مجیدحسینی: فردا پنجشنبه دوم دیماه همراه با فرهنگیان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

فرداد پنجشنبه دوم دیماه ساعت ۱۰ صبح، روز همراهی و حمایت از فرهنگیان است. اعتراضات این روز معلمین و بازنشستگان و کارکنان فرهنگی در امتداد مبارزات نزدیک به دو دهه آنها به‌ ویژه در روزهای اخیر ۲۱ و ۲۲ و۲۳ آذر ماه اقدام بغایت مهمی است. مبارزات فرهنگیان و پیگیری و تداومش توسط نیروی متحد خودشان جامعه سرشار از مبارزه و آزادیخواهی ایران را متوجه خود کرده است. مردم متوجه‌اند که خواست و مطالبات فرهنگیان ربط مستقیم و بلاواسطه ای به تمام خانواده‌ها و اعتراضات عمومی مردم، کارگر و زن و دانشجو و بازنشستگان و جوانان و کشاورزان و دیگر اقشار پیدا کرده و پیروزی آنها پیروزی همه ما است.

مبارزات فرهنگیان به جائی رسیده است که حمایت‌های بیانیه‌ای را می توان به سطح همراهی و شرکت عملی و فعالانه در اعتراضات آنها ارتقاء دهیم. دانش آموزان و خانواده های آنها نیروی عظیم و قدرتمندی هستند که با شرکت در این اعتراضات و حمایت فعالانه تر از آموزگاران می توانند این مبارزات را سریعتر به پیروزی برسانند. هنوز فرهنگیان این اهرمهای قدرتمند را به تمامی بکار نگرفته اند.

معلمین برای رسیدن به موقعیتی که امروز دارند، در مبارزات و ایجاد اتحاد میان خود و جلب افکار عمومی جامعه و رسانه‌های بین المللی و اتحادیه و تشکل‌های های کارگری، راه بسیار دشواری را رفته اند. اعتراضات روز پنجشنبه دفاعی از دستاوردهای گذشته و آینده این مبارزات برای رسیدن به پیروزی و هموار کردن راه برای قدم‌های بعدی است.

مردم به فراخوان فردا شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگان برای اعتراض در تهران و البرز مقابل سازمان برنامه و بودجه، در مراکز استان‌ها مقابل اداره کل استان و در شهرستانها مقابل اداره آموزش و پرورش چشم دوخته اند.حرکت اینبار سراسری فرهنگیان اعتراض به مصوبه ناقص رتبه بندی و عدم اجرای آن و عدم اجرای لایحه همسان سازی بازنشستگان، و آزادی معلمین زندانی و بازداشت شدگان، امنیتی کردن مبارزاتشان و دیگر خواستهای معلمین که در روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر رو به جامعه اعلام شد انجام میشود. یک ثمره اعلام اعتراض شورای هماهنگی برای دوم دیماه آزادی از قبل دیروز ۳۰ آذر رسول بداقی از زندان بود.

فرهنگیان و مردم در ایران با دولتی درگیرند که اعمال و گفتارششبیه باندهای مافیايی است. در نظام اسللامی مصلحت سیاسی و مالی خامنه‌ای و مقاماتش تعیین کننده و قاعده و قنوان است و اینها حتی متعهد به قول قرارهای خود نیستند. وعده دادند تامین خواست معلمان برای رتبه بندی را در سال ۱۴۰۰ انجام میدهند اما از آن سر باز می زنند و اجرایش به سال دیگر حواله داده اند. می گویند بودجه ندارند و اما بودجه حوزه علمیه قم و دیگر مراکز مذهبی را ۲۰ و ۳۰ تا ۴۰ در صد اضافه کرده اند.

فرهنگیان در این مبارزات در مقابل این دولت آدمکش تنها اتحاد و همبستگی خود و حمایت مردم و دانش را دارند و باید وسیعا و فعالانه از آنها حمایت کرد.

یکم دیماه ۱۴۰۰

۲۲ دیماه ۲۰۲۱

مبارزان کمونیست