حزب کمونیست کارگری ایران: هفت تپه شماره ۲۸

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در روز ۳۶
اعتصاب ادامه دارد
روز سه شنبه ۲۶ مرداد کارگران نیشکر هفت تپه مثل روزهای گذشته مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و پیگیر مطالبات خود شدند.

در این تجمع یکی از کارگران طی سخنانی اعلام کرد که هفت تپه مدیریتی ندارد و بر اساس تصمیم قبلی مجمع عمومی شان تا زمان تعیین تکلیف آن هر روز جلوی فرمانداری تجمع خواهند کرد و در آنجا حضور و غیاب کارگران ثبت خواهد شد. مورد دوم اینکه بالاخره بعد از اعتراضات بسیار کارگران نیشکر هفت تپه در دو روز اخیر دو ماه مزد آنان آنهم با هزار جور تبلیغات پرداخت شده است. اما حقوق بسیاری از کارگران از جمله در بخشهای کشاورزی، امور مالی، بازرگانی و امور اداری پرداخت نشده است. کارگران نیشکر هفت تپه بر پرداخت حقوق کامل به همه همکاران و تسویه حساب کامل تاکید دارند. کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که تا تعیین تکلیف مدیریت شرکت و پرداخت کامل حقوقها و پاسخگویی به دیگر مطالباتشان چون بازگشت به کار کارگران اخراجی، تمدید قراردادهای کارگران غیر نیشکری و دفع آفات، واکسیناسیون رایگان و مختومه اعلام شدن پرونده وکیلشان فرزانه زیلابی به اعتراض خود ادامه میدهند. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ مرداد۱۴۰۰ ، ۱۷ اوت ۲۰۲۱

اطلاعیه خبر
تبدیل قرارداد کارگران مدت موقت پالایشگاه لاوان و تجمع کارگران شرکت پاژن و خبرهایی دیگر
- زیر فشار اعتراضات کارگران قرارداد بیش از ۵۴۰ کارگر مدت موقت پالایشگاه نفت لاوان از قرارداد موقت به قرارداد با مدت معین تبدیل شد. محمدعلی اخباری مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان در رابطه با این موضوع اعلام کرد که با اجرای این برنامه برای بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران قرارداد مدت موقت سمت سازمانی تعیین می‌شود که تعیین سمت سازمانی منجر به بهبود وضعیت حقوق، معیشت و امنیت شغلی این دسته از همکاران خواهد شد. این گفتار نشانه عقب نشینی مقامات حکومتی در برابر اعتراضات گسترده کارگری است. خواست اصلی کارگران نفت کوتاه شدن دست پیمانکاران و دائمی شدن قراردادهاست. بیش از یکماه است که کارگران پروژه ای نفت در اعتصابند و کارگران قرارداد موقت نیز در این مدت اعتراضات متعددی با خواست تبدیل وضعیت قراردادهایشان داشته اند.
- روز دوشنبه ٢۵ مرداد کارگران شرکت لبنیاتی پاژن واقع در "نسیم‌شهر" تهران، در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه و دستمزد و اخراجها در مقابل این مجتمع صنعتی دست به تجمع زدند. بنا بر خبر مدیریت این شرکت علی‌رغم کسر بخشی از دستمزد پرسنل، از واریز کردن پول برای پوشش بیمه کارگران امتناع کرده و بعلاوه دستمزد چند ماه آنان را پرداخت نکرده است. به گفته کارگران در این شرکت کارگرانی هستند که ۲۰ سال است که دارند کار می‌کنند، اما از سال ۱۳۹۴ تاکنون کلا یک ماه بیمه برای آنان پرداخت شده است. کارگران به این دزدی آشکار از حق بیمه خود اعتراض دارند.
- روز ۲۶ مرداد کارگران شهرداری کوت عبدالله بعد از چندین روز اعتراض با دریافت دو ماه از حقوق معوقه خود موقتا به اعتصاب خود خاتمه دادند. این کارگران هنوز مابه‌التفاوت ماههای یازده و و دوازده سال گذشته و عیدی و سنوات و مابه‌التفاوت چند ماه از حقوق و مزایای سال جاری را طلب دارند. به گفته کارگران شهرداری کوت عبدالله پیمانکاران حقوق کارگران را کامل نمی‌پردازند و بعد از مدت‌ها تاخیر و انتظار، مبلغی را به عنوان علی الحساب به حساب هر کارگر واریز می‌کنند. از همین رو یکی از مهم‌ترین خواسته‌های آنان پرداخت کامل مزد و مزایا در پایان هر ماه است. این کارگران اعلام کرده اند که اگر موعد پرداخت باقی طلبهایشان روشن نشود دوباره دست به اعتراض خواهند زد.
- روز دوشنبه ۲۵ مردادماه مازیار سیدنژاد از فعالین کارگری زندانی با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد. مازیار روز ۱۷ خردادماه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود. او در جریان پرونده بازداشت‌شدگان هفت‌تپه به سه سال زندان محکوم شده است. روز قبل از آن نیز اصغر امیرزادگان از معلمان زندانی با قرار کفالت از زندان فیروز آباد فارس آزاد شد. حزب کمونیست کارگری آزادی این عزیزان را به آنان، به خانواده شان و به همگان تبریک میگوید. پرونده های امنیتی آنها باید فورا مسدود گردد. تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۶ مرداد۱۴۰۰ ، ۱۷ اوت ۲۰۲۱
tel:00447435562462
tel:00447435562462

هفت تپه شماره ۲۷
سی و پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه
کارگران بر ادامه اعتصاب تاکید دارند
روز دوشنبه ۲۵ مرداد کارگران نیشکر هفت تپه در سی و پنجمین روز اعتصاب خود بار دیگر مقابل فرمانداری تجمع کردند. بدبنال بیش از یکماه اعتصاب و اعتراض روز گذشته حقوق ماه خرداد این کارگران نیز پرداخت شد. اما کارگران اعلام کرده اند که تا تعیین تکلیف مالکیت شرکت اعتصاب ادامه خواهد داشت و تمامی طلبهای مزدی و حق بیمه خود را میخواهند. به گفته کارگران بعد از اجرایی شدن این دو خواست فوری بر روی چگونگی ادامه اعتراض برای دیگر مطالبات فوری شان چون بازگشت به کار کارگران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران دفع آفات و غیر نیشکری، مختومه اعلام شدن پرونده فرزانه زیلابی وکیل خود تصمیم گیری جمعی خواهند کرد. ضمن اینکه این کارگران همین امروز خواستار واکسیناسیون رایگان و همگانی در برابر بیماری مرگبار کرونا هستند. حزب کمونیست کارگری با تمام قوا از خواستها و مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه دفاع و پشتیبانی میکند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ مرداد۱۴۰۰ ، ۱۶ اوت ۲۰۲۱