اسماعیل بخشی و سالارپور را هم بازمیگردانیم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

هفت تپه: بازگشت دو کارگر اخراجی، محکومیت اسد بیگی و وعده پرداخت حقوق. امروز ۲۵ مهر کارگران نیشکر هفت تپه در بیستمین روز اعتراض خود با تاکید بر مطالبات کارگران فصلی و تمدید قراردادهایشان و دیگر مطالباتشان مقابل مدیریت تجمع کرده و سپس با شعار کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد صدای اعتراض خود را بلند کردند. همچنین روز گذشته ۲۴ مهر یک روز مهم در اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه بود. در این روز این کارگران با استقبال از ایمان اخضری و محمد خنیفر دو کارگر اخراجی به کار، با بوق زدن های ممتد در محل سنگر تجمع کردند و از موفقیت هایشان سخن گفتند.

از اینکه با یک باند بزرگ مافیایی در افتادند که کوچکترین آن شریعتی استاندار خوزستان بود و با اتحاد خود موفق شدند. تاکید نمایندگان کارگران این بود که این موفقیتها همگی نتیجه متحدانه اعتراض کردند آنان بوده و با همین اتحاد دیگر مطالباتشان و بازگشت به کار دو همکار اخراجی دیگر خود اسماعیل بخشی و سالارپور و پرداخت حقوقها و لغو پرونده امنیتی زیلابی، آزادی سپیده قلیان را نیز دنبال خواهند کرد. در این سخنان کارگران با ارج گذاشتن به نقش اسماعیل بخشی چهره محبوب کارگری بعنوان شروع کننده این راه و برپا کننده سنگر نیشکر هفت تپه بر ادامه اعتراضاتشان برای بازگشت به کار وی و سالارپور تاکید کردند.

بدین ترتیب تا همین جا کارگران نیشکر هفت تپه موفقیتهای مهمی داشته اند. اما این کارگران پیگیر اجرایی شدن دیگر مطالباتشان و در راس آنها تعیین تکلیف فوری مالکیت شرکت و شفاف سازی قیمت واگذاری شرکت هستند. بعلاوه پرداخت فوری حقوق های معوقه و مطالبات عرفی و قانونی، تسریع در انجام عملیات کشت و اُورهال- تعمیر کارخانه، تمدید قراردادی فصلی ها، بازگشت به کار پولهای به سرقت رفته توسط باند اسدبیگی، از دیگر مطالبات اعلام شده آنان است که در تجمعات و در اعتراضاتشان همواره بر روی آنها تاکید کرده اند.

بنا بر خبر ها به کارگران وعده پرداخت دستمزدهای معوقه داده شده و گفته شده که طی یک ماه آینده مالکیت شرکت نیز به هفت طرح واگذار میشود. اما کارگران به هیچ وعده و وعیدی اعتماد ندارند و اعلام کرده اند که تا وقتی مطالبات آنها تماما پاسخ نگیرد به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد. یک نقطه قدرت نیشکر هفت تپه اتحاد ۵ هزار نفره آنها و عملکرد شورایی و انتخاب مجمع نمایندگی خود بعنوان تشکل واقعی خود آنهاست و بدین ترتیب این کارگران با گل گرفتن در شورای ضد کارگری اسلامی، این نهاد دست ساز حکومتی، شورای واقعی خود را شکل دادند و با اتکاء به این قدرت و تصمیم گیری جمعی با نظارت شورایی بر مدیریت شرکت تاکید دارند. از تجربیات کارگران نیشکر هفت تپه باید آموخت. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ مهر ۱۴۰۰ ، ۱۷ اکتبر ۲۰۲۱

اطلاعیه خبری

تجمعات بازنشستگان فولاد اصفهان و اهواز، اعضای پروژه سپیدار ۲ و ۳ تعاونی مسکن شرکت واحد، کارگران پتروشیمی فن آوران و دو خبر دیگر

روز یکشنبه ۲۵ مهرماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان و اهواز در ادامه یکشنبه های اعتراض خود مقابل ساختمان این صندوق تجمع کردند. این بازنشستگان خواستار تحقق مطالبات معیشتی و حقوقی خود هستند و اعلام کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند این تجمعات ادامه خواهد داشت.

- روز یکشنبه ۲۵ مهر تعدادی از اعضای پروژه سپیدار ۲ و۳ تعاونی مسکن شرکت واحد در مقابل شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در اعتراض به توقف کار این پروژه ها بار دیگر دست به تجمع زدند. بنا بر گزارشات پروژه‌های مسکونی سپیدار ۲ و ۳ می‌بایست تا پایان سال ۹۱ تحویل داده می‌شد؛ اما با گذشت بیش از ۹ سال از این موعد، هنوز این پروژه نیمه‌کاره باقیمانده است و این کارگران سالهاست که در انتظار خانه دار شدن بسر میبرند. (نوشته بودی حدود ۵ سال- اگر ۹۱ درست باشد میشود بیش از ۹ سال)

- روز ۲۵ مهر اعتصاب کارگران پروژه ای ساخت تونل آزادراه منجیل به رشت در اعتراض به محقق نشدن وعده پرداخت مطالباتشان از سوی کارفرما وارد دومین روز خود شد. بنا بر خبرها به دنبال برپایی دور نخست اعتراضات کارگران ساخت تونل آزادراه که دو هفته پیش اتفاق افتاد، مدیرعامل شرکت پیمانکاری «کاریز» مجری ساخت پروژه تونل شماره سه و چهار محور منجیل به رشت در محدوده رودبار وعده داد که حداکثر تا ۲۳ مهرماه بخشی از معوقات ۴ ماهه مزدی کارگران را پرداخت خواهد کرد. این وعده عملی نشد و در اعتراض به آن بار دیگر کارگران دست از کار کشیدند.

- روز ٢٤ مهر حدود ۴۰ نفر از کارگران شرکت تنانیر به خاطر نداشتن قرارداد، عدم افزایش حقوق و پیگیری دیگرمطالباتشان مقابل فرمانداری عسلویه دست به تجمع زدند. در برابر این اعتصاب مسئولین فرمانداری از ترس گسترش اعتراض با تعدادی از کارگران جلسه گرفتند و وعده پیگیری مطالباتشان را دادند. در همین روز جمعی از کارگران پروژه ای در بخش تعمیرات پتروشیمی فن آوران در اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مسئولین شرکت و مشکلات معیشتی خود دست به تجمع زدند. چند روز قبل از آن نیز حدود ۶۰ نفر از رانندگان خودروهای نیمه سنگین استیجاری شاغل در پارس ۲ کنگان با تجمع در میدان نخل خواستار افزایش حقوق خود شدند.
بنا بر اخبار منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت بدنبال اعتصاب گسترده نفت اکنون کارگران هر جا که خلف وعده ای میشود و یا کارگران با تعرضی به حقوق خود روبرو میشوند فورا به تجمع و اعتراض میدانی دست میزنند. کارگران در همه جا پیگیر مطالباتشان هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵مهر۱۴۰۰ ، ۱۷ اکتبر ۲۰۲۱