از فراخوان ۵ سندیکای فرانسوی به آکسیون در مقابل آی ال او حمایت میکنیم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

دهم زوئن، میدان ملل ژنو: اجلاس بین المللی سازمان جهانی کار از ۲۷ ماه مه آغاز شده است. ۵ سندیکای فرانسوی کنفدراسیون عمومی کار CGT) ، فدراسیون سندیکایی متحد (FSU)، کنفدراسیون فرانسوی دمکراتیک کار (CFDT)، اتحاد ملی سندیکاهای خودگردان (UNSA) و اتحاد سندیکایی همبستگی برای ساعت 12 ظهر روز جمعه دهم ژوپن ۲۰۲۲ به تجمع در محل میدان ملل ژنو مقابل اجلاس سازمان جهانی کار فراخوان به تجمع داده اند.

این آکسیون در اعتراض به جمهوری اسلامی و محکوم کردن سرکوبگریهای این حکومت است. دو سندیکای سوئیسی یعنی CGAS) ) و سندیکای خدمات عمومی ژنو (SSP) نیز از این فراخوان اعلام پشیبانی کرده اند.

در این فراخوان چنین آمده است:"در روزهای اخیر موج عملیات سرکوب گسترده ای علیه کارگران، معلمان و سایر مزدبگیران به راه افتاده است. یک سلسله دستگیری ها، احضارها و بازداشت ها به اتهامات کاملاُ واهی و ساختگی به وقوع پیوسته اند. جمهوری اسلامی ایران از تصویب بسیاری از متون اساسی سازمان جهانی کار، از جمله متون مربوط به آزادی تشکیل اتحادیه های کارگری، حمایت از حقوق سندیکایی و مذاکرات جمعی (کنوانسیون های 87 و 98) خودداری کرده است. به هر حال، این دولت رسماً عضو این سازمان است و این که برخلاف استانداردها و تصمیمات این نهاد عمل می کند به هیچ وجه قابل توجیه نیست. از سوی دیگر ایران دو میثاق بین المللی حافظ عمدتاً حق تشکیل اتحادیه‌های کارگری، پیوستن به اتحادیه ها و ملاقات با اتحادیه‌های کارگری کشورهای دیگر را امضا کرده است: - میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) ماده ۲۲؛ - میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (PIDESC/ICESCR) ، ماده ۸. با وجود این، دولت ایران ده ها نفر را که در چارچوب این دو متن امضا شده توسط دولت ایران، عمل می کنند، سرکوب می کند برای حمایت از سندیکالیست های و معلمان دستگیر شده و در جهت آزادی فوری آن ها ما تظاهرات ایستاده ای ترتیب می دهیم.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی (فری دم ناو) از فراخوان اتحادیه های کارگری در فرانسه اعلام حمایت کرده و در تجمع روز دهم ماه زوئن مقابل آی ال او شرکت خواهد کرد. بعلاوه فری دم ناو برنامه هایی برای بازتاب صدای اعتراض کارگران و کل جامعه در سطح بین المللی را در دستور کار دارد. اکنون در مقطع تشکیل اجلاس سازمان جهانی کار و در مقطع اعتراضات گسترده مردمی در ایران و ادامه جنایات و سرکوبگریهای حکومت، ما طی نامه ای سرگشاده خطاب به اتحادیه های کارگری و نهادهای انساندوست در سطح بین المللی بر سه خواست فوری اعتراض به حضور حکومت اسلامی در کنفرانس آی ال او، تحریم هیات رژیم اسلامی در سازمان جهانی کار، فشار آوردن برای آزادی کارگران و معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی و اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار تاکید داریم. جمهوری اسلامی نیز باید همچون حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی در سطح جهان بایکوت شود.

همچنین شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان و چند تشکل مستقل صنفی دیگر نیز طوماری خطاب به هیأت‌های نمایندگی شرکت‌کننده در کنفرانس آی ال او به‌ویژه نمایندگان اتحادیه های کارگری بین المللی ارسال کرده و از آن‌ها خواسته‌اند که به‌ دلیل عدم اجرای مقاوله‌نامه‌های سازمان جهانی کار و نقض حقوق اولیه کارگران در ایران، حکومت اسلامی از هیأت مدیره سازمان جهانی کار کنار گذاشته شوند. تا کنون بیش از سه هزار نفر این طومار را امضا کرده اند. معلمان در این نامه بر نکات مهمی تاکید کرده اند: رفع فوری و بی‌قید و شرط تمامی اتهامات منتسب شده به تمامی فعالین صنفی محبوس در ایران و آزادی تمام دستگیر شدگان، ملزم کردن جمهوری اسلامی به رعایت حقوق بنیادین کارگران و معلمان و مزدبگیران از جمله حق آزادی بیان وحق تجمع و اعتراض، اعزام هیاتی بین المللی از سوی سازمان جهانی کار و فدراسیون های بین المللی اتحادیه ای جهت بررسی شرایط نیروی کار به ایران ونشست با تشکلهای مستقل صنفی و دیدار با فعالین صنفی زندانی در ایران و خانواده‌های آن‌ها، و اخراج نمایندگان دولت‌ساخته‌ی ایران از هیئت مدیره سازمان جهانی کار و عدم حمایت از انتخاب مجدد آن‌ها در این‌هیات مدیره به‌دلیل نقض مداوم مقاوله نامه‌های بین‌المللی.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم از طومار اعتراضی معلمان با خواست اخراج جمهوری اسلامی از هیات مدیره سازمان جهانی کار حمایت و پشتیبانی میکند و همه بخشهای جامعه را به امضای ای طومار فرا میخواند. جمهوری اسلامی باید در سطح جهانی بایکوت و از آی ال او اخراج شود.

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

کمپین برای آزادی کارگران زندانی https://free-them-now.com/

۱۵ خرداد ۱۴۰۱، ۵ مه ۲۰۲۲

tel:00447435562462
tel:00447435562462