جنگ وگریز خیابانی درشهرستان آبدانان استان ایلام با سردادن شعار«مرگ بر دیکتاتور»

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اخباروگزارش های کارگری 12 بهمن ماه 1401: - چهارشنبه شب(12 بهمن):جنگ وگریز خیابانی درشهرستان آبدانان استان ایلام با سردادن شعار«مرگ بر دیکتاتور» - چهارشنبه شب(12 بهمن):سردادن شعارهای اعتراضی منجمله «مرگ برخامنه ای» از منازل درتهران(اکباتان،دربند و....)- تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام مقابل قوه ‌قضاییه برای چندمین بار- چندمین روز اعتصاب کارگران کارخانه مس فلز رنگین وتجمعشان مقابل فرمانداری شهربابک- تجمع اعتراضی کارکنان بانک پارسیان نسبت به سطح پایین حقوق وبرای افزایشش از جمله همسان سازیش با کارکنان بانک مرکزی مقابل بانک مرکزی

- نامه‌ سرگشاده‌ی جمعی از استادان دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به قطع همکاری با تعدادی از استادان مدعو همراه دانشجو
- اتحادیه آزاد کارگران ایران:تشدید و تداوم سیاست سرکوب علیه معلمان را قویا محکوم میکنیم
- احضار و پرونده‌سازی مجدد علیه پیمان فرهنگیان
- از ارسال پیامک تا بستن سامانه‌ انتخاب واحد برای اخذ تعهد اجباری از دانشجویان شیوه‌ای دیگر از سرکوب دانشجویان:
- شیوه‌ای دیگر از سرکوب دانشجویان:
نوشتن نام و خودداری از رسیدگی به کار دانشجو تا برخورد فیزیکی با او و تهدید جدی اخراج وی از دانشگاه به دلیل تن‌ندادن به پوشش اجباری
- صدور حکم تبعید برای معلم دانشجو در کمیته‌ی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش
- لغو اشتغال و اخراج محمد دارکش معلم دانشجو و فعال صنفی، توسط مدیر هسته گزینش تهران
- متین سلیمانی جهت تحمل حبس راهی زندان شد
- تداوم بازداشت و بلاتکلیفی جیران نیک‌پیمان‌مطلق
- آزادی موقت بهراد صباغ به قید وثیقه
- بازنشستگی اجباری و تقلیل گروه نگارسادات حسینی رضوی از سوی هیئت بدوی تخلفات استان هرمزگان
- آزادی محمد رضا بهنام نژاد دبیر کانون صنفی فرهنگیان قزوین از زندان
- مسعود فرهیخته آزادشد
- جان باختن کارگر جوان کارگاه سنگبری کاشان بر اثر برخورد سنگ با سرش
*******
*چهارشنبه شب(12 بهمن):جنگ وگریز خیابانی درشهرستان آبدانان استان ایلام با سردادن شعار«مرگ بر دیکتاتور»
*چهارشنبه شب(12 بهمن):سردادن شعارهای اعتراضی منجمله «مرگ برخامنه ای» از منازل درتهران(اکباتان،دربند و....)
*تجمع اعتراضی خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام مقابل قوه ‌قضاییه برای چندمین بار
روز چهارشنبه 12 بهمن برای چندمین بار+ ، خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام دست به تجمع مقابل قوه ‌قضاییه زدند وبابرافراشتن پلاکاردها وسردادن شعار«اعدام نکنید»خواهان اعدام نکردن بستگانشان شدند.
+ادامه سریال اعتراضات خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام با تجمع مقابل قوه قضاییه
روزیکشنبه 9 بهمن، خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام با تجمع مقابل قوه قضاییه به سریال اعتراضاتشان ادامه دادند وبرخواستشان مبنی براعدام نکردن بستگانشان تاکیدکردند.
+تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان محکوم به اعدام مقابل زندان قزلحصار
یورش نیروهای سرکوب دولت ودستگاه رهبری به تجمع کنندگان ومصدوم شدن تعدادی ازآنها
روز چهارشنبه 5 بهمن، خانواده های زندانیان محکوم به اعدام مقابل زندان قزلحصاردرادامه اعتراضات سریالیشان دست به تجمع مقابل زندان قزلحصارزدند وبابرافراشتن پلاکاردها وسردادن شعارها خواهان اعدام نکردن بستگانشان شدند.
خبرهای منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از یورش نیروهای سرکوب دولت ودستگاه رهبری به تجمع کنندگان ومصدوم شدن تعدادی ازآنها می باشد.
*چندمین روز اعتصاب کارگران کارخانه مس فلز رنگین وتجمعشان مقابل فرمانداری شهربابک
روزسه شنبه 11 بهمن،فیلم کوتاهی درشبکه های اجتماعی منتشرشد که از چندمین روز اعتصاب کارگران کارخانه مس فلز رنگین وتجمعشان مقابل فرمانداری شهربابک در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلاتشان خبرداد.
*تجمع اعتراضی کارکنان بانک پارسیان نسبت به سطح پایین حقوق وبرای افزایشش از جمله همسان سازیش با کارکنان بانک مرکزی مقابل بانک مرکزی
براساس تصاویروگزارش های منتشره در شبکه های اجتماعی،روزچهارشنبه 12 بهمن،جمعی از کارکنان بانک پارسیان(دومین بانک خصوصی ایران)برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق دست به تجمع مقابل ساختمان بانک مرکزی درتهران زدند وخواهان افزایش حقوق از جمله همسان سازی حقوقشان با کارکنان بانک مرکزی شدند.

*نامه‌ سرگشاده‌ی جمعی از استادان دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به قطع همکاری با تعدادی از استادان مدعو همراه دانشجو
در بخشی از این نامه آمده‌ است:
دانشگاه مهد آزاداندیشی و تضارب آراء است و هویت دانشگاهی با پذیرش تنوع و تکثر، گفت‌وگو و مدارا و قبول حق مخالفت و مغایرت، پیوند خورده است. دانشگاهِ بی‌تفاوت، خنثی یا گوش به فرمان که صرفا به روایت‌های صاحبان قدرت امکان ظهور و بروز می‌دهد، با روح این نهاد پویا در تعارض است.
*اتحادیه آزاد کارگران ایران:تشدید و تداوم سیاست سرکوب علیه معلمان را قویا محکوم میکنیم
طی ماه‌های گذشته و با شروع خیزشهای مردمی در سراسر کشور، نهادهای امنیتی و قضائی بازداشت و پرونده‌سازی علیه معلمان آزادیخواه و عدالت‌طلب را به نحو کم سابقه‌ای تشدید کرده و هفته و روزی نبوده است که معلمی بازداشت و یا به زندان محکوم نشده باشد.
همزمان با این اقدامات سرکوبگرانه، وزارت آموزش و پرورش نیز با صدور احکام انضباطی علیه بسیاری از معلمان از قبیل انفصال موقت از خدمت، کسر حقوق، توبیخ کتبی و محروم کردن معلمان معترض از اجرای طرح رتبه‌بندی، این فشارها را دو چندان کرده است.
عزیز قاسم‌زاده، انوش عادلی و محمود صدیقی‌پور از معلمان استان گیلان از جمله معلمان شریف و آزادیخواهی هستند که طی روزهای گذشته به یک سال زندان قطعی محکوم شده‌اند.
سارا سیاهپور به حکم ظالمانه شش سال زندان‌ محکوم‌ شده است، پیروز نامی از معلمان اهواز مجدداً به یکسال حبس تعزیری و همزمان از سوی آموزش و‌ پرورش به سه ماه انفصال از خدمت محکوم و عاتکه رجبی با حکم اخراج از کار و محمد دارکش با ممانعت از استخدام پیمانی مواجه شده‌اند.
