زندگی شان گروگان بقا این نظام ضدبشری شده است، را ببیند.

پس از کشتن و سربه نیست کردن دختران نافرمان و نابینا کردن و اعدام معترضین، امروز نظام تمام قد با وزارت اطلاعات و توطئه تروریستی اش به سراغ کارگران اعتصابی پروژه ای نفت آمده است!
منابع و رسانه های کارگری ایران خبر داده اند که: از دو هفته پیش تاکنون چندین تن از کارگران پروژه‌ای نفت به شکل سریالی از خانه‌ها وخوابگاه‌های محل کار ربوده شده‌اند. هفته پیش هشت نفر به شکل رسمی بعنوان لیدر و تعداد نامعلومی نیز از مجرای گزارش‌های غیررسمی و اخیراً هم که دو نفر دیگر رسماً به "اتهام" لیدری اعتصابات، گرفتار سیاهچال اطلاعات شده‌اند. سناریو نویس‌های سپاهی با بازنویسی همان توطئه همیشگی "هدایت از خارج" در حال قطورسازی پرونده آن‌ها هستند. در سخافت این سناریو همین بس که هیچ رسانه‌ای در این دو هفته موفق به پیگیری و خبررسانی درباره هویت و وضعیت این کارگران زندانی نشده! عملی که نشان از انتقامیگری از همبستگی چهارساله هزاران کارگر پروژه‌ای با حمله به چند خانواده کارگری میدهد .
اخیرا هم خود رسانه های رسمی جمهوری اسلامی در ِ گنجینه پروژه های تروریستی شان علیه کارگران را گشودند و با آب و تاب فراوان، در كمال وقاحت از دستگیری دو كارگر در مراكز نفتی خبر داده اند كه به قول آنها "محرك اعتصابات و تجمع در مناطق نفتی" بوده اند. خبرگزاری تسنیم اعلام كرده است این "شاهكار"، "با رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" انجام گرفته است. اعلام كرده اند یكی از این دو نفر قبلا نیز در اعتصابات كارگران مناطق نفتی پارس جنوبی در سال ۱۳۹۹ نقش داشته است. حول این دستگیری و "كشفیات" اطلاعات سپاه سلسله ای ادعا از جمله شبكه وسیعی از كارگران كه به این دو نفر وصل بوده اند، نقش این دو نفر در "اغتشاشات" در مراكز نفتی و سرانجام وصل كردن آنها به كشورهای "غربی" اشاره شده است.
بیش از یك ماه از شروع اعتصابات كارگران پروژه ای در مناطق نفتی میگذرد. اعتصاباتی كه دهها هزار كارگر در بیش از صد مركز كارگری در چندین استان از نفت و گاز و پتروشیمی ها را در بر گرفت و سراسر جامعه را متوجه خود كرد.
در این مدت و برای در هم شكستن این اعتصابات ترفندهای فراوانی از تهدید فعالین كارگری، اعلام اخراج ده هزار کارگر و جایگزینی آنان بوسیله كارگران جدید، به میان كشیدن بحث كارگر بومی و غیر بومی، كارگر "لر، بختیاری، عرب و.. به منظور تحریكات قومی و ارتجاعی و قرار دادن كارگران در مقابل هم و تلاش برای به شكست کشاندن اعتصاب، و بالاخره حمله شبانه به محل استراحت و خوابگاههای كارگران در پارس جنوبی و دستگیری ۸ كارگر در این یورش، پاسخ این حکومت تروریستی ضدکارگر بوده است.
اكنون هم با حربه كشف جدید مزدوران وزارات اطلاعات و دستگیری دو نفر از كارگران، مستقل از اینكه كارگران دستگیر شده چه نقشی در اعتصابات كارگران پروژه ای داشته یا نداشته اند، به جنگ کارگرانی که بخش کوچکی از ابتدایی ترین حق شان را میخواهند، آمده اند.
