اعتصاب غذای رضا شهابی و‌ تداوم بازداشت فعالین کارگری و ‌معلمی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اطلاعیه اتحاد بین المللی: به گزارش سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، رضا شهابی، عضو هیات مدیره این تشکل مستقل کارگری، از تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در اعتراض به پرونده سازی و بازداشت غیر قانونی، بازجویی های متعدد و طولانی، تهدیدهای بازجو و عدم رسیدگی پزشکی و شرایط نامناسب بند ۲۰۹ زندان اوین، که تعداد زندانیان چندین برابر ظرفیت اتاق میباشد، وارد اعتصاب غذا شده است. رضا شهابی که در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس است از زمان دستگیری تا کنون زیر شدید ترین بازجویی ها و ‌تهدیدها قرار داشته است.

بنا به گزارش های سندیکای کارگران شرکت واحد، در ملاقات کابینی که خانواده این فعال کارگری در ۱۹ خرداد با او داشتند، مطلع می شوند که ایشان «از شرایط وخیم جسمانی ابراز ناراحتی شدید داشتند بطوری که سمت چپ بدنشان بطور مرتب یا خواب می رود و یا گزگز میکند و سمت چپ صورتشان هم بی حس می شود. کمر درد و گردن درد هم که از تبعات جراحی مهرهای گردن و کمر در زندان قبلی ایشان است، همچنان او را آزار میدهد». در آخرین مکالمه تلفنی با خانواده، رضا شهابی اطلاع داد که «شرایط جسمانی ام بقدری حاد و وخیم شده که در بازجویی های روز گذشته از حال رفتم و دکتر بالا سرم آوردند».

رضا شهابی بدلیل بازداشتهای مکرر، حبسهای متعدد و طولانی و شکنجه های جسمی و روانی طی سالیان متمادی، به هیچ عنوان از توانایی اعتصاب غذا برخوردار نیست. وی باید داروهای متعددی بطور روزانه مصرف کند و نیاز به تغذیه سالم، روتین و استراحت دارد. خانواده رضا شهابی از او درخواست کرده بودند که اعتصاب غذا نکند اما ایشان آنچنان از بازجوییهای طولانی، تهدید آمیز و مکرر امنیتهای مزدور به ستوه آمده اند که گفته است «عمودی به زندان آمده ام، افقی هم از زندان به بهشت زهرا میروم». همین جا هشدار میدهیم که حفظ سلامتی و‌ جان رضا شهابی و دیگر زندانیها بطور کامل بر عهده جمهوری اسلامی و‌ مقامات آن است.

ما خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه دستگیر شدگان سندیکای کارگران شرکت واحد، اعضای بازداشتی کانونهای صنفی معلمان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران و دیگر فعالین صنفی، سیاسی و مدنی ، و بطور مشخص بازداشتیهای هفته های اخیر، از جمله رضا شهابی، حسن سعیدی، آنیشااسداللهی، رسول بداقی، شعبان محمدی، اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه، جعفر ابراهیمی ،محمد حبیبی، ریحانه انصاری، کیوان مهتدی، مژگان باقری، محمد عالیشوندی، محمد علی زحمتکش، عبدالرزاق امیری، حمید عباسی، غلامرضا غلامی کندازی، ایرج رهنما، مهدی فتحی، و اصغر امیرزادگان، هستیم.

برخی از فعالین بازداشت شده در هفته های اخیر به بهانه واهی و بی اساس ملاقات دوستانه با دو معلم و سندیکالیست فرانسوی، سیسیل کوهلر، عضو و از مسئولین روابط بین المللی«فدراسیون ملی آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه (FNEC FP-FO) و ژاک پاریس، دبیر کل سابق همین سندیکا در بخش آموزش (SNFOLC)، که به قصد گردشگری به ایران رفته بودند، دستگیر شدند و مورد هدف امنیتی ها و بازجوهای رژیم در صدا و‌ سیما و‌ کیهان قرار گرفتند. پرونده سازی، سناریو سازی و تهیه شوهای تلویزیونی سراپا جعلی و مضحک علیه فعالین کارگری و معلمان توسط جمهوری اسلامی، چنان تکراری و نخ نما شده است که تنها در میان هوا داران و نیروهای سرکوب رژیم می تواند خریدار داشته باشد. این گونه اقدامات اما در میان کارگران، معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و‌اکثریت جامعه تنها انزجار و تنفر نسبت به حاکمیت و‌ احترام و‌ محبوبیت هر چه بیشتر نسبت به بازداشت شدگان ایجاد می کند.

همانطور که پیش از این‌نیز تاکید کرده ایم، بازداشتهای اخیر تماما از سر استیصال و سراسیمگی حکومت و‌ ناشی از وحشت روز افزون آن از اوج گیری مبارزات طبقاتی و مردمی در سراسر کشور است. جمهوری اسلامی میداند که بازداشت و‌ تهدید به حبسهای طولانی ذره ای از شدت و‌ کیفیت مبارزات جاری نخواهد کاست. مگر کشته شدن شاهرخ زمانی در زندان، حبسهای طولانی مدت رضا شهابی و اسماعیل عبدی و یا «طراحی سوخته» حکومت توانست خللی در مبارزات جنبش کارگری و ‌معلمی و اعتراضات سراسری مردم زحمتکش و ستمدیده ایران ایجاد کند. سال ۱۴۰۰، سال رکورد اعتصابات و‌ اعتراضات کارگری در ایران بود.

اتحاد بین المللی به کارزار گسترده و همه جانبه خود برای آزادی کلیه فعالین جنبش کارگری و معلمی ایران با تمام قدرت ادامه خواهد داد. ما همچنین خوهان آزادی فوری و بی قید و شرط دو‌معلم‌ و سندیکالیست فرانسوی، سیسیل کوهلر و ژاک پاریس، و بازگشت آنها به فرانسه و‌‌ در آغوش خانواده‌ و‌ دوستانشان هستیم و در این راستا نیز کماکان به کارزارهای خود ادامه خواهیم داد.

#کارگر_زندانی_معلم_زندانی_آزاد_باید_گردد


اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۱۵ ژوئن ۲۰۲۲

http://etehadbinalmelali.com

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید;