اسد گلچینی: اردوغان برنده خواهد شد؟

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

فاجعه ای در شرف وقوع است.۷۳ فعال سیاسی مخالف دولت فاشیستی ترکیه و از اعضا و کادرهای حزب کارگران کردستان ترکیه، پ ک ک، قرار است بعنوان قربانی و گروگان از طرف دولت سوئد به ترکیه تحویل داده شوند. دولت های سوئد و فنلاند که تا خرخره خود را در پیمان ناتو وارد کرده اند قرار است به هر گونه اعمال ضد انسانی و زیر پاگذاشتن هر نوع پرنسیب در برابر درخواست ترکیه گردن نهند.دولت های سوئد و فنلاند امروز از جانب اردوغان تهدید جدی شده اند که چنانچه اقدام عملی برای قرارداد فی‌مابین و تحویل فعالین سیاسی مورد نظر صورت نگیرد پارلمان ترکیه رای به وارد شدن این کشورها به ناتو نخواهد داد.

این برگ برنده دست اردوغان در حال حاضر فقط می‌تواند از طرف مردم متمدن و گروه و احزاب و افراد سیاسی در سوئد و فنلاند تو دهنی بخورد. با وجود وحشتی که مردم از جنگ روسیه و اوکراین پیدا کرده اند و این ظاهرا بیشترین دلیل رای اعتماد آنها به وارد شدن کشورشان به ناتو است جلوگیری از این فاجعه دشوار شده است اما غیر ممکن نیست!
بیش از ده سال قبل در اقدامی مشابه که مابین جمهوری اسلام و انترپول در اروپا صورت گرفت ۱۱ فعال سرشناس که شامل ۱۰ کمونیست و یک سلطنت طلب بود در لیست تحت تعقیب انترپول قرار گرفتند که شکست خوردند. مشابهت اینها شاید محدود و کم باشد اما در همین مایه است. آنچه مسلم است تو دهنی به دولت ترکیه، سوئد و فنلاند احتمال جلوگیری از این فاجعه سیاسی و انسانی را خواهد گرفت!