علی ناظر: تهاجمی همه جانبه

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

امروز با انتشار لیست پیشنهادی برای کابینه، ابراهیم رئیسی مهر تأیید بر آنچه همه می دانستیم زد. با اشغال پست های کلیدی توسط اعضای مرتبط با سپاه قدس، سپاه پاسداران گامی دیگر به سوی تصاحب قدرت (کودتای خزنده) برداشت. در تقابل با این یورش جمهوری اسلامی، علیه جمهور مردم، ما، جمهوریخواهان سرنگونی طلب هم می بایست بر تهاجم خود بر بدنه نظام مستاصل از نارضایتی های روزافزون خلق ستمدیده، در جبهه های مختلف، بیفزاییم.

از یک سو، حمید نوری، همدست رئیسی در کشتار 67، در سوئد مواخذه می شود، از سوی دیگر، نهادهای سیاسی سرنگونی طلب، همچون شورای ملی مقاومت، از کانالهای متعدد سیاسی-دیپلماتیک و مطبوعاتی، به افشای بی امان ابراهیم رئیسی و دیگر عوامل جنایات در ایران، مشغول هستند؛ و مهم از تر همه، ملت شریف به جان آمده هم در شهرهای ایران با شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور، انزجار خود را ازتمامیت نظام منحوس اسلامی بیان می کنند.
در این میان می ماند، برخی از فعالان سیاسی منفرد مستقل سرنگونی طلب که تمایل به حمایت از نهاد سیاسی ندارند، اما خواهان سرنگونی تمامیت نظام اسلامی حاکم بر ایران هستند.

خاضعانه می خواهم به این هموطنان طرحی عملی و ساده را پیشنهاد کنم.
چندی پیش نامه ای به نخست وزیر اسکاتلند ارسال کردم که متن آن در دیدگاه منتشر شد (اعتراض به دعوت احتمالی از رئیسی برای سفر به اسکاتلند). کپی آن نامه به نخست وزیر و وزیر خارجه بریتانیا هم ارسال شد. اما این اقدام هرچند لازم است، اما به تنهایی کافی نیست. ما افراد منفرد مستقل می بایست در حد توان خود جبهه دیگری علیه نظام، بخصوص رئیسی باز کنیم. بدین منظور، امروز به نماینده پارلمان، که در حوزه انتخاباتی او ساکن هستم، نامه ای نوشتم و از وی خواستم که از محتوای نامه من به نیکلا استرژن حمایت کند.
این یک گام بسیار کوچک، و اگر واقعیت آنرا بخواهیم ارزیابی کنیم، کم اهمیت است، اما اگر تک تک ما، طی نامه ای کوتاه (یا یک ایمیل) به نماینده پارلمان که حوزه انتخاباتی ما را نمایندگی می کند، از او بخواهیم که که از نیکلا استرژن بخواهد که از رئیسی برای شرکت در اجلاس بین الملل نوامبر خودداری کند، این اقدام دیگر کوچک و بی اهمیت نخواهد بود.
این اقدام مشترک اما غیر مرتبط، حاوی این پیام است که فقط نهادهای سیاسی نیستند که بصورت حرفه ای علیه نظام اسلامی اقدام می کنند، بلکه تک تک ایرانیان مقیم خارج که وابستگی سیاسی و تشکیلاتی به سازمانی ندارند هم در این مورد بخصوص اشتراک آرا دارند.
طبیعتا برای بسیاری از ما، نامه نوشتن کار آسانی نیست، و بقولی دستمان به قلم نمی رود. شاید با کپی کردن نامه من به نماینده مجلس، ولی با تغییر آدرس و نام من به آدرس و نام خودتان، و اضافه کردن نام وکیل مجلس در حوزه انتخاباتی که در آن ساکن هستید، این مشکل به راحتی حل شود. اگر نمی دانید او کیست، و یا ایمیل او را ندارید، گوگل اطلاعات لازم را برایتان جستجو می کند.
متن نامه که امروز ارسال کردم را در زیر می آورم تا در صورت تمایل، مورد استفاده قرار بگیرد.
شاد باشید
علی ناظر
21 مرداد 1400
12 اوت 2021