اما "كشف" و شناسایی فعالین كارگری در مراكزی كه تاریخی از تلاش برای بهبود زندگی، دستمزد، شرایط كاری و ... دارند و در این راستا چندین اعتصاب بزرگ و سراسری را سازمان داده اند و مطالبات روشن و انسانی و برحق خود را هزار بار به گوش مقامات حكومتی، كارفرمایان و نمایندگان دولت رسانده اند، اوج وقاحت، درماندگی و بعلاوه تروریسم عیان و توطئه گری علنی و عمق رزالت و پستی این حاكمین را بیان میكند.
این بی شرمی و وقاحت را هیچ کارگری نمی بخشد و نباید فراموش كند. اینها دشمنان قسم خورده طبقه كارگر اند. اینها با همه امکانات برای گرسنه نگاه داشتن و تباه كردن زندگی دهها میلیون كارگر در جهت خدمت به سرمایه داران میکوشند. این ها امروز ماشین تروریستی شان را دیگر به شکلی علنی، وقیحانه و بی شرمانه علیه کارگر حق طلب و اعتصابی بکار انداخته اند. این نشان شکست و ناکارایی تمام حربه ها و ابزار های ایدئولوژیک، سیاسی و اقتصادی و نماد شکست ماشین ارعاب و اعدام هایشان است!
طبقه كارگر برای دفاع از نان شب خود، برای سیر كردن شكم فرزندانش و برای هر درجه تخفیت از شرایط بردگی و فقر و محرومیت، برای دفاع از حق حیات و حرمت و كرامت انسانی خود، باید به همین درجه و بدون هیچ توهمی، این جانیان را بشناسد.
این جنگ بورژوازی ایران، با تمام توان تروریستی و امنیتی و اقتصادی و سیاسی خود، علیه طبقه كارگر است كه توسط خادمین آنها و دولت به عنوان نماینده این طبقه پیش میرود.
باید مدال "افتخار" این تروریسم و توطئه علنی، این بی شرمی بدون مرز و این ضدیت با كارگر در عریان ترین شكل آنرا به گردن این حكومت آویزان كرد.
باید علیه این بربریت عریان در همه جا اعتراض كرد. نباید کمترین تردیدی داشت که دشمنان طبقاتی ما برای تامین سود سرمایه حاضراند از روی جنازه های ما رد شوند، حاضراند هر كارگر آگاه و هوشیاری را حلق آویز كنند! سربازان گمنام امام زمان سگها و مواجب بگیران مشتی بورژوای حاكم هستند که بر زندگی و هستی ما سیطره افکنده اند.
تمام این حقایق هزار بار ثابت میكنند كه طبقه كارگر در این جدال تنها زمانی موفق است كه متحد و متشكل در مقابل دشمن طبقاتی خود بایستد. تنها زمانی موفق میشود كه قدر رهبران و سخنگویان خود را بداند و اجازه ندهد مشتی جلاد و دزد و قاتل و حقه باز با پرونده سازی های هزار بار افشا شده كسی را دستگیر و زندانی كنند. جامعه ای كه دزدان و قاتلین در آن حاكم اند را هزار بار باید زیر و رو كرد.
انسانیت و زندگی انسانی با حاكمیت اینها معنی ندارد. این حاكمیت را باید به قدرت متحد طبقه كارگر به زیر كشید. اینها صلاحیت اداره یك دهكده را هم ندارد. مردم آزادیخواه ایران لایق زندگی انسانی تر، برابر تر، آزاد تر و مرفه تراند. نباید اجازه داد حتی یك كارگر دستگیر شود، یك رهبر و فعال كارگری به زندان برود. قدرت ما بسیار عظیم تر از آن است كه مشتی تروریست، بورژوا، جلاد و ضد كارگر برای بهره كشی از دهها میلیون انسان دست به هر توحشی بزنند. دستانشان را باید شكست و افسارشان را باید كشید.
حزب حكمتیست(خط رسمی)
۲۸ مه ۲۰۲۳
https://hekmatist.com/fa/etelaeye/230528