محمود ملاکی، محسن عمرانی، حمید خجسته، حمید اقبال، فریدون شفیعی، محمد‌ ملاکی و لادن ملکی از معلمان استان بوشهر، محمد فرزان و محمدعلی عربی از بیجار، امید شاه‌محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی از معلمان دیواندره، کیومرث واعظی از معلمان سنقر استان کرمانشاه، لقمان افضلی از سنندج، اسکندر لطفی و بسیاری دیگر از معلمان از جمله کسانی هستند که اخیراً یا بازداشت شده یا احکام قضائی و انظباطی علیه‌شان صادر شده است.
این موارد تنها بخش کوچکی از برخوردهای سرکوبگرانه‌ی امنیتی در چند ماه اخیر علیه معلمان بوده است.
همچنین معلمان زیادی از جمله اسماعیل عبدی، رسول بداقی، هاشم خواستار، جواد لعل‌محمدی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، مسعود فرهیخته، مرضیه جانیپور و ….، یا مدت‌هاست که در بازداشت به سر می‌برند و یا در حال گذراندن دوران محکومیت طویل‌المدت زندان هستند.
این برخوردهای سرکوبگرانه علیه معلمان متعهد و دلسوز و آزادیخواه و همچنین دانش‌آموزان، جوانان، دانشجویان، خبرنگاران، وکلا و کارگران و دیگر اقشار ستمدیده و معترض مردم ایران در حالی لحظه‌ای از دستور کار نهادهای امنیتی و قضائی خارج نمیشود و هر روزه ابعاد هر چه وسیع‌تری بخود می‌گیرد که حکومت هیچ برنامه و طرحی برای اداره جامعه و حتی برای مهار چند هفته‌ای تورم و گرانی، بحران اقتصادی و ویرانی زیرساخت‌های کشور در دستور کار خود ندارد و هر آنچه که انجام می‌دهد معطوف به چپاول و غارت بیش از پیش ثروت‌های اجتماعی تحت عناوین عوام فریبانه‌ای چون مولدسازی و ویرانی بیش از پیش هست و نیست یک جامعه نود میلیون نفری است.
بدیهی است سیاستهای اقتصادی به غایت چپاولگرانه و تداوم و تشدید سیاست سرکوب و دروغ و قلدرمنشی که حکومت در پی افت نسبی اعتراضات خیابانی در دستور کار قرار داده است از یک سو سرعت فروپاشی اقتصادی و اجتماعی را تشدید خواهد کرد و از طرف دیگر موج اعتراضات بنیادین عظیم‌تر و زیر و رو کننده‌تری را ایجاد و عموم توده‌های ستمدیده مردم ایران را با شتاب هر چه بیشتری به سوی تعیین تکلیف نهایی و تاریخی با وضعیت موجود به پیش خواهد راند.
۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱
*احضار و پرونده‌سازی مجدد علیه پیمان فرهنگیان
پیمان فرهنگیان شاعر، نویسنده و فعال کارگری که چندی پیش موقتا آزاد شده بود، در صفحه‌ی اینستاگرامش از دریافت احضاریه‌ای جدید با مضمون ۵ روز فرصت برای حضور در دادگاه و دفاع از خودش بابت اتهامات بی‌اساس خبر داده است.
*از ارسال پیامک تا بستن سامانه‌ انتخاب واحد برای اخذ تعهد اجباری از دانشجویان
بنا به اخبار واصله برای تعداد زیادی از دانشجویان دختر در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات پیامکی مبنی بر تعیین وضعیت انتخاب واحد و مراجعه به امور دانشجویی ارسال شده است. گفته می‌شود، این تعیین وضعیت به معنی دادن تعهد مبنی بر رعایت حجاب اجباری است.
همچنین در دانشگاه آزاد واحد پونک نیز سامانه‌ی آموزشیار برخی از دانشجویان دختر، بدون ابلاغ هیچ حکمی و با عنوان "محروم از تحصیل قطعی است" بسته شده است. گفته می‌شود این مورد نیز به عدم رعایت حجاب اجباری مربوط است.
