کانادا: وزیران خارجه زن جهان در حمایت از مردم ایران گردهم می‌آیند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

وزیر خارجه کانادا می‌گوید که وزیران خارجه زن جهان این هفته در یک جلسه مجازی شرکت می‌کنند تا در مورد اعتراضات جاری در ایران بحث و تبادل نظر کنند. ملانی جولی در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۲۷ مهر منتشر کرد، اظهار داشت: «من و همتایانم پیام روشنی خواهیم فرستاد: رژیم ایران باید به همه اشکال خشونت و آزار و اذیت مردم ایران از جمله تهاجم وحشیانه بالاخص به زنان پایان دهد».به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه کانادا و همتایان او قرار است روز پنجشنبه به میزبانی این کشور در این جلسه مجازی شرکت کنند. اعتراضات در ایران در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت «گشت ارشاد» وارد دومین ماه خود شده است.

خانم جولی در ادامه افزود: «کانادا در کنار ایرانیان شجاع که برای حقوق انسانی خود مبارزه می‌کنند و برای مادران، خواهران، همسران و دختران‌شان ایستادگی می‌کنند، می‌ایستد».

دفتر وی می‌گوید که در این جلسه، همتایان وزیر خارجه کانادا به سخنان زنان ایرانی گوش خواهند داد و وضعیت حقوق زنان و بشر در ایران را مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهند.

در این بیانیه آمده که جلسه یاد شده این فرصت را در اختیار وزیران خارجه زن جهان خواهد گذاشت تا تلاش‌های خود را هماهنگ کرده و «راهکارها برای افزایش حمایت دسته‌جمعی از مردم ایران» را بررسی کنند.

کانادا همراه با ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه برخی مقامات جمهوری اسلامی که در سرکوب معترضان و نقض حقوق بشر دست دارند وضع کرده‌اند.