*شیوه‌ای دیگر از سرکوب دانشجویان:
نوشتن نام و خودداری از رسیدگی به کار دانشجو تا برخورد فیزیکی با او و تهدید جدی اخراج وی از دانشگاه به دلیل تن‌ندادن به پوشش اجباری
در بازه‌ی صدروز‌ه‌ی خیزش در جریان ایرانیان و در ادامه‌ی اعمال سرکوبگرانه‌ی نهادهای مختلف از جمله دانشگاه‌ها، طبق گزارش‌های چند تن از دانشجویان دانشگاه هنر تهران، حراست فیزیکی و کارمندان این دانشگاه، به ویژه در پردیس باغ ملی، با نامه دستوری محمدرضا حسنائی، رئیس سابق بسیج اساتید و رئیس کنونی دانشگاه هنر تهران، اقدام به نوشتن نام و برخورد فیزیکی با دانشجویانی که علیه اجبار تحقیرآمیز چندین‌ساله‌ی حاکمیت، با پوشش اختیاری در دانشگاه حاضر می‌گردند، کرده‌اند؛ طبق گفته مسئولین دانشگاه از جمله اعضای حراست که نظیر همیشه، در راستای ارعاب و سرکوب دانشجو است، ثبت این اسامی به این خاطر می‌باشد که فرایند مجازات و حتی اخراج این دانشجویان آغاز گردد!
همچنین، کارمندان دانشگاه با اشاره به این که با دستور حوزه‌ی ریاست، قادر به ارائه خدمات به آن‌ها نیستند، از رسیدگی به امور اداری دانشجویان خودداری کردند.
*صدور حکم تبعید برای معلم دانشجو در کمیته‌ی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش
لقمان افضلی دانشجوی ترم آخر حقوق دانشگاه علمی کاربردی سنندج و معلم ناحیه ۲ شهرستان سنندج، توسط کمیته‌ی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش به اتهام توهین و اهانت به ارکان مقدس نظام، تولید و ارسال نمادهایی با مضمون استبداد در نظام و تشویش اذهان عمومی، به تغییر محل جغرافیایی خدمت به مدت ۲سال به استان اردبیل، شهر اردبیل، محکوم شد.
*لغو اشتغال و اخراج محمد دارکش معلم دانشجو و فعال صنفی، توسط مدیر هسته گزینش تهران
محمد دارکش دانشجو دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و دبیر جامعه‌شناسی دبیرستان معرفت منطقه۱۶ تهران توسط مدیر هسته گزینش این منطقه، طی نامه‌ای لغو اشتغال شد.
در اواسط آبان گزینش شهر تهران طی تماسی با این معلم به او اعلام کردند که باید در جلسه گزینش شرکت کند و پس از تشکیل جلسه گزینش، سوالات این نهاد درباره حضور این معلم در تحصن و اعتراضات معلمی بود؛ به خصوص با اعتراض به حضور ایشان در تحصن آبان ماه اذعان داشتند که این اقدام تحریک دانش آموزان به اغتشاش است. پس از این جلسه مدیر هسته گزینش تهران طی نامه‌ای به رییس آموزش و پرورش منطقه‌ ۱۶ از لغو اشتغال و عدم موافقت با استخدام پیمانی ایشان خبر داد.
*متین سلیمانی جهت تحمل حبس راهی زندان شد
متین سلیمانی دانشجوی مقطع ارشد طراحی صحنه ورودی ۹۹ دانشگاه تهران، ساعاتی پیش جهت تحمل حبس یکساله‌ی خود به اجرای احکام دادگاه انقلاب اصفهان مراجعه و به زندان زنان دولت‌آباد اصفهان منتقل شد.
گفتنی است این دانشجو در دادگاه تجدید نظر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس تعزیری، ۲سال ممنوع‌الخروجی و شرکت در دوره مدیریت رفتار و مهارت دانش محکوم شد.
*تداوم بازداشت و بلاتکلیفی جیران نیک‌پیمان‌مطلق
جیران نیک پیمان‌ مطلق دانشجوی مقطع دکترای فیزیولوژی جانوری دانشگاه دامغان، فعال حقوق زنان و فعال در زمینه‌ی حقوق حیوانات، در روز ۷مهر در تهران بازداشت و پس دو هفته بازجویی در بند ۲۰۹ اوین، به زندان قرچک منتقل شد.
با وجود پیگیری خانواده و گذشت ۱۲۵ روز از بازداشت ایشان، همچنان خبری از وضعیت کنونی و آزادی ایشان در دست نیست.
*آزادی موقت بهراد صباغ به قید وثیقه
بهراد صباغ دانشجوی مکانیک دانشگاه امیرکبیر ورودی ۹۸ که در تاریخ ۱۰آبان بازداشت شده بود، شامگاه ۱۲بهمن به قید وثیقه آزاد شد.
*بازنشستگی اجباری و تقلیل گروه نگارسادات حسینی رضوی از سوی هیئت بدوی تخلفات استان هرمزگان
در ادامه فشارهای وارده اخیر بر کنشگران صنفی، در اقدامی از سوی هیئت بدوی تخلفات استان هرمزگان خانم نگارسادات حسینی رضوی با ۲۶ سال سابقه به بازنشستگی با تقلیل یک گروه محکوم‌ شد. دراین حکم آمده: «یکی از مراجع ذی صلاح در آموزش وپرورش هرمزگان اعلام داشته که نامبرده با سمت دبیر آموزشگاه هدف کیش اقدام به تحریک دانش آموزان جهت شعارنویسی بر روی دیوار و تابلوهای کلاسی و سردادن شعارهای هنجارشکنانه در راهروهای مدرسه نموده که این امر مصداق خلاف شئون شغلی است. شرکت در تحصن،اعتصاب و تظاهرات غیرقانونی با تحریک به برپایی تحصن، اعتصاب و تظاهرات غیرقانونی و اعمال فشارهای گروهی برای تحصیل مقاصد غیرقانونی می‌باشد».
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران همدستی و همراهی نهاد آموزش و پرورش با نهادهای خارج از خود را علیه پرسنل خود، اقدامی تاسف بار ارزیابی می‌کند و تاکید می‌کند: تهدید، تبعید، اخراج، بازنشستگی اجباری و زندان و دیگر مجازات‌ها، هرگز مطالبه‌گران و کنشگران را از مسیر مطالبه‌گری قانونی رویگردان نخواهد کرد.
*آزادی محمد رضا بهنام نژاد دبیر کانون صنفی فرهنگیان قزوین از زندان

محمد رضا بهنام نژاد فعال صنفی فرهنگیان استان قزوین که روز دوشنبه، سوم بهمن ماه به اتهام اخلال در نظم عمومی به دادگاه فراخوانده شده بود، بعد از تفهیم اتهام روانه زندان شد. بهنام نژاد، عصر روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه با قرار وثیقه ی ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان بوئین زهرا استان قزوین آزاد شد.
لازم به ذکر است؛ اتهام اخلال در نظم عمومی به دلیل شرکت بهنام نژاد در مراسم ختم یکی از آشنایان کشته شده در جریان اعتراضات اخیر به وی نسبت داده شده است.
*مسعود فرهیخته آزادشد
آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد
مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد
راه دهید یار را آن مه ده چهار را
کز رخ نوربخش او نور نثار می‌رسد
مسعود فرهیخته چهره خوشنام جنبش معلمان ایران لحظاتی قبل در میان استقبال پر شور جمعی از کنشگران صنفی معلم و فعالان کارگری به قید وثیقه از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن شاد باش آزادی این فعال صنفی معلمان به خانواده این معلم آزاده و همه کنشگران صنفی،خواهان پایان دادن به پرونده سازی ها و آزار و اذیت فعالان صنفی و آزادی همه معلمان در بند و دیگر کنشگران مدنی است.
*جان باختن کارگر جوان کارگاه سنگبری کاشان بر اثر برخورد سنگ با سرش
روز چهارشنبه12 بهمن،یک کارگر میهمان 25 ساله یک کارگاه سنگبری کاشان واقع در جاده مشهد اردهال بر اثر برخورد سنگ با سرش در دم جان خودرا ازدست داد.